Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest fast bruker
Skrevet

Jeg har vært singel lenge, men før påske ble jeg spurt ut på date. Endelig, tenkte jeg, så moro!

Kjente ham litt fra før, gjennom jobben. Kjemien stemte, vi hadde det moro og ting utviklet seg til forelskelse, fascinasjon, tiltrekking eller hva du vil.

Men han hadde et veldig temperament. Han skjelte meg ut for følgende:

- jeg så en episode av Lost på TVNorge

- Jeg synes en kollega av meg var kjekk (dette etter en lang utspørring, av typen, hvis du måtte si en hvem ville du ha sagt da...)med påfølgende "da har du vel pult ham da!"

- jeg hadde våte drømmer om Bono (etter at jeg sa, "Vertigo er ei bra plate")

- jeg ville pule Viggo Mortensen (etter at jeg sa, "Han er en god skuespiller")

- jeg er ei sexfiksert megge (fordi jeg braziliansk-vokser meg)

- jeg sov til klokka ti en søndag etter og ha jobba overtid hele uka

- jeg stemte på et annet politisk parti enn ham....

Osv osv osv osv. Dette etter at vi hadde kjent hverandre i ei til to uker. Samtidig var det utsagn som kvinnen i mitt liv, kan ikke leve uten deg, går du fra meg dør jeg....

Som sagt, dette i løpet av veldig kort tid. Og jeg bruker litt tid til å tenke meg om. Jeg var tidligere i et svært vanskelig og dominerende forhold, og ville gi ham en sjanse. Var redd jeg hadde piggene for mye ute...Fant fort ut at jeg ikke hadde det, og prøvde å finne en måte å si at dette funker ikke på...

Så, en natt kom han og ringte på og vekket meg klokka 4. Da sa jeg fra! Men før jeg kom til setning to, kom han med en lang tirade om alt som var galt med meg, her kom han for å glede og overraske meg og så ble jeg sur, jeg var den verste megga han hadde møtt og at jeg var... (se over) før han sprang på dør med beskjed om at jeg var ei sexfiksert hore, og at jeg ikke var snill og ikke var voksen og at jeg var dum i hodet. Og at jeg aldri aldri måtte kontakte ham mer, så fløy han på dør.

Jeg var egentlig fornøyd. Fyren hadde på kort tid vist seg fra si verste side. Jeg var letta og jeg var egentlig også glad for at jeg ikke hadde måtte ta initiativet til "vi må ta en alvorlig prat"-praten.

Men så, begynte han å melde. Melde, ringe, maile, sitte og drikke på nabolagspubben osv osv. Vi snakker ikke om noen sms, en dag fikk jeg 103. Ei natt han var på fylla fikk jeg 37. De første svarte jeg på. Minnet ham på at det var han som hadde "gjort det slutt" at han ikke var fornøyd med meg, og at jeg ikke var god nok for ham (hans ord...) Men ved å svare gav jeg ham tydeligvis vann på mølla, og da meldte han enda mer. Sms'ene strekker seg fra, "nå ligger jeg her og skal pule ei svensk dame jeg ikke vet hva heter", til "ta meg tilbake" til "jævla kjerring du kan vel svare!" til "jeg elsker deg du betyr alt for meg!"

En gang svarte jeg, per mail, og ba ham tydelig om å være i fred. Det har ikke hjulpet det skapte grann. Nå har han laget cd med våre sanger og ringer og melder daglig. Det går utover mye, nattesøvn, jobb og general happiness.

Hva skal jeg gjøre? Jeg lever i håpet om at det gir seg hvis jeg bare aldri svarer, men nå er snart tre uker siden "bruddet" og vi data i to... Jeg har ikke svart ham siden mailen hvor jeg ba ham la meg være i fred for ei uke sida. Noen venninner mener anmeld fyren, jeg stiller meg tvilende til det.

Hvordan kan en mann som er helt normal, (han er forresten 34...) godt likt blant kolleger osv vise seg å være helt loco? Blir redd menn jeg.... Og det har jeg iallefall ikke lyst til å være...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han virker jo mildt sagt ikke riktig vel bevart! Jeg ville ha anmeldt ham umiddelbart!

Gjest Anonymous
Skrevet

Ojojoj, det var mye....

Bra du fikk kuttet han ut selv om han er plagsom nå. Høres IKKE god ut. Tro meg, han er ikke helt normal!

Gjest Porselen
Skrevet

En mann som er helt normal sammen med kompiser og kolleger trenger ikke være normal i forhold til damer. Det eneste positive jeg ser med din opplevelse er at han viste sitt sanne ansikt så tidlig at du ikke var blitt fullstendig hektet på han.

Det er ikke lett men det gjelder å holde ut og ikke svare på noen henvendelser, men ta vare på det du kan ta vare på av bevis i tilfelle dette ikke tar slutt og du må involvere politiet i saken.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Han virker jo mildt sagt ikke riktig vel bevart! Jeg ville ha anmeldt ham umiddelbart!

Skriver under på dette

Skrevet
Hvordan kan en mann som er helt normal' date=' (han er forresten 34...) godt likt blant kolleger osv vise seg å være helt loco? [/quote']

Dette er jo er kjent trekk ved psykopater,

Jeg sier ikke at han er det, men at han har noen trekk er vel hevet over enhver tvil (i følge din beskrivelse).

Hold deg helvetes langt unna.

Gjest Madam Felle
Skrevet

De finnes overalt, for selv om han her var poco loco, så er flesteparten fine menn. :wink:

Skrevet

Hjelp! Han hadde jeg kommet meg unna i en fart!.

Gjest gjesta
Skrevet
Takk Angel' date=' hvor da? :roll:[/quote']

På byen eller gjennom venner/bekjente osv osv ;)

Gjest Helga the Hotwaxer
Skrevet

For det første; mail kan ignoreres. Det finnes innstillinger på mange mailprogram som gjør at mail fra bestemte adresser automatisk slettes på serveren. Telefoner på fasttelefon og mobil finnes det også hjelp mot.

Det er tydelig at du har rotet deg oppi en mann med klare psykopatiske trekk. Den klassiske bryte deg ned/bygge deg opp metoden. Om han begynner å bli truende så må du skaffe hjelp fra venner/familie- ikke tro at det vil gå over av seg selv, mange kvinner har blitt drept på den måten.

Gjest Fast bruker
Skrevet

Jeg vet hvordan man finner normale menn, det som skremmer meg er at han virket som det, også er'n faen steike meg ikke god! Vi jobber på samme sted også, og det gjør det selvsagt ikke lettere, men foreløbig har jeg ikke støtt borti ham!

Skrevet

Huff, høres jo helt for jævli ut.. Tror du skal være glad du kutta ut ham, før han viser enda sykere fakter.

Skrevet

Få deg nytt mobilnummer (hemmelig) en stund, så slipper du å se alle sms-ene fra ham.

Skrevet

Huff & huff... i tillegg til det som er foreslått tidligere om å filtrere ham bort fra mailen og skaffe deg nytt mobilnummer, så kan du kanskje også skaffe deg et sånt "vis hvem som ringer" display på fasttelefonen eller i aller verste fall hemmelig nummer også der.

Er forøvrig enig i at du bør ta vare på det du hittil har fått av mail og muligens SMS slik at du har dokumentasjon overfor politiet i fall det går så langt at du må anmelde ham. Og for all del...ikke svar ham. Du har gjort det klart at du ikke ønsker mer kontakt og ethvert forsøk på svar kan ha oppfatte som fornyet interesse.

Godt du kom deg unna før du virkelig satt i klisteret.

Skrevet

Ring politiet. Fyren er ikke riktig rett.

Gjest Anonymous
Skrevet

Fullverdig psykopat kan han vel ikke være, da hadde du ikke sett hans sanne side før på bryllupsnatten. At han han ikke er helt i balanse kan vel ingen argumentere mot :)

Anmelde = provosere, og vil trolig ikke hjelpe slik som situasjonen er i dag. Det vil heller ikke bli tatt seriøst av andre en fornærmeren og mest sansynelig bidra til å utvide konflikten og kamp-arenaen.

Forlag til løsning:

1.

Siden han er så godt likt på jobben så viser han en annen maske der. Rikosjer litt av hans galskap mot felles kollegaer/venner. Hvis du ikke har, så kan du fremprovosere noen skikkelig beskrivende voicemeldinger du spiller av på jobben

(Hei ... hørte du hva han har sagt til meg : hør denn'a, haha, han ekke riktig klok, kjenner ikke du han ?? hahaha! han har en skru løs!! er han virkelig sånn... osv (& gjenta ved behov)

2.

Du er neppe den første når han er slik etter et par uke! bruk hans kollegaer/venner til å finne frem til andre damer han har lagt sin elsk på. (mulig det er andre på jobben?) Der kan du sikkert få noen gode tips og feedback hvor lenge han gidder å holde på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...