Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir snart sprø.. ligger her natt nr 17 og gråter stille imens gutten på straks 3 år, romsterer og sutrer. Han våknet for en time siden og så han var sulten.. Så måtte han tisse... Så fant han ikke bamsen sin.. bare unskyldninger med andre ord.. 

Det begynte med en halsbetennelse med falske krupp anfall, så han våknet og ble værende våken til der gikk over, et par timer senere. Men han ble frisk igjen for over en uke siden.. og våkningen har bare blitt værre.. natt til i dag var han våken fra 24.15 til 03.40! Og virker som det blir det samme i dag. 

Han ligger nå på en madrass inne hos meg, for å se om det hjelper.. Men der viker ikke slik. Jeg går snart på veggen av søvnmangel. Og det gjør nok han også! Noen tips? 

Han sluttet å sove på dagen for et par mnd siden. Legges 19.00 og sovner på 10 min. Før dette startet, sov han til mellom 6 og 7.. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring helsestasjonen! Kvinneguiden er dårlige på fornuftige råd.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ligg på kg midt på nattten, men prøv å slappe av/ignorere. Om han romstrerer/sutrer burde han vel ligge et sted du ikke hører han så godt?

Anonymkode: d4048...c90

AnonymBruker
Skrevet

Her har det blitt en forstyrrelse i søvnmønster, hadde tatt en tur til legen og bedt om å få Vallergan i en kort periode om det ikke gir seg innen ei ukes tid eller så.

Noen ganger trenger enkelte en «dytt» for å komme i lage igjen.

Anonymkode: 6bc70...feb

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Min er ofte sånn etter sykdom. Her hjelpe det kun å være strikt og konsekvent. 

Altså vi går inn på rommet hans og så sier vi nå er det natt og du må sove. Så gir vi ingen form for oppmerksomhet. Ikke øyekontakt, hysjing eller noe. Blir han hysterisk og gråter reelt får han kos, men utover det så ignoreres både klaging, krokodilletårer osv.

Jeg setter meg på gulvet og henter en madrass om det varer litt. Men han skal ikke synes at det spennende å lage oppstyr på natten. Det skal være dørgende kjedelig og ikke føre med seg verken løfting eller komme ut av soverommet, han må bli i sengen og der må han gjerne herje og hyle, men det vil ikke skje noe action.

Min innså etter er par kvelder at det bare ble slitsomt og ikke verdt det og kapitulerte og gadd ikke mer. 

Så mitt beste råd er at dere er superkonsekvent og dere må være steinhard så fremt ungen virkelig ikke er redd. De er utrolig god på å manipulere og å fake gråt så klarer du å skille dem så er det over om du bare ikke gir etter.

Endret av WhisperingWind
AnonymBruker
Skrevet

Støtter forslag om lege eller helsestasjon dersom dette fortsetter.

Det sagt, vi har hatt tilsvarende problemer med vårt barn. På oss virker det som om kroppen oppfatter første delen av natta som ettermiddagslur, og barnet våknet glad og opplagt til resten av dagen. Vi gikk tilbake til lur på formiddagen og innførte senere leggetid. (Dette er ikke standard KG-løsning, men det fungerte i hvertfall bedre for oss.)

Anonymkode: 33310...dd1

AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Her har det blitt en forstyrrelse i søvnmønster, hadde tatt en tur til legen og bedt om å få Vallergan i en kort periode om det ikke gir seg innen ei ukes tid eller så.

Noen ganger trenger enkelte en «dytt» for å komme i lage igjen.

Anonymkode: 6bc70...feb

Du gir ikke en pust dempende medisin som Vallergan til et barn som hadde respiratoriske sykdommer for ikke lenge siden - SKJERP DEG ...og SKJERP DERE den ned doping av barna deres slik dere kan sove! 

Anonymkode: a7d9c...1e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han akkurat har hatt halsbetennelse så er det kanskje mulig at det er noe mer? Mi hadde ørebetennelse samtidig, men det tok det tid før vi ble klar over,  trodde bare gi sutra fordi halsen fremdeles gjorde vondt, men nei....

Ville tatt en tur til legen, og jeg er ikke av typen som løper ned legekontoret altså! De kan fint finne på å si at det ikke er.vondt selv om det er det. Og ører blir vondere når man har ligget flatt en stund! 

Anonymkode: cf33a...824

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...