Gå til innhold

Antrekk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bedt i bryllup og i invitasjonen står det antrekk:lang kjole.

betyr til at jeg MÅ ha lang kjole? Har prøvd Google, men ble ikke så mye klokere..

Jeg er ikke så komfortabel med lange kjoler og synes ikke at jeg kler det heller. Så jeg har ingen lange kjoler og må derfor kjøpe noe helt nytt. Noe jeg heller ikke har så lyst til å prioritere på en kjole som kun blir brukt en kveld. Jeg har ingen å låne av heller som tilsvarer høyde/vekten min heller... 

må man stille i lang kjole!?

Anonymkode: 2c9c3...b7c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis kleskoden sier "lang kjole" vil det si du må ha lang kjole, ja. Hadde jo vært ganske forvirrende om det egentlig betydde "hvilken som helst lengde". 

Anonymkode: 38054...6ff

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: d5740...471

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes lange kjoler til alle kroppsformer. Eventuelt kan du nok bruke eit langt skjørt. 

Anonymkode: c97ae...4eb

• Liker 1
Skrevet

Hvis du er større enn gjennomsnittet og det ennå er noen uker igjen til bryllupet, vil jeg anbefale å sjekke BonPrix på nettet. De har mange fine kjoler til en rimelig penge (under 1000-lappen) i alle størrelser.

AnonymBruker
Skrevet

Er det kleskode så er det, da respektere man den. Og å kjøpe noe nytt til et bryllup trudde jeg var en selvfølge! 

Anonymkode: 9e98c...b07

Skrevet
På ‎14‎.‎05‎.‎2019 den 22.10, AnonymBruker skrev:

Jeg er bedt i bryllup og i invitasjonen står det antrekk:lang kjole.

betyr til at jeg MÅ ha lang kjole? Har prøvd Google, men ble ikke så mye klokere..

Jeg er ikke så komfortabel med lange kjoler og synes ikke at jeg kler det heller. Så jeg har ingen lange kjoler og må derfor kjøpe noe helt nytt. Noe jeg heller ikke har så lyst til å prioritere på en kjole som kun blir brukt en kveld. Jeg har ingen å låne av heller som tilsvarer høyde/vekten min heller... 

må man stille i lang kjole!?

Nei, ta på deg noe du føler deg vel i. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svarene🙂. Men må bare legge til at det ikke er noe  selvfølge i min verden å kjøpe noe nytt i hvert bryllup jeg er bedt i... Det er jo som regel noen som gifter seg enten av venner eller vår store slekt på begge sider.. Dette året skal vi i tre bryllup. Er det virkelig vanlig å kjøpe nytt i hvert eneste bryllup? 

Første gangen jeg faktisk har opplevd «lang kjole». Som regel pleier det stå pent, sommerlig eller noe sånt. Jeg skal hvertfall ikke ha krav om «lang kjole» i mitt bryllup. Jeg ønsker at mine gjester skal kle seg i det de føler seg vel i. 

Men skjønner at jeg må ut på jakt etter en lang kjole da😑 

• Liker 2
Skrevet

Nei, er ikke en selvfølge å kjøpe nytt til hvert enestr bryllup, men man har vel som regel i bakhodet at man kanskje må belage seg på det - spesielt siden bryllupsinvitasjoner gjerne kommer med en kleskode.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke en selvfølge å kjøpe nytt til hvert bryllup, men hvis du er i så mange bryllup bør du kanskje ha i bakhodet at det er kjekt å kjøpe en kjole som kan brukes mange ganger. Lang kjole betyr lang kjole, og det har de aller fleste minst ett eksemplar av i skapet sitt

Anonymkode: 1ca0a...560

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvor du bor, men i Oslo finnes det hvertfall utleie av klær for kvinner. 

https://fjong.co/

Dersom du ikke bor i Oslo kan du jo sjekke om det finnes noe lignende i din by, så slipper du å kjøpe en kjole du aldri kommer til å bruke igjen :) 

Anonymkode: 6e487...19e

Skrevet

Du har ingen venner du kan låne en kjole av?

Skrevet

Kjenner jeg blir litt irritert av at brudeparet skal diktere antrekk. Det burde bært nok å skrive «pent antrekk». Brudepar burde være glade over gjester som ville dele dagen med dem. Det koster som oftest nok med gave, skyss, utdrikningslag mm om en ikke i tillegg skal bli pålagt utgifter til spesielle antrekk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvor du bor, men i Oslo finnes det hvertfall utleie av klær for kvinner. 

https://fjong.co/

Dersom du ikke bor i Oslo kan du jo sjekke om det finnes noe lignende i din by, så slipper du å kjøpe en kjole du aldri kommer til å bruke igjen :) 

Anonymkode: 6e487...19e

Takk for tips! Skal sjekke det ut

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Kvalitet skrev:

Kjenner jeg blir litt irritert av at brudeparet skal diktere antrekk. Det burde bært nok å skrive «pent antrekk». Brudepar burde være glade over gjester som ville dele dagen med dem. Det koster som oftest nok med gave, skyss, utdrikningslag mm om en ikke i tillegg skal bli pålagt utgifter til spesielle antrekk. 

Ja, enig. Pent antrekk burde holde. jeg har jo mange pene  midi kjoler som jeg har brukt i tidligere bryllup siden jeg trives best i det. Derfor har jeg ingen lange kjoler. 

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, Anim92 skrev:

Nei, er ikke en selvfølge å kjøpe nytt til hvert enestr bryllup, men man har vel som regel i bakhodet at man kanskje må belage seg på det - spesielt siden bryllupsinvitasjoner gjerne kommer med en kleskode.

Ja,  men alle invitasjonen jeg har fått tidligere har det stått pent antrekk osv

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke en selvfølge å kjøpe nytt til hvert bryllup, men hvis du er i så mange bryllup bør du kanskje ha i bakhodet at det er kjekt å kjøpe en kjole som kan brukes mange ganger. Lang kjole betyr lang kjole, og det har de aller fleste minst ett eksemplar av i skapet sitt

Anonymkode: 1ca0a...560

Ja, det har jeg også, bare ikke en lang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...