Gjest jente20 Skrevet 25. april 2005 #1 Skrevet 25. april 2005 Hei. Inspirert av en annen tråd, kan noen hjempe meg her? Har hatt en deltidsjobb i et av norges største firmaer. Der jobber det bla. en mann på 40 år. Vi pratet litt sammen i begynnelsen, men bare om helt gerelle ting og bare på jobben. De siste mnd har han tatt helt av (jeg jobber ikke der mer)sender blomster, SMS, mail, brev osv. Han skriver ting som om han skjønner at jeg elsker han, forteller om alt vi skal gjøre ol. Og i det siste dukker han stadig opp der jeg er. Han gjør ingen ting, men jeg synes det er ekkelt og ønsker ikke å få denne formen for oppmerksomhet. Storesøsteren min har prøvd å si ifra, men da synes han bare det var hyggelig og gledet seg til å bli kjent med henne og, vi er jo tross alt snart i familie.... Hva kan jeg gjøre? Han har jo ikke gjort noe, men jeg synes det er fryktelig ubehagelig...
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #2 Skrevet 25. april 2005 Nok en mann med skrudd virkelighetsoppfatning! Jeg kan skjønne det er skummelt å få en psyko etter seg. Har dessverre ikke råd å gi, annet enn å gi klar beskjed om at du ikke er interessert (og evt kontakte politi???). Høres nesten ut som slik enkelte kjendiser er utsatt for, hvor beundreren er helt overbevist om at h*n er kjæresten deres. Psyk verden!
Gjest LoisLane Skrevet 25. april 2005 #3 Skrevet 25. april 2005 Jeg har vært utsatt for dette og skjønte ikke alvoret før det var for sent. Vær klar på grensene dine, og nøl ikke med å kontakte advokat/ politi om det skjer noe som gir grunn til det!
Gjest Betty Boop Skrevet 25. april 2005 #4 Skrevet 25. april 2005 Jeg har vært utsatt for dette og skjønte ikke alvoret før det var for sent. Vær klar på grensene dine, og nøl ikke med å kontakte advokat/ politi om det skjer noe som gir grunn til det! Samme her. Jeg endte opp med å bli slått ned av min kollega som var sykelig opptatt av meg. Be han holde avstand - vær hard! All positiv tilbakemelding fra deg gir næring til hans syke fantasi...
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #5 Skrevet 25. april 2005 Huff, det kan ikke være lett å være jente og oppleve slikt. Jeg synes man skal være litt forsiktig. Ha ting litt i bakhodet. Siden dere begge har sagt ifra, så ville jeg sagt at jeg kontakter politiet dersom han ikke gir seg. Gir han seg ikke da, så ville jeg gjort som jeg hadde sagt.
Gjest Jente20 Skrevet 25. april 2005 #6 Skrevet 25. april 2005 Jeg har sagt i fra at jeg kommer til å kontakte politiet om han ikke gir seg. Men han sier bare, men det er jo ikke nødvendig, dette er jo uskyldig, jeg har jo ikke gjort deg noe....osv Og nei, han har ikke gjort meg noe. Men jeg liker ikke at han dukker opp på de rareste steder eller sender meg teksmeldinger med: SÅ fin genser du har på deg i dag... Var filmen fin.... Osv. Flere ev vennene mine har også prøvd å si ifra, menhan fatter ingen ting. Bare sier det er hyggelig å bli kjent med vennene mine. Sukk. Er ikke direkte redd, men synes det er meget ubehagelig
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #7 Skrevet 25. april 2005 Ja, enig at det sikkert kan være litt kinkig. Du kjenner ham jo best, og dersom han (til tross for sitt mas) ikke er hva du anser som en psycho med agenda for seg selv - så er det kansje greit å avnte politiet littebitt.. Men gir han seg ikke har du jo inget valg?
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #8 Skrevet 25. april 2005 Hvis du fortsatt jobber i samme firma som han vil jeg tro at dette går ut over ting som er jobbrelaterte? Jeg ville sagt til han at han fikk holde følelsene sine for seg selv hvis han ikke vil bli innkalt til samtale med sjefen. Dette er etter min mening en form for trakassering, om han ikke kan la deg være i fred.
Gjest Gjesta Skrevet 25. april 2005 #9 Skrevet 25. april 2005 Ja, enig at det sikkert kan være litt kinkig. Du kjenner ham jo best, og dersom han (til tross for sitt mas) ikke er hva du anser som en psycho med agenda for seg selv - så er det kansje greit å avnte politiet littebitt.. Men gir han seg ikke har du jo inget valg? Hvis ikke dette er psyco - hva er da? En person som gjør slikt, som følger etter og som nekter å ta hint og klare beskjeder, og som attpåtil maser om at de snart blir i familie.... :grøsse: Jeg hadde tatt dette veldig seriøst, og kontaktet politiet for å høre hvordan de syntes jeg burde forholde meg.
Gjest LoisLane Skrevet 25. april 2005 #10 Skrevet 25. april 2005 Hvis ikke dette er psyco - hva er da? En person som gjør slikt, som følger etter og som nekter å ta hint og klare beskjeder, og som attpåtil maser om at de snart blir i familie.... :grøsse: Jeg hadde tatt dette veldig seriøst, og kontaktet politiet for å høre hvordan de syntes jeg burde forholde meg.
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #11 Skrevet 25. april 2005 Hvis ikke dette er psyco - hva er da? En person som gjør slikt, som følger etter og som nekter å ta hint og klare beskjeder, og som attpåtil maser om at de snart blir i familie.... :grøsse: Jeg hadde tatt dette veldig seriøst, og kontaktet politiet for å høre hvordan de syntes jeg burde forholde meg. Samme sier han selv Men gir han seg ikke har du jo inget valg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå