AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #1 Skrevet 14. mai 2019 Hei. Jeg sitter med noen spørsmål. Jeg fant ut at drømmestudiet mitt, som jeg håper jeg kommer inn på til høsten hadde 90 studieplasser i 2018, men sendte ut 135 tilbud, også 1 til i suppleringsopptak. Altså 136. Er det sånn at det da starter 136 på dette studet pga de tar høyde for at enkelte faller fra? Eller er det inkludert alle de som evnt. takker ja til studiet men deretter velger det bort fordi de har kommet inn på et studie som er høyere på listen? Og er alle 136 med på å danne poenggrense for 2018, eller kun de 90 "på topp" ? Jeg har vært litt bekymret fordi jeg er akkurat på grensen for 2018-opptaket, men hvis det er 46 stk i tillegg som har kommet inn med lavere krav så ser det lysere ut. Takk for svar! Anonymkode: 87641...b35
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #2 Skrevet 14. mai 2019 Jeg har lurt på det samme 🤔 Henger meg på denne, å håper på svar. Anonymkode: aef46...b8b
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #3 Skrevet 14. mai 2019 Jeg vet at de sender ut studietilbud til en viss prosentandel høyere enn det de har studieplasser til, fordi erfaringsmessig takker veldig mange nei til plassen, eller møter ikke opp første dagen, samt at noen faller fra underveis. Dette for å hindre at de allerede i oktober sitter med mange ledige studieplasser som noen kunne fått. poenggrensene blir satt utifra alle som fikk studietilbud går jeg ut ifra. Det høres mest logisk ut, men skal ikke si det for sikkert. Anonymkode: 3b58d...ccb
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #4 Skrevet 15. mai 2019 De sender ut til så mange som de tror de trenger for å ha 90 studenter nå folk har takket nei, ikke møtt opp eller trekker seg ila de første ukene på studiet. Alle som får tilbud er med på å danne poenggrunnlaget, poenggrensen er karakterene til den som ble tatt opp sist (altså hadde lavest karakter). Anonymkode: 91495...754 4
Becks98 Skrevet 15. mai 2019 #5 Skrevet 15. mai 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: De sender ut til så mange som de tror de trenger for å ha 90 studenter nå folk har takket nei, ikke møtt opp eller trekker seg ila de første ukene på studiet. Alle som får tilbud er med på å danne poenggrunnlaget, poenggrensen er karakterene til den som ble tatt opp sist (altså hadde lavest karakter). Anonymkode: 91495...754 Takk!
Becks98 Skrevet 15. mai 2019 #6 Skrevet 15. mai 2019 Akkurat nå, Becks98 skrev: Takk! Lurte på akkurat det samme redigert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå