AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #1 Skrevet 14. mai 2019 Jeg har hatt teppe på verandaen, ser under at det er et tregulv og kommer til å fjerne teppet. Men må jeg da behandle tregulvet med noe? Evt. hva? Og holder det seg bedre eller dårligere om jeg har slikt gressteppe over? Det blir jo fortsatt fuktig under teppet om jeg legger det på. Anonymkode: 11013...10c
solmåneogstjerner Skrevet 14. mai 2019 #2 Skrevet 14. mai 2019 (endret) Du må olje eller beise. Om det holder seg bedre med teppe er avhengig av typen. Om det stadig er fuktig under så er jo ikke det bra. Men det at det beskytter mot sol er bra. Endret 14. mai 2019 av solmåneogstjerner
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #3 Skrevet 14. mai 2019 15 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Du må olje eller beise. Om det holder seg bedre med teppe er avhengig av typen. Om det stadig er fuktig under så er jo ikke det bra. Men det at det beskytter mot sol er bra. Hva skjer når det er sol? Blir det tørt og krever mer behandling? Anonymkode: 11013...10c
solmåneogstjerner Skrevet 14. mai 2019 #4 Skrevet 14. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skjer når det er sol? Blir det tørt og krever mer behandling? Anonymkode: 11013...10c Ja. Solen tørker ut treet. Oljen eller beisen er for å unngå at det sprekker opp pga sol og annet, og for å beskytte mot fukt.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #5 Skrevet 14. mai 2019 Du må ikke om det er impregnert, noe jeg regner med det er siden det ikke har råtnet ennå. Anonymkode: 556fa...b7c
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #6 Skrevet 14. mai 2019 Hvis det er impregnert så er det ikke fuktigheten som ødelegger treverket, men sola. Sola gjør at treverket sprekker opp, Det finnes mange forskjellige typer, olje, terrassebeis osv. Anonymkode: 35b69...a53
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #7 Skrevet 14. mai 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må ikke om det er impregnert, noe jeg regner med det er siden det ikke har råtnet ennå. Anonymkode: 556fa...b7c 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er impregnert så er det ikke fuktigheten som ødelegger treverket, men sola. Sola gjør at treverket sprekker opp, Det finnes mange forskjellige typer, olje, terrassebeis osv. Anonymkode: 35b69...a53 Hvordan finner jeg ut om det er impregnert? Kan jeg ta ned markisen for å beskytte det mot solen? Anonymkode: 11013...10c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå