AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #1 Skrevet 14. mai 2019 Vi har alltid hatt et aktivt sexliv, men noe har skjedd de siste to årene. Min mann virker ikke så interessert i sex lenger. Fra jevnt over 3-6 ganger i uken opp gjennom årene går det nå innimellom en uke mellom hver gang. Først tok jeg, på kvinners vis, det personlig, og tenkte at han ikke tenner så mye på meg lenger, men etter å ha dratt hodet opp fra såret selvfølelse ser jeg jo at han generelt er langt mindre opptatt av sex. Vi har alltid hatt åpen tone, og han har fint kunnet bemerke til meg at noen er sexy, og det fikk jeg ofte høre, om vi så på tv, eller generelt. Nå bemerker han det sjelden. Før ble han kåt av alt, nå er det lite som fyrer opp. Jeg har også lagt merke til at han har lagt seg ut litt rundt magen, selv om han trener. Noe som kan tyde på at testosteron nivået er på vei ned, og et høyere østrogen nivå. Jeg antar at det ikke er så uvanlig for alderen. Han nærmer seg 50 år. (Jeg er noen år yngre.) Det jeg nå føler på er en liten usikkerhet. Opp gjennom årene har jeg ofte tatt initiativ til sex, for jeg var trygg på at han alltid var/ble kåt. Nå derimot er jeg litt redd for å ta initiativ, fordi jeg ikke vil "mase" på sex dersom han ikke har lyst, så jeg har latt det være litt opp til ham å ta initiativ. Det høres kanskje teit ut, men jeg er redd for å ta manndomsfølelsen fra ham ved å vise lyst oftere enn ham. At han skal begynne å føle på det, og at det gjør vondt verre. Jeg har opplevd det med en tidligere kjæreste. Det at jeg oftere hadde lyst enn ham gikk utover hans manndomsfølelse, og det ble enda mindre sex. Fremdeles har vi sex dersom jeg tar initiativ, men jeg begynner altså å bli redd for å gjøre det for ofte, i forhold til hans lystnivå. Er det noen menn som kan råde meg til hvordan jeg skal forholde meg til dette? Bør jeg fortsette med å ta initiativ, eller la det være mest opp til ham? Jeg mener ikke dette som en klage på mannen min, for jeg elsker ham, og har tenkt å fortsette med det gjennom livets faser, men jeg er usikker, og dras mellom å føle at jeg blir veldig passiv dersom jeg lar initiativet være opp til ham, og redselen for å.. ja at han føler et press som blir negativt om jeg ofte tar initiativ, og han egentlig ikke har lyst. Anonymkode: 4b2b9...926
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #2 Skrevet 14. mai 2019 Hva med å prate med han om det? Hvis du ikke kan det,er mangelen på kommunikasjon like ødeleggende som minsket sexlyst IMO.. Anonymkode: 8cd68...c7f 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #3 Skrevet 15. mai 2019 Hvordan tar du initiativ? Skjer det gjennom samtale? Hva med kyssing og klining, holde rundt hverandre? Og at sexen da skjer naturlig, ved at man fyrer hverandre opp ved å kline mer og mer intenst. Anonymkode: c66e5...47b
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #4 Skrevet 15. mai 2019 Ta en prat med han om dette. Håper dere får en fin samtale. Anonymkode: d7777...a85
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #5 Skrevet 15. mai 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med å prate med han om det? Hvis du ikke kan det,er mangelen på kommunikasjon like ødeleggende som minsket sexlyst IMO.. Anonymkode: 8cd68...c7f Vil tro at dette er noe han merker selv også, men at han håper at jeg er fornøyd selv om det er lavere hyppighet. Å ta det opp uten å fremstå misfornøyd synes jeg er vanskelig. Vi har alltid hatt en åpen dialog rundt sex, men at han har fått lavere lyst kan være sårt for ham, og jeg vil ikke såre ytterligere ved å påpeke det. Som nevnt ser jeg på det som en del av livet, det å bli eldre, men det betyr ikke at det føles ok for ham likevel. Han har ikke tatt det opp, og jeg vet ikke om det er fordi han ennå fornekter det, eller om han ikke tenker over det. Anonymkode: 4b2b9...926
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #6 Skrevet 15. mai 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan tar du initiativ? Skjer det gjennom samtale? Hva med kyssing og klining, holde rundt hverandre? Og at sexen da skjer naturlig, ved at man fyrer hverandre opp ved å kline mer og mer intenst. Anonymkode: c66e5...47b Vi har egentlig vært rett på begge to. Ingen av oss er typen til å gå rundt grøten om vi ønsker sex. Usikkerhet i forhold til det har jeg ikke følt på før nå. Ellers har det vært at jeg bare har tatt frem olje, kommet naken eller i noe sexy inn i stua, trukket opp kjolen, så han ser at jeg er naken og nybarbert under, eller stukket hånden ned i buksa hans. Vi har aldri snakket om at vi ønsker sex, bare vist det. Kun på kvelden, eller morgen, i senga hender det at det er kos og kyssing som naturlig leder til sex. Ellers har vi tydelig vist det begge to. Begge to trygge på at man ikke blir avvist. Jeg er ikke redd for å bli avvist nå heller, jeg er redd for å presse ham til sex når han egentlig ikke ønsker det, og at han da skal føle på at han ikke strekker til. Ikke er kåt nok i forhold til min lyst. Som nevnt har jeg opplevd det tidligere i et annet forhold. Da jeg ofte tok initiativ og viste lyst, og i større grad enn han hadde lyst, så førte det til at min eks følte seg mindre som mann, og det gikk enda mer utover lysten hans. Han følte at han ikke strakk til. Tidligere har ikke dette vært en problemstilling mellom meg og min mann, for han var alltid klar for sex. Anonymkode: 4b2b9...926
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #7 Skrevet 15. mai 2019 Å være mer needy enn partner - enten det er på sex, nærhet eller andre ting - er en vanskelig og ydmykende posisjon. Det forrykker balansen i forholdet. Men jeg tviler på at menn flest føler det som «umandig» å være den i forholdet som «velger» når det skal være sex eller ikke. En masete, needy mann er vel noe av det minst maskuline som finnes? Anonymkode: fc9a7...6dc
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #8 Skrevet 15. mai 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Å være mer needy enn partner - enten det er på sex, nærhet eller andre ting - er en vanskelig og ydmykende posisjon. Det forrykker balansen i forholdet. Men jeg tviler på at menn flest føler det som «umandig» å være den i forholdet som «velger» når det skal være sex eller ikke. En masete, needy mann er vel noe av det minst maskuline som finnes? Anonymkode: fc9a7...6dc Det vet jeg ikke noe om! Det vil si, det er så mange år siden jeg har opplevd masete og needy mann at det er fortrengt. Utfordringen min er akkurat å finne balansen i hvor mye på jeg kan og bør være, eventuelt om jeg bør la det være helt opp til ham å velge når det blir sex og ikke, nå som hans behov er blitt mindre. Det er en uvant situasjonen. Opp gjennom årene har vi vært ganske jevne i lyst, med litt overvekt på ham. Det er det som er den kjente og trygge normalen for meg. Å alltid vite at mine initiativ ble godt mottatt. Nå vet jeg ikke det, og det er på en måte tryggere å la ham styre initiativet da, men jeg føler også at det blir veldig passivt av meg. Ikke helt meg, og heller ikke kvinnen han er vant til. Men jeg har jo heller ikke lyst å fremstå needy, og ikke at han nærmest føler sexpress, uten at han egentlig har lyst. Anonymkode: 4b2b9...926
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #9 Skrevet 15. mai 2019 Jeg skjønner godt hva du mener. Vanskelig balanse. Men ikke slutt å ta initiativ selv om han for tiden er litt passiv. Det kan fort bli en selvforsterkende dynamikk som det vanskelig å komme ut av. Snakker av bitter erfaring ... Anonymkode: fc9a7...6dc 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #10 Skrevet 15. mai 2019 Jeg er ikke mann, men kan relatere meg til problemstillingen, så jeg svarer likevel: Jeg har vært den med litt nedsatt sexlyst i vårt forhold den siste tiden, og for meg har det vært avgjørende at han har fortsatt å ta initiativ (så lenge det har blitt respektert uten surmuling når jeg ikke vil, selvsagt). Jeg har ikke vært så gira, så det har ikke falt meg naturlig å ta initiativet, men jeg har vært i stand til å bli tent, eller i det minste bli med på leken sånn relativt ofte. Det har altså vært nødvendig at han har tatt initiativet for at det skulle bli noe sex i det hele tatt her i huset, hadde ikke hatt gjort det, ville det nok blitt sexfritt her i månedsvis, og jeg hadde vært like fornøyd. Anonymkode: 71197...e82 2
Rozárka Skrevet 15. mai 2019 #11 Skrevet 15. mai 2019 Du må ikke slutte å ta initiativ fordi du tror han ikke vil. Det viktigste for dere to nå er jo kommunikasjon. Hva ønsker han? La han vite at du synes han er attraktiv og at du gjerne vil ta initiativ, men ikke hvis han føler det blir masete.Lær han andre måter å tilfredstille deg på enn inn/ut. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #12 Skrevet 15. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner godt hva du mener. Vanskelig balanse. Men ikke slutt å ta initiativ selv om han for tiden er litt passiv. Det kan fort bli en selvforsterkende dynamikk som det vanskelig å komme ut av. Snakker av bitter erfaring ... Anonymkode: fc9a7...6dc Ja det er kanskje også en fare! Takk for rådet! Anonymkode: 4b2b9...926
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #13 Skrevet 15. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke mann, men kan relatere meg til problemstillingen, så jeg svarer likevel: Jeg har vært den med litt nedsatt sexlyst i vårt forhold den siste tiden, og for meg har det vært avgjørende at han har fortsatt å ta initiativ (så lenge det har blitt respektert uten surmuling når jeg ikke vil, selvsagt). Jeg har ikke vært så gira, så det har ikke falt meg naturlig å ta initiativet, men jeg har vært i stand til å bli tent, eller i det minste bli med på leken sånn relativt ofte. Det har altså vært nødvendig at han har tatt initiativet for at det skulle bli noe sex i det hele tatt her i huset, hadde ikke hatt gjort det, ville det nok blitt sexfritt her i månedsvis, og jeg hadde vært like fornøyd. Anonymkode: 71197...e82 Takk for rådet! Jeg kan jo forsøke å ta initiativ litt mer stillferdig enn jeg så langt har gjort. Altså pirre og kose mer enn å vise helt tydelig at jeg forventer sex. Da er det nok lettere for ham å vise tegn på at han er med på leken eller ikke, enn om jeg bare stiller i sexy tøy eller med oljeflasken klar. Som nevnt har han enn så lenge ikke avvist meg når jeg tar initiativ, men jeg kan nok bli litt mer fintfølende i mine initiativ. Anonymkode: 4b2b9...926
