AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #1 Skrevet 14. mai 2019 Hei, Jeg fikk hormon spiralen min fjernet forrige uke (jaydess). Hadde den inne i ca 10 måneder, men valgte å fjerne den nå på grunn av for mange plager. Har da valgt å gå tilbake på mini pillen Cerazette. Jeg hadde mensen uken før jeg fjerna spiralen og var ferdig samme dag jeg fikk den tatt ut. I og med at det er rundt eggløsning forhørte jeg meg med legen i forkant om jeg burde begynne på p-pillene en uke før uttak eller om det var trygt å vente til samme dag som fjerning. Jeg fikk da beskjed om at jeg kunne starte på p-pillene samme dag som jeg fikk spiralen fjernet og at det skulle være trygt uten tilleggsprevensjon. Jeg fikk beskjed om å vente med sex dersom jeg blødde etterpå (1-2 dager) på grunn av fare for infeksjon. Jeg blødde ingenting, men ventet likevel en dag bare i tilfelle. Hadde sex med partneren min fredags kveld og lørdags morgen. Våknet lørdags morgen gikk på do, ikke noen antydning til blødning, hadde sex, og merket så etter samleie at jeg hadde begynt å blø. Nå er jeg på dag 5 med blødning, mengden blod er veldig varierende, kun spotting til tider, men så plutselig begynner jeg å blø mer. I dag begynte jeg å få litt smerter, så ser jeg i syklus appen min at jeg skulle hatt eggløsning rundt i dag/i morgen. Så til det jeg lurer på: 1. Er det normalt å få mensen etter å ha fjernet spiral selv om man nettop har hatt mensen? 2. Dersom smertene kommer av eggløsning, kan jo ikke p-pillene ha funka? Deres måte å forhindre graviditet er jo å stoppe eggløsning, så om jeg hadde sex lørdags morgen og sædceller kan leve i opp til 7 dager, og jeg har eggløsning tirsdag/onsdag, så er det jo fare for å bli gravid?! Hvorfor har isåfall legen min fortalt meg at det skulle være trygt?! Har noen av dere fjernet hormonspiral og gått over på p-piller? Fikk dere blødning et par dager etter? Hvor lenge varte blødningene isåfall? På forhånd, takk for svar! Anonymkode: 67661...a07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå