Gå til innhold

Hva skal dere ha til mat 17.mai?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi blir 4 voksne og 2 tenåringer. Vurderte enten reker, sjømat eller generell grilling, men klarer ikke bestemme meg.

Anonymkode: cfbdb...677

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal lage hamburgertallerken bare, fordi vi uansett ikke skal noe den dagen. Ingen gjester e.l.

Hamburgertallerken består av cheeseburger med cheddar (og jalapenos på for sønnen min) i hamburgerbrød, og tomatskiver på min burger. Ved siden av på tallerkenen har vi pommes frites. Jeg bruker masse ketchup på min burger, sønnen bruker hamburgerdressing.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi spiser ute, så slipper heldigvis å lage mat den dagen 😍

Anonymkode: 38839...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi skal ha pølser i brød og potetmos!!! 😂😂😂😂 Og masse is!!! kanskje ett glass champange også!  Vi bor i Sverige, så her er det jo vanlig arbeidsdag, så derfor denne barnemenyen på kvelden! 

Anonymkode: 1ea8d...76f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her blir det brødskiver med leveepostei og makrell i tomat, eventuelt melk med havregryn til de som måtte ønske det. :)

Anonymkode: ee6e3...1c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spiser ute, ellers er det godt med både reker m tilbehør og grilling 😊

Anonymkode: bea05...b7d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis været er bra (ikke regn) skal vi grille. Spiser uansett inne. Er været dårlig blir det på med bunadene og ut på restaurant.

Anonymkode: 3e3a3...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi gjør som kongefamilien og har en stor flott 17. mai lunsj med masse godt for oss voksne og barna. 

Anonymkode: 20872...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Både jeg og mannen er musikanter, så det blir enklest mulig med reker, loff, vin og Toro-pavlova til dessert.

Anonymkode: 35ed7...c73

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er store deler av slekta invitert på grilling. Pølser og burgere for både veganere og kjøttspisere, grønnsakspyd, maiskolber, potetsalat, grønn salat, focaccia, chips osv. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha lapskaus til middag den dagen. Tar reker og rundstykker på morgenkvisten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel frokost med eggerøre, røkelaks, noen gode oster, masse frukt og grønt, og champagne (blir bare meg og mannen til frokost).

I løpet av dagen blir det vel diverse mat fra boder, is, øl og gudene vite hva.

På kvelden skal vi grille pølser. Enkelt og greit 😊

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AthenaRavenLuna

Frokost blir bare ei brødskive eller noe, senere har jeg blitt invitert på grilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er invitert på grillmat hos svigermor i år. Tenker det blir maiskolber og fylte sopp på grillen til meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er oppvokst med lapskaus. 
Vi barna skulle på ulike aktiviteter, og tidskjemaer passet sjelden slik at alle kunne spise sammen, så da sto lapskausen å putret på ovnen og familie/venner/naboer kom innom å spiste når det passet! 

Nå feires dagen kun med voksne mellom 20 og 40 år, da er det champagnefrokost, og småspising av frokostmaten resten av dagen. 

Anonymkode: 6f770...225

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal "bare" ha frokost her. Eggerøre, laks og div oster. Og en salat fordi veganeren også kommer 🙂 jeg gjør et unntak og lager en god salat til ham siden det er 17.mai. 

Ellers syns jeg reker og loff går an en dag i året, og det er nettopp denne dagen. Er ikke veldig glad i reker og loff egentlig, men på 17.mai smaker det godt av en eller annen grunn. Kjølig hvitvin ved siden av! Eller kald øl( men blir veldig mett av det) er også godt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal grille til sen lunch/middag. Det blir sommerkoteletter, pølser og hamburger. Med salat, potetbåter stekt i ovnen, potetsalat osv. 

Hadde det ikke vært småbarn her så hadde jeg valgt sjømat i stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter dagen med frokost med eggerøre, stekt løk, potetsalat, litt spekemat og roastbiff. Samt noen gode juicer.

Dagen tilbringes på diverse 17 mai ting, og der spiser vi nok ett utvalg av is, godteri og kaker. 

På ettermiddagen har vi invitert på grilling. Da blir det litt forskjellig kjøtt og grønnsaker på grillen. Salat og fløtegratinerte poteter. Etterpå blir det pavlova, is og brownies.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis været er bra (ikke regn) skal vi grille. Spiser uansett inne. Er været dårlig blir det på med bunadene og ut på restaurant.

Anonymkode: 3e3a3...1df

Det skal godt gjøres å finne ledig bord på sparket på en restaurant på selveste 17. mai her i hovedstaden i alle fall....

Vet ikke hvor du bor, men bor du i en by og ikke har reservert plass i restauranten på forhånd, kan det bli noen kjedelige timer i kø før dere får plass ved noe bord. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...