Cyndi Skrevet 25. april 2005 #1 Skrevet 25. april 2005 Hei! Lurte¨på hvilke erfaringer dere har med selvbrunere, og hva dere synes gir best resultat av spray, krem, gele eller skum? Og hvilke merker synes dere er best? Og gir ikke skjolder. Kan man bruke samme selvbruner for kropen som til ansiktet? Håper noen kan svare meg er helt grønn på området Klem fra meg
Gjest hjalmarlover Skrevet 26. april 2005 #2 Skrevet 26. april 2005 Jeg bruker Piz Buin skum.Det gir fin og langvarig farge og skummet er lett å påføre. Det stiiiiinker med en gang,men det går bort etter litt...Heldigvis :-) Og den tørker FORT slik at du kan ta på klær rett etterpå. Står at den tørker på 5 min og tror ikke det er langt fra sant...bare vent noen timer til du dusjer! Man kan bruke samme selvbruner i ansiktet...Hvis du har litt kviser eller fet hud er Piz Buin skum bra for den er oljefri. Har du tørr hud,så velger du en som gir fuktighet osv... Du vet dette kanskje,men det er viktig å rengjøre huden godt før selvbruning. Skrubb huden enten med skrubbekrem eller skrubbehansker eller en hjemmelaget miks som er kjempe god og billig: Olivenolje og havsalt. Til ansiktet bør du velge en mild peeling med små korn(eller ikke korn i det hele tatt)Evt en billig "metode" er å fukte en myk klut med ansiktsrens og skrubb forsiktig. ved å skrubbe får du vekk laget med døde hudceller og du får dermed ikke skjolder. Etter skrubbing bør du smøre huden med en god krem. har gode erfaringer med Loreal,Garnier,Body Shop og Biotherm. Selv bruker jeg babyolje når jeg skrubber-da slipper jeg smøre huden så nøye etterpå. Olje forsegler vannet på huden. men det kommer jo ann på å tørr hud du har... På ekstra tørre områder bør du blande selvbruningen og krem ellers kan det bli skjoldete. Anbefaler på det varmese Piz Buin skum. Det koster rundt 150 kr og finnes i 2 nyanser-da får du det som passer til deg enten du er lys eller litt mørkere. Håper jeg hjalp deg litt da?!
Gjest Cerise Skrevet 26. april 2005 #3 Skrevet 26. april 2005 Jeg bruker Piz Buin skum.Det gir fin og langvarig farge og skummet er lett å påføre. Det stiiiiinker med en gang,men det går bort etter litt...Heldigvis :-) Og den tørker FORT slik at du kan ta på klær rett etterpå. Står at den tørker på 5 min og tror ikke det er langt fra sant...bare vent noen timer til du dusjer! Man kan bruke samme selvbruner i ansiktet...Hvis du har litt kviser eller fet hud er Piz Buin skum bra for den er oljefri. Har du tørr hud,så velger du en som gir fuktighet osv... Du vet dette kanskje,men det er viktig å rengjøre huden godt før selvbruning. Skrubb huden enten med skrubbekrem eller skrubbehansker eller en hjemmelaget miks som er kjempe god og billig: Olivenolje og havsalt. Til ansiktet bør du velge en mild peeling med små korn(eller ikke korn i det hele tatt)Evt en billig "metode" er å fukte en myk klut med ansiktsrens og skrubb forsiktig. ved å skrubbe får du vekk laget med døde hudceller og du får dermed ikke skjolder. Etter skrubbing bør du smøre huden med en god krem. har gode erfaringer med Loreal,Garnier,Body Shop og Biotherm. Selv bruker jeg babyolje når jeg skrubber-da slipper jeg smøre huden så nøye etterpå. Olje forsegler vannet på huden. men det kommer jo ann på å tørr hud du har... På ekstra tørre områder bør du blande selvbruningen og krem ellers kan det bli skjoldete. Anbefaler på det varmese Piz Buin skum. Det koster rundt 150 kr og finnes i 2 nyanser-da får du det som passer til deg enten du er lys eller litt mørkere. Håper jeg hjalp deg litt da?! Har hørt noen som syns man blir litt gul av piz buin sin selvbruner, har du merket noe til dette?
Gjest hjalmarlover Skrevet 26. april 2005 #4 Skrevet 26. april 2005 På meg blir fargen brun og holder seg brun-uten om de siste dagene da skjolder den litt,men da kan du bare ta ett nytt lag eller skrubbe med sitron. Jeg bruker DARK og den blir iallfall ikke gul. Kanskje den til lys hud?! har heller ingen erfaringer med krem/spray og andre fra Piz Buin,så mer vet jeg ikke....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå