Gå til innhold

I følge moteindustrien er jeg deformert

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer seriøst ikke å finne en eneste bukse som sitter fint. Har lett i alt jeg finner av butikker i nærområdet, også i Oslo, med et prisspenn fra 179 kroner til over tusenlappen. Jeg finner ingenting. Det nærmeste jeg kom var et par mom jeans fra Pull&Bear i Berlin, men jeg kler ikke såpass løse modeller. Har én bukse som sitter fint, men den er så tynnslitt i ræva at det ikke er sikkert at den overlever en runde til i vaskemaskinen. Den er fra BikBok, men selvfølgelig har de sluttet å selge den fordi ingen kjøpte den.

Er 170 cm høy og ganske tynn. Men har jeg rumpe og lår. Standarden på bukser som er riktige i lengden og i livet er at de sitter fint til rett over kneet, og så ser det ut som om jeg har tatt på meg et sirkustelt fra kneet og ned.

Har to par med Levi´s Mile High Super Skinny kjøpt i ren desperasjon da jeg ikke hadde bukser. De er altfor korte i bena, vi snakker nesten midt på leggen. Har også et tredje par som er størrelsen større i lengden men den samme størrelsen i bredden, og det paret er for stort både i lengde og bredde.

Har dere tips til bukser?! Jeg driter helt ærlig i prisen, for nå har jeg lett i flere år uten å oppnå noe annet enn sinne, skuffelse og bukser som sitter stygt. Inkludert irriterte butikkansatte som tvinger meg til å prøve en bukse i livvidde 23 når jeg ikke hadde sjans til å få den samme buksa i 28 over ræva to minutter tidligere (heisann, Carlings!). :(

Anonymkode: e0e1f...8b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Prøvde en sånn størrelse-velger på Zara nå, der du legger inn høyde og vekt. Buksen jeg testet på var en skinny jeans hvor alle størrelser var på lager. "Dessverre er ikke den passende størrelsen tilgjengelig." var beskjeden jeg fikk. GAHH

Oi, klarte visst å sette på anonym i stedet for å be om varsler om svar i første innlegg. Jaja.

Endret av nussenuss
Skrevet

Bestill en haug fra Zalando; forskjellige merker for de er alle helt forskjellige i passformen. Kanskje du passer i èn eller to også returnerer du resten. Noen ganger ser man at man bare må ned/opp en str. og da returnerer du og får tilsendt annen str. Det er gratis med retur og veldig deilig å prøve hjemme i ro og fred istedenfor å fly fra butikk til butikk.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, visp skrev:

Bestill en haug fra Zalando; forskjellige merker for de er alle helt forskjellige i passformen. Kanskje du passer i èn eller to også returnerer du resten. Noen ganger ser man at man bare må ned/opp en str. og da returnerer du og får tilsendt annen str. Det er gratis med retur og veldig deilig å prøve hjemme i ro og fred istedenfor å fly fra butikk til butikk.

Det var det jeg tenkte med de Levis-buksene også, men å ta en størrelse større i lengden ble plutselig altfor stort i bredden, både livet og bena. Har virkelig ikke lyst til å kaste bort mer penger på bukser som ikke passer, så å bestille på nett uten å ha prøvd buksa først er noe jeg ikke tør. Jeg kan returnere, men plutselig skjer det et eller annet så man faktisk ikke får returnert den, og det er jævlig sure penger. Den største Levis-buksa fikk jeg ikke returnert i tide pga. uventede ting som dukket opp, og det var 1600 kroner rett i dass.

Skrevet
3 minutter siden, nussenuss skrev:

Det var det jeg tenkte med de Levis-buksene også, men å ta en størrelse større i lengden ble plutselig altfor stort i bredden, både livet og bena. Har virkelig ikke lyst til å kaste bort mer penger på bukser som ikke passer, så å bestille på nett uten å ha prøvd buksa først er noe jeg ikke tør. Jeg kan returnere, men plutselig skjer det et eller annet så man faktisk ikke får returnert den, og det er jævlig sure penger. Den største Levis-buksa fikk jeg ikke returnert i tide pga. uventede ting som dukket opp, og det var 1600 kroner rett i dass.

Ja, man bør få prøvd de og legge de rett i posen sin igjen om man vet de skal tilbake. Jeg har gjort den feilen selv.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, visp skrev:

Ja, man bør få prøvd de og legge de rett i posen sin igjen om man vet de skal tilbake. Jeg har gjort den feilen selv.

Det verste var at den lå klar i gangen, i posen sin med ferdig utfylt returseddel oppi esken, forseglet og helt klar til å sendes tilbake. Det eneste som manglet var tid og anledning til å ta den med på postkontoret. 😂

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, nussenuss skrev:

Det verste var at den lå klar i gangen, i posen sin med ferdig utfylt returseddel oppi esken, forseglet og helt klar til å sendes tilbake. Det eneste som manglet var tid og anledning til å ta den med på postkontoret. 😂

Godt å høre at det er andre:) Men jeg har skjerpet meg siden jeg har svidd litt for det før.

Skrevet

Når du går opp en størrelse i lengde, kan det godt hende du må gå ned en størrelse i vidden. Lengden er ikke bare på beina, men også hele gylfen. Har du prøvd det?

AnonymBruker
Skrevet

Men de mile high superskinny-jeans’ene fra Levi’s finnes jo i ulike benlengder, helt opp til 36 i lengde. Jeg er selv 180 cm høy, og har lange ben (finner omtrent aldri bukser som passer i vanlige butikker). Men mile high-buksene i str 36 er nesten litt for lange for meg- iallfall til sommeren, så jeg har også noen i 34 i lengde, som blir litt mer som ankel-jeans.

Anonymkode: 31645...d76

AnonymBruker
Skrevet

Kan du legge ut bilde fra livet og ned med bukser du mener sitter pent? Og hvis du har en du mener ikke sitter pent? Lettere å hjelpe hvis man ser fasongen din og på buksene. 

Anonymkode: 5e157...ae3

AnonymBruker
Skrevet

De fleste jeans har enkel søm på innsiden av bena som gjør at det er ganske enkelt å sy de inn, har du vurdert å forsøke det?

Så på f.eks FB flere slike "hack posts" som ble delt for litt siden som viste hvor enkelt det kan gjøres - som et tips til alternativ om buksen ellers sitter pent..

Anonymkode: 789d4...66d

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste jeans har enkel søm på innsiden av bena som gjør at det er ganske enkelt å sy de inn, har du vurdert å forsøke det?

Så på f.eks FB flere slike "hack posts" som ble delt for litt siden som viste hvor enkelt det kan gjøres - som et tips til alternativ om buksen ellers sitter pent..

Anonymkode: 789d4...66d

Har en mor og en mormor som syr bra, men begge nekter å sy inn jeans dessverre. Å legge opp bukseben gjør de gjerne, men å sy inn hater de. 

Mormor syr og broderer heller en beltestakk enn å sy inn et par jeans, og det sier nok iom. at hun ikke tok autorisasjon på beltestakk kun for å kunne si nei til kundene sine. 😂

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, nussenuss skrev:

Har en mor og en mormor som syr bra, men begge nekter å sy inn jeans dessverre. Å legge opp bukseben gjør de gjerne, men å sy inn hater de. 

Mormor syr og broderer heller en beltestakk enn å sy inn et par jeans, og det sier nok iom. at hun ikke tok autorisasjon på beltestakk kun for å kunne si nei til kundene sine. 😂

Gjør det selv. Vreng buksa, sett nåler når du har den på og sy en rettsøm. 

Anonymkode: dbe76...3f2

AnonymBruker
Skrevet

Levis har utrolig mange modeller (iaf da jeg var ung på 90-tallet). Det er nesten så det skal godt gjøres å ikke finne riktig bukse. Du må kanskje prøve mange størrelser, men det er den perfekte buksa verdt, tenker jeg. Levis er også så god kvalitet at buksen holder formen. 

Anonymkode: 00b5f...3e7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leverte i mange år buksene mine inn til skredder. Om jeg husker riktig betalte jeg 250 kr pr bukse. Kjøpte både billige hm/bikbok bukser og svindyre jeans, alle gikk til samme skredder. Skredderen sydde inn leggen slik at den satt stramt, ble alltid vellykket. 

Anonymkode: 6775f...0f9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...