Gå til innhold

Er det andre land som feirer nasjonaldagen som oss?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange land har militær oppvisning

Noen som feirer med.barnetog som oss?

Anonymkode: 79e5b...f44

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 1c18b...8b9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sammen en som ikke er norsk. De feirer med militæret.

Jeg syns den norske feiringen er så god og varm. 

Anonymkode: 79e5b...f44

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bergen er definitivt den beste feiringen. Fest i byen hele dagen og avsluttes med et fantastisk fyrverkeri.

Anonymkode: 12032...b2e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjellige feiringer rundt omkring, men få eller ingen som er så selvgode som den norske. Ikke så rart i grunn, vi er jo et utpreget selvgodt folkeslag.

Anonymkode: e525f...8ef

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Mange morsomme mer eller mindre nasjonale feiringer rundt omkring, men ofte er det vanlig å drikke alkohol åpent på disse feiringene, slik at det ikke kunne gått i Norge, hvor vi har en veldig restriktiv "offentlig" alkoholpolitikk. Tenker f.eks. på karnevalfeiringene i mange katolske land, og den nederlandske Koningsdag (tidl. Koninginnendag), som er som en stor gatefest for folk i alle aldre. Da er 17. mai et fint og barnevennlig alternativ.

Anonymkode: 8f4e2...b56

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater de som sier at 17. Mai er barnas dag. Det er alles dag! Jeg vil helst drikke meg ravende dritings på en uteservering i sola midt på dagen uten at kjipinger som klage over dette. 

Anonymkode: 2425d...355

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi feirer ganske likt på Island, men kanskje litt mer "avslappet" 😊🇮🇸

Anonymkode: 7301e...7ac

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange morsomme mer eller mindre nasjonale feiringer rundt omkring, men ofte er det vanlig å drikke alkohol åpent på disse feiringene, slik at det ikke kunne gått i Norge, hvor vi har en veldig restriktiv "offentlig" alkoholpolitikk.

Anonymkode: 8f4e2...b56

Det er da helt vanlig på 17.mai å gå rundt eller stå og se på barnetoget med et vinglass eller en øl? Absolutt alle bord som har uteservering er opptatt her i Oslo. 

Anonymkode: 6d716...689

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...