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #14 Skrevet 15. mai 2019 1 time siden, Rozárka skrev: Du må ikke slutte å ta initiativ fordi du tror han ikke vil. Det viktigste for dere to nå er jo kommunikasjon. Hva ønsker han? La han vite at du synes han er attraktiv og at du gjerne vil ta initiativ, men ikke hvis han føler det blir masete.Lær han andre måter å tilfredstille deg på enn inn/ut. Ja det er jo "hva ønsker han" jeg blir litt usikker på. Jeg er redd for å oppfattes masete, og at det skal påvirke negativt. Han er ikke impotent! Når vi har sex er det mer enn inn og ut også. Dessuten kan jeg fint ordne det selv om jeg trenger en orgasme utenom når vi har sex. Det har jeg alltid gjort, selv da han var mer lysten. Når vi har sex er det veldig god sex, og selv om det har vært nødvendig med en liten tilpasning i mine forventninger om sex er jeg veldig enig med meg selv i at jeg heller vil ha sex en gang i uken, som vi begge har glede av, enn tre ganger i uken, der han to av gangene gjør det mest for min del. Anonymkode: 4b2b9...926
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #15 Skrevet 15. mai 2019 1 time siden, Rozárka skrev: Du må ikke slutte å ta initiativ fordi du tror han ikke vil. Det viktigste for dere to nå er jo kommunikasjon. Hva ønsker han? La han vite at du synes han er attraktiv og at du gjerne vil ta initiativ, men ikke hvis han føler det blir masete.Lær han andre måter å tilfredstille deg på enn inn/ut. Dette med kommunikasjon. Hvordan tar man noe slikt opp uten å såre? Anonymkode: 4b2b9...926
Isambard Skrevet 15. mai 2019 #16 Skrevet 15. mai 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har alltid hatt et aktivt sexliv, men noe har skjedd de siste to årene. Min mann virker ikke så interessert i sex lenger. Fra jevnt over 3-6 ganger i uken opp gjennom årene går det nå innimellom en uke mellom hver gang. Først tok jeg, på kvinners vis, det personlig, og tenkte at han ikke tenner så mye på meg lenger, men etter å ha dratt hodet opp fra såret selvfølelse ser jeg jo at han generelt er langt mindre opptatt av sex. Vi har alltid hatt åpen tone, og han har fint kunnet bemerke til meg at noen er sexy, og det fikk jeg ofte høre, om vi så på tv, eller generelt. Nå bemerker han det sjelden. Før ble han kåt av alt, nå er det lite som fyrer opp. Jeg har også lagt merke til at han har lagt seg ut litt rundt magen, selv om han trener. Noe som kan tyde på at testosteron nivået er på vei ned, og et høyere østrogen nivå. Jeg antar at det ikke er så uvanlig for alderen. Han nærmer seg 50 år. (Jeg er noen år yngre.) Det jeg nå føler på er en liten usikkerhet. Opp gjennom årene har jeg ofte tatt initiativ til sex, for jeg var trygg på at han alltid var/ble kåt. Nå derimot er jeg litt redd for å ta initiativ, fordi jeg ikke vil "mase" på sex dersom han ikke har lyst, så jeg har latt det være litt opp til ham å ta initiativ. Det høres kanskje teit ut, men jeg er redd for å ta manndomsfølelsen fra ham ved å vise lyst oftere enn ham. At han skal begynne å føle på det, og at det gjør vondt verre. Jeg har opplevd det med en tidligere kjæreste. Det at jeg oftere hadde lyst enn ham gikk utover hans manndomsfølelse, og det ble enda mindre sex. Fremdeles har vi sex dersom jeg tar initiativ, men jeg begynner altså å bli redd for å gjøre det for ofte, i forhold til hans lystnivå. Er det noen menn som kan råde meg til hvordan jeg skal forholde meg til dette? Bør jeg fortsette med å ta initiativ, eller la det være mest opp til ham? Jeg mener ikke dette som en klage på mannen min, for jeg elsker ham, og har tenkt å fortsette med det gjennom livets faser, men jeg er usikker, og dras mellom å føle at jeg blir veldig passiv dersom jeg lar initiativet være opp til ham, og redselen for å.. ja at han føler et press som blir negativt om jeg ofte tar initiativ, og han egentlig ikke har lyst. Anonymkode: 4b2b9...926 Jeg tror du må finne en balansegang. Jeg tror ikke det finnes et enkelt svar på om man skal ta initiativ eller ikke. Det er lett å si at det er usexy å mase og være "needy", men det er ikke nødvendigvis bedre å ikke ta initiativ. Det er mulig 3-6x i uken er rett og slett er for ofte for ham etter så mange år, uten at det er noe feil med ham, deg eller forholdet. Han rekker ikke å bli "sulten" 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #17 Skrevet 15. mai 2019 1 time siden, Isambard skrev: Jeg tror du må finne en balansegang. Jeg tror ikke det finnes et enkelt svar på om man skal ta initiativ eller ikke. Det er lett å si at det er usexy å mase og være "needy", men det er ikke nødvendigvis bedre å ikke ta initiativ. Det er mulig 3-6x i uken er rett og slett er for ofte for ham etter så mange år, uten at det er noe feil med ham, deg eller forholdet. Han rekker ikke å bli "sulten" Ja jeg tror at jeg må jobbe litt med den balansegangen, og ikke minst tryggheten i forhold til at situasjonen har endret seg litt. Nei jeg tror ikke at det er noe galt med ham, det er vel heller naturlig, det at alderen endrer på ting. Jeg tror heller ikke at det er noe galt med meg eller forholdet, selv om jeg må innrømme at jeg først tok endringene personlig. Tenkte at han ikke tente så mye på meg lenger, og tenkte og grublet og ble litt sår av det, kanskje på litt typisk kvinners vis. Jeg fikk det bare ikke helt til å stemme, for han er like kjærlig ellers, tydelig glad i meg, og når vi har sex er det ingenting som tyder på at han er lei av å ha sex med meg eller ikke tenner på meg. Så da jeg klarte å heve meg over fokuset på meg selv og min såre selvfølelse så jeg jo at endringen er generell. Han er rett og slett ikke så opptatt av sex lenger. Ikke så lysten og fyrrig lenger, generelt. Når han er kåt er han kåt, men han har ikke behov for sex like ofte som før. Han trenger litt lengre tid på å bli sulten, som du sier. Det er ok og til å leve med, jeg må bare finne ut hvordan jeg håndterer det best mulig. At vi fremdeles har et sexliv vi begge tar ansvar for og initiativ til, uten at jeg krever for mye. For jeg har dessverre ikke endret meg, men jeg kan tilpasse meg. Det er viktigere for meg at vi har god sex og glede av det begge to enn at hyppighet skal være som den før var. Anonymkode: 4b2b9...926
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #18 Skrevet 16. mai 2019 Sug han litt om morgenen og kvelden, trenger ikke avslutte. Bare litt kos, si til han at du bare gjør det fordi du liker det. Trenger ikke være mer enn 10 sekunder. Fravær av press kombinert med stimulering kan øke lysten hans 😘 Anonymkode: 531d5...3dc
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #19 Skrevet 16. mai 2019 Menn er som regel kåte som natta er lang fra puberteren og til i 30 årene. Testosteronnivået synker og de fleste menn legger på seg litt når de blir eldre som produserer mere østrogen. Er synd at kvinner og menn "peaker" så forskjellig seksuelt. Men hvis mannen din vil ha sex 1 gang i uka er ikke det unormalt for en mann som har vært lenge i et langvarig forhold med tanke på at han ikke er 20 år lengre. Menn blir ofte opptatt med sine hobbyer jo eldre de blir og liker lese å se dokumentarer osv osv. Anonymkode: 7d531...f57
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #20 Skrevet 16. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sug han litt om morgenen og kvelden, trenger ikke avslutte. Bare litt kos, si til han at du bare gjør det fordi du liker det. Trenger ikke være mer enn 10 sekunder. Fravær av press kombinert med stimulering kan øke lysten hans 😘 Anonymkode: 531d5...3dc Vi koser hver morgen og kveld når det er anledning til det. Holder rundt hverandre og kysser. Å suge ham litt da hadde økt min frustrasjon. Da blir jeg kåt. Anonymkode: 4b2b9...926
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå