Gå til innhold

Postoppkrav - har noen handlet med dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selger vil sende i postoppkrav. 

Jeg er nesten redd for selger sender meg en murstein i stede, hvor jeg må betale først for å få den ut. Hvordan kan jeg sikre meg? Kan posten la meg åpne å se innholdet først? 

Anonymkode: 99c07...9e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Posten kan ikke la deg åpne pakken før du har signert og betalt for den. 

Du må nesten bare stole på selger eller anmelde/melde fra på annonsestedet hvor du og selger oppnådde kontakt hvis innholdet i pakken ikke er korrekt. Hvor ble dere enige om dette salg/kjøpet? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke forstå hvorfor selger vil sende i postoppkrav. Henter ikke kjøper sitter selger igjen med kostnadene ved forsendelse og retur. Jeg har brent meg på dette en gang, og aldri godtatt det senere. 

Om det er via finn du har funnet varen er finns betalingsgaranti langt bedre. Da betaler du inn på forhånd, og når du får varen, og ser at det er riktig vare, så overføres pengene til selger. 

Anonymkode: 69410...352

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke forstå hvorfor selger vil sende i postoppkrav. Henter ikke kjøper sitter selger igjen med kostnadene ved forsendelse og retur. Jeg har brent meg på dette en gang, og aldri godtatt det senere. 

Om det er via finn du har funnet varen er finns betalingsgaranti langt bedre. Da betaler du inn på forhånd, og når du får varen, og ser at det er riktig vare, så overføres pengene til selger. 

Finn Betalingsgaranti finnes ikke lengre, det ble fjernet i 2017.

Anonymkode: f7f98...53b

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finn Betalingsgaranti finnes ikke lengre, det ble fjernet i 2017.

Anonymkode: f7f98...53b

Kanskje like greit. 

Det opplegget der fungerte vel ikke særlig godt ?           

Anonymkode: 829f3...345

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har brent meg på ulike handlingsmåter, og vil si man bør se an produktet. 
Det er surt å sitte igjen å måtte betale postoppkravkostnadene selv når kjøper ikke henter ut ja. Men det er enda surere dersom kjøper henter ut pakken, og dropper betale. 
Som kjøper er det veldig skummelt betale på forhånd, og krysse fingre for at pakken i det hele tatt blir sendt. 

Jeg kjøpte/solgte en del ting med verdier på 5-7000,- tidligere, og jeg ville aldri ha overført den summen på forhånd til en selger, og jeg ville heller aldri godtatt sende såpass dyrt uten postoppkrav eller forhåndsbetaling. Selv om det er risiko ved postoppkrav, så er det en "møtes på midten" variant i forhold til forskudd/etterskuddsbetaling. 

Anonymkode: 556f4...95b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt postoppkrav mange ganger, både når jeg har solgt og kjøpt, aldri opplevd noe tull med det. Alternativet, hvis man må sende pakken, er jo å betale/ta betalt på forhånd. Overraskende mange har vippset meg penger før jeg har sendt pakken, men det ville jeg aldri gjort selv. En gang solgte jeg en sovepose til 8000,- og kjøper vippset meg jammen på forhånd, følte et enormt ansvar for å løpe ned på Pib og sende den pakken😅 Folk er gærne.

Bruk postoppkrav du, og stol på at selger er ærlig. Du får en viss feeling på hvem du har med å gjøre når dere kommuniserer i forkant også.

Anonymkode: 0ce73...34c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...