Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drikker dere alkohol og kaffe i prøveperioden? Og etter prøveperioden mens man venter på IKM/positiv test?

Noe annet spesielt du gjør/ikke gjør?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker kaffe som normalt og spiser normalt.  Jeg drikker litt vin hvis jeg blir invitert på noe spesielt, men setter meg ikke ned med samboer og åpner en vinflaske på en vanlig fredag slik vi gjerne gjorde før. 

Anonymkode: e86c9...e74

AnonymBruker
Skrevet

Drikker både alkohol og koffein samt vaper med nikotin frem til positiv test (evnt ved mistanke om graviditet)

Anonymkode: 53cdd...7e7

AnonymBruker
Skrevet

Gravide kan fint drikke kaffe (så lenge en holder seg under 300 mg koffein dagen eller noe), så ser ingen grunn til å unngå det i prøvetiden? 

Jeg drikker sjelden alkohol til vanlig, så har ikke tenkt spesielt over det i prøvetiden, men levde vel uansett tilnærmet normalt. Tok riktignok en tidligtest for sikkerhets skyld da jeg skulle i 30-årslag. Vi var heldige og ble rimelig raskt gravide; om det tar lang tid vil jeg tro det blir veldig slitsomt i lengden å skulle leve som gravid mellom eggløsning og mens hver måned, med påfølgende skuffelse fram til spiren sitter.

Anonymkode: 301fc...734

AnonymBruker
Skrevet

jeg levde som vanlig. 

Anonymkode: 88ad2...2ae

Skrevet

Drikker kaffe som vanlig (2-3 kopper per dag). Men har bestemt oss for at jeg ikke drikker vin/alkohol fra et par dager før eggløsning til mensen kommer. Drikker veldig lite til vanlig, så ikke noe problem. Men fremover mot sommeren blir det gjerne flere treff med venner, grill, konsert osv, må tenke på hva jeg gjør med alkohol da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...