AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #1 Del Skrevet 14. mai 2019 Har et familiemedlem med koldbrann i ytre lemmer. Det har vedkommende hatt i lengre tid (månedsvis), og leger/sykehus er klar over det uten at det har blitt behandlet enda. Behandling vil skje, men det er en stund til enda. Trodde virkelig slikt skulle behandles raskt? Anonymkode: 475bc...b42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #2 Del Skrevet 14. mai 2019 Det hørtes rart ut. Sikkert at det er koldbrann og ikke bare oppmerksomhetsbehov? Anonymkode: bee3e...f7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 14. mai 2019 #3 Del Skrevet 14. mai 2019 Koldbrann skal selvsagt behandles med en gang. Det er helt avgjørende. Kan det være noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #4 Del Skrevet 14. mai 2019 Tja, behandlingen er amputasjon, om ikke annet fungerer. Anonymkode: 6f376...e04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #5 Del Skrevet 14. mai 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hørtes rart ut. Sikkert at det er koldbrann og ikke bare oppmerksomhetsbehov? Anonymkode: bee3e...f7d ... ikke så lett å «fake» koldbrann. Kroppsdelen er sort, innskrumpet/tørr, og jeg var der da sykepleier renset større dype sår rundt det hvorpå hun kommenterte at dette var «nekrose».. utifra hva jeg har lest er vel dette «tørr» koldbrann. Men vet ikke om det er forskjell på akutt nivå i tørr og våt. Jeg synes dette er veldig merkelig selv, lege/sykehus har vært oppsøkt gjentatte ganger og de har også gjort omfattende undersøkelser. De mener selv at koldbrannen skal gå tilbake ved å behandle underliggende sykdom. Anonymkode: 475bc...b42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #6 Del Skrevet 14. mai 2019 Nekrose er vel begynnende vevsdød, mens gangen er vevsdød? Kan være jeg blander de to, men den ene kan man klare å behandle uten amputasjon, mens den andre ikke. Er en stund siden jeg hadde om det så er ikke hundre% sikker. Uansett vil jeg da tro de ikke utsetter pasienten for noen unødvendig fare. Men, behandlingssvikt har jo skjedd før. Anonymkode: 7f7af...937 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #7 Del Skrevet 15. mai 2019 Men hva får deg til å tro at den er ubehandlet? Alvorlige sår kan ta alt fra måneder-år for å bli bra igjen. Bare det med å utføre sårstell er jo en behandling, så er det medisiner som antibiotika tillegg. Tenker nok de observerer såret daglig og holder koldbrann / nekrose i kontroll, og gir henne og såret en sjanse til å bli bedre, mens de samtidig behandler henne for den underliggende sykdommen. Eller tenker du amputasjon er den eneste og riktige løsningen? Anonymkode: f73ea...49b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #8 Del Skrevet 15. mai 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hva får deg til å tro at den er ubehandlet? Alvorlige sår kan ta alt fra måneder-år for å bli bra igjen. Bare det med å utføre sårstell er jo en behandling, så er det medisiner som antibiotika tillegg. Tenker nok de observerer såret daglig og holder koldbrann / nekrose i kontroll, og gir henne og såret en sjanse til å bli bedre, mens de samtidig behandler henne for den underliggende sykdommen. Eller tenker du amputasjon er den eneste og riktige løsningen? Anonymkode: f73ea...49b Jeg er ikke lege, derfor jeg spør hva som er normalt. Akkurat forløpet til behandling av nekrose, (som da ikke er en bakteriell hurtig koldbrann, har jeg da skjønt) kan jeg lite om. Vedkommende mottar sårbehandling daglig nå, endelig- men det tok to mnd å få på plass. Imellomtiden har vedkommende gått rundt med betente store sår uten behandling-legen så også at det så stygt ut men det skjedde ingenting før nå. Antibiotika gis ikke. Det er jo ikke så mye igjen av selve vevet der nekrosen har oppstått, er mest bekymret for spredning av nekrose og om det er komplikasjoner ved begynnende vevsdød.. og skjønner ikke hvorfor de ikke tar operasjon hurtigere men lar dette ture og gå i enda noen uker til. Anonymkode: 475bc...b42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå