Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lama_Drama
Skrevet
1 minutt siden, Mumeod skrev:

Når ts har leid fast til 5000 over lengre tid, så tviler jeg på at leiligheten plutselig har steget med det dobbelte i markedspris over natten, og at ts først ble obs på det nå. Skal være passe naiv for å ikke se hva det er ts driver med.

Nei, dette er ikke annet enn en kynisk person som ønsker å presse leien til det maksimale, fordi ts vet/eller tro at det er lett å lure og utnytte eldre mennesker. 

Så slutt å sammenligne det med å gi bort 4000, det er en stråmann og virkelig ikke sammenlignbart. 

Jo, det er akkurat det samme. Dersom gjengs husleie er 9000 kr ser jeg ingen grunn til å gi pensjonisten 4000 kr hver eneste måned for å være snill. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Lama_Drama skrev:

Så hvor mye gir du bort til fremmedfolk i måneden da?

Ha ha så lite smart er du ikke.. 

Anonymkode: 0359b...e4a

• Liker 3
Gjest Lama_Drama
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ha ha så lite smart er du ikke.. 

Så du mener andre skal være snille, men ikke du? Dersom TS kan klare seg uten disse 4000,- kr i mnd må vel du klare det og? Mange sultne pensjonister der ute...

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Lama_Drama skrev:

Så du mener andre skal være snille, men ikke du? Dersom TS kan klare seg uten disse 4000,- kr i mnd må vel du klare det og? Mange sultne pensjonister der ute...

Jeg gir gratis hytte overnattinger til mange som trenger det, og hjelper mange frivillig, bla eldre om du lurte, jeg får mer glede av å "dele" 💜

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Mumeod skrev:

Når ts har leid fast til 5000 over lengre tid, så tviler jeg på at leiligheten plutselig har steget med det dobbelte i markedspris over natten, og at ts først ble obs på det nå. Skal være passe naiv for å ikke se hva det er ts driver med.

Nei, dette er ikke annet enn en kynisk person som ønsker å presse leien til det maksimale, fordi ts vet/eller tro at det er lett å lure og utnytte eldre mennesker. 

Så slutt å sammenligne det med å gi bort 4000, det er en stråmann og virkelig ikke sammenlignbart. 

Jeg er ikke kynisk, jeg donerer brukte klær til frelsesarmeen blandt annet.

Men jeg har kostbare hobbyer som må finansieres, og siden jeg har arvet to leiligheter har jeg nå en mulighet til det uten å spise mye av lønnen min, som jeg liker å bruke til andre ting. Dessuten kan jeg muligens gå ganske mye ned i stillingsprosent slik at jeg får tid til å dyrke mine lidenskaper så mye som jeg ønsker, og da må naturligvis leieinntektene maksimeres.

Anonymkode: d2dd5...74f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er helt enig med TS om å øke. Flere av dere som bruker argumenter som: «kynisk», «leietaker er minstependjonist», «ta vare på de eldre» burde seriøst ta dere en bolle! Det er ikke rett at en person skal betale langt unna markedspris i leie.

Skal eldre få flere ting billigere bare fordi de er pensjonister?! Skal de kjøpe en bil for 10kr bare fordi de er pensjonister?

eller bli betalt 4000kr av butikken når de kjøper mobil?

Foreslår at du setter opp leien til «gjengs» sum. Pensjonisten bør ha familie som kan hjelpe til?

Har leietakeren ikke penger er det vedkommende sin feil. Ts skal ikke lide av det.

Støtter deg100%

Anonymkode: 1b6f2...c4f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er helt enig med TS om å øke. Flere av dere som bruker argumenter som: «kynisk», «leietaker er minstependjonist», «ta vare på de eldre» burde seriøst ta dere en bolle! Det er ikke rett at en person skal betale langt unna markedspris i leie.

Skal eldre få flere ting billigere bare fordi de er pensjonister?! Skal de kjøpe en bil for 10kr bare fordi de er pensjonister?

eller bli betalt 4000kr av butikken når de kjøper mobil?

Foreslår at du setter opp leien til «gjengs» sum. Pensjonisten bør ha familie som kan hjelpe til?

Har leietakeren ikke penger er det vedkommende sin feil. Ts skal ikke lide av det.

Støtter deg100%

Anonymkode: 1b6f2...c4f

Det er få som har svart at TS bør la leien ligge på 5000. Jeg mener det er greit å øke men ikke med 4000 kr mer i mnd. Det er det folk synes er ille. En bil eller mobil er ikke sammenlignbart med et hjem. Det er materielle ting man har lite tilknytning til. Et hjem man har bodd i mange år er noe annet. Den eldre er kanskje en som er avhengig av å bo et sted nær butikk, bussforbindelse eller har familie og noen få av de han ikke kjenner som er døde, igjen i nærområdet. 

Anonymkode: 92347...ab6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, Lama_Drama skrev:

Om du ser det fra et annet perspektiv er dette 4000 kr TS aldri har hatt :sol:  han taper penger men han gir ikke bort noe, man kan ikke gi bort noe man ikke har. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du ser det fra et annet perspektiv er dette 4000 kr TS aldri har hatt :sol:  han taper penger men han gir ikke bort noe, man kan ikke gi bort noe man ikke har. 

Det er riktig nok, men det er bare kverulering. Det er ikke noen økonomisk forskjell på å ta 5000 i leie, og å ta 9000, men gi bort 4000 til en veldedig organisasjon.

Anonymkode: 1eb57...fc9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hadde jeg arvet 2 leiligheter, så hadde jeg gladelig gjort det ja! Men nå liker jeg å hjelpe andre da, så det er vel forskjellen på oss.

Anonymkode: ed1b3...3ea

Så om du selv arver noe kommer du gladelig til å gi bort 50 000 i året til en fattig pensjonist?

Anonymkode: 1138b...b29

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du TS? Ja, pensjonister på leiemarkedet er jo kjent for å kunne takle 4000 ekstra i måneden på strak arm ... :ironi:

Anonymkode: a322b...6f4

Det er vel ikke TS sitt problem?

Anonymkode: 27691...e3c

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har overtatt en leilighet hvor det bor en pensjonist som har fått bo billig i årevis. Han betaler 5000,- per mnd, men markedspris er ca 9000,-

Hvordan går man frem for å få økt denne, og hvor fort kan jeg sette den opp til 9000?

Du vil ha ut pensjonisten?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så om du selv arver noe kommer du gladelig til å gi bort 50 000 i året til en fattig pensjonist?

Anonymkode: 1138b...b29

Ja, med hånden på hjerte, for å gå opp 4000kr i mnd hadde jeg ikke hatt samvittighet til å gjøre. Og måten det blir sagt på av ts får jeg ståpels av, "håper han kan få plass på gamlehjem" Hva f@@@ er det for noe😩

Anonymkode: ed1b3...3ea

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Arabella skrev:

Du vil ha ut pensjonisten?

Bare dersom han nekter/ikke klarer å betale 9000,- per mnd.

Skrevet

ler meg i hjel av advokaten😁😁😁

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken løsning ville d u ønsket dersom d u var den eldre leieboeren ts.. 

Skrevet

Trenger du pengene sårt eller skulle du bare gjerne tjenr litt ekstra? Vesentlig forskjell på motivasjonen bak å øke prisen. Å gå fra 5000 til 9000 er drøyt, nesten dobling av pris. Tenk om du plutselig skulle betale dobbelt så mye i huslån feks... Om du er fornøyd med leieboeren og ønsker å fortsette å ha ham der kan du kanskje ta en middelvei, øke med litt, feks +1000-1500, iallfall i starten. Og om du virkelig trenger pengene så får du jo bare kjøre på men da risikerer du å miste en stabil, rolig og grei leieboer til en fremtidsutsikt som kan innebære stort gjennomtrekk av mennesker som bare bor en liten stund der, eller som ikke kan betale for seg eller lager uro. Og å finne leieboer nå i mai-juni er neppe det enkleste så du risikerer å stå uten leieboer før til høsten da folk ofte foretar flytting osv ifbm ny jobb eller studier 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken løsning ville d u ønsket dersom d u var den eldre leieboeren ts.. 

Jeg fyller ikke hodet mitt med andres problemer. Jeg ser kun på den taktiske siden av dette, hvor målet er finansiering av min livsstil. Versailles ble ikke bygget med hensyn til bondeknøl på bygda, ei heller vil mitt "Versailles" bygges hvis hensyn må taes til gamle gniere. Hvorfor er dette så vanskelig å forstå??

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fyller ikke hodet mitt med andres problemer. Jeg ser kun på den taktiske siden av dette, hvor målet er finansiering av min livsstil. Versailles ble ikke bygget med hensyn til bondeknøl på bygda, ei heller vil mitt "Versailles" bygges hvis hensyn må taes til gamle gniere. Hvorfor er dette så vanskelig å forstå??

Fordi mam skal se begge sider, øk heller med tusen om du m å. 

AnonymBruker
Skrevet

Huff.... 

Anonymkode: d771d...12e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...