AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #1 Skrevet 14. mai 2019 Hei. Jeg skal ta en master ved Norges Handelshøyskole til høsten. Hvordan er det å studere der? Alt av interesse: kvalitet på forelesere, grad av konkurranse blant studentene osv. Har hørt mye forskjellig, f.eks. at de som kommer "utenfra", ikke inkluderes av de som allerede har tatt bachelor der, at forelesere mener at de som har tatt bachelor en annen plass ikke har like mye kunnskap som "NHHere". Har også hørt at man må pynte seg hver dag man skal på skolen, at man ikke går i jeans, og at man ikke bruker ransel. Blir jo tidsnok å finne ut av denne, men er det noen som vet? Anonymkode: 1e939...187
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #2 Skrevet 14. mai 2019 Jeg går på NHH, er riktignok på bachelornivå, så vanskelig å uttale meg om inkludering på masternivå. Kan uansett starte med å avkrefte ryktet om at man må pynte seg, og at man ikke kan gå med sekk, dette er ikke sant. Videre varierer kvaliteten på forelesere, slik som ved alle andre institusjoner. Tviler på at forelesere har kontroll på hvem som har tatt bachelor ved skolen, og hvem som ikke har det, og alle vurderingssituasjoner er anonyme, så tror ikke du skal bekymre deg så mye for det heller. Jeg trives godt, og håper du kommer til å gjøre det også! Anbefaler å være aktiv i studentforeningen, en fin måte å bli kjent med nye mennesker. Anonymkode: 6ba2f...7f2 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #3 Skrevet 15. mai 2019 Studiene: NHH er helt OK. Teorien er veldig bra og de forelesere jeg har hatt var veldig flinke. Jeg tok bachelor ved en høgskole på østlandet (ikke BI) og hadde da A i snitt...så jeg kunne faktisk mer teori enn de som tok bachelor ved NHH, men uansett fikk jeg aldri høre noe av type "du kommer fra en annen høgskole og kan ikke blabla"... Men det kan selvfølgelig være unntak blant forelesere og det kan hende at jeg bare var heldig. Studenter: Bachelorstudenter ved NHH er verre enn mange masterstudenter og tror de kan alt om alt selv når de går 1 året. Men denne arrogansen forsvinner etterhvert som mange får rævva eksamenskarakterer og mange slutter pga "for vanskelige studier". Masterstudenter varierer basert på profil du tar. Noen er helt normale andre er så arrogante at jeg fikk hodepine av å høre dem prate seg i mellom. Hybel: Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å søke en hybel på Hatleberg studenby. Jeg har selv bodd der og var skikkelig fornøyd. Veldig kort vei til skolen, fantastisk utsikt (i de hyblene som har utsikt mot fjorden) og mye som skjer av studentaktiviteter. Klesstil: Har aldri overkledd meg, gikk i hettegenseren, jeans og joggesko. Samme gjorde 99% av alle de andre som gikk samme profil som meg. Men det gjaldt ikke de som tok Finance profilen. De gikk ALLTID med poloskjorter og så generelt kvalmt ut (gjelder begge kjønn). Ellers var jeg meget fornøyd med skolen. Var fantastiske to år av mitt liv. Anonymkode: 2efc5...a9b 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #4 Skrevet 16. mai 2019 Jeg skal også søke på NHH. Av det jeg har sett på sosiale medier ser det ut til at folk kler seg veldig pent. Men det kan jo være at de kun legger ut bilder når de er pent kledd, og ikke ellers. Ser det anbefales å søke hybel på Hatleberg. Noen som vet hva snittalderen blant beboerne der er? Anonymkode: 1e939...187
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #5 Skrevet 16. mai 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal også søke på NHH. Av det jeg har sett på sosiale medier ser det ut til at folk kler seg veldig pent. Men det kan jo være at de kun legger ut bilder når de er pent kledd, og ikke ellers. Ser det anbefales å søke hybel på Hatleberg. Noen som vet hva snittalderen blant beboerne der er? Anonymkode: 1e939...187 Bodde på Hatleberg i tre år og stortrivdes. Snittalder på 22-23 år kanskje. De fleste er i begynnelsen/midten av tyveårene. Flertallet av beboerne er utvekslingsstudenter. Anonymkode: 32f52...09c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå