Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Dette er en av to leiligheter jeg har arvet, og de holder begge god stand. Ble pusset opp for et par år siden, men de er ca 30 år gamle så de er ikke lenger belånt heldigvis. Den andre leiligheten er leid ut til maks markedspris, så det er bare denne ene som har et vilt økningspotensiale. Alternativt kan jeg selge hele skiten, men jeg liker bedre tanken på en høy månedlig innekt over tid. Derfor hadde jeg håpet at denne pensjonisten kunne blitt overført til et aldeshjem dersom han ikke takler høyere husleie slik at jeg ikke må vente i månedsvis før jeg kan sette den opp..

Anonymkode: d2dd5...74f

Husk at en leietaker bør være stabil for å være sikker. Her har du sikker inntekt i mange år (forhåpentligvis) som du kan øke for hvert år.

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet dere at denne pensjonisten har så dårlig råd? Man må ikke ha liten pensjon selv om man leier til en pen sum. For alt vi vet er er nedsyltet i penger på bok. Bl.a pga lav leie ;) med det sagt, ville jeg aldri hatt samvittighet til å øke prisen såpass om det i det heletatt er mulig. Skjønner det er sure penger å tape. Men ville økt leia som andre her nevner, og så sett det an deretter

Anonymkode: ab72a...758

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Tvist skrev:

Ikke undervurder verdien av en stabil leietaker. 

Signerer. Øker du husleien mye kan det hende pensjonisten flytter ut. Hadde heller leid ut til en pensjonist for en lavere leie enn tatt sjansen på å få inn noen du ikke har noe historie på tidligere. Greid nok at de fleste har referanser men det er det at man vet hva man har, ikke hva man får. 

Anonymkode: 92347...ab6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har flere i slekta som har blitt godt over 90, og holder seg godt selv... hiver ikke bort 48k i året i 15 år fremover, er skal der tjenes penger.

Jeg hadde økt husleien til 1000kr høyere, da tjener du litt selv og pensjonisten bor forhåpentligvis ikke på minimum. Men jeg kjenner jeg håper du går på en skikkelig smell og får utleiere fra helvete. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Signerer. Øker du husleien mye kan det hende pensjonisten flytter ut. Hadde heller leid ut til en pensjonist for en lavere leie enn tatt sjansen på å få inn noen du ikke har noe historie på tidligere. Greid nok at de fleste har referanser men det er det at man vet hva man har, ikke hva man får. 

Tullprat, det er noe som heter å sile ut kandidater på forhånd. Kun folk med god økonomi og en stabil livssituasjon kommer gjennom nåløyet, og jeg kommer til å kjøre knallhardt på med inkassoselskap og advokat dersom mine leietakere ikke føyer seg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, O.G. said:

Nemlig.

Men det er da ikke TS sitt problem.

Anonymkode: 1138b...b29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Dette er en av to leiligheter jeg har arvet, og de holder begge god stand. Ble pusset opp for et par år siden, men de er ca 30 år gamle så de er ikke lenger belånt heldigvis. Den andre leiligheten er leid ut til maks markedspris, så det er bare denne ene som har et vilt økningspotensiale. Alternativt kan jeg selge hele skiten, men jeg liker bedre tanken på en høy månedlig innekt over tid. Derfor hadde jeg håpet at denne pensjonisten kunne blitt overført til et aldeshjem dersom han ikke takler høyere husleie slik at jeg ikke må vente i månedsvis før jeg kan sette den opp..

Du har ikke engang lån på disse to leilighetene du har arvet og det som står i hodet på deg er å tjene mest mulig penger. Jeg hadde hatt litt mer sympati for deg om du hadde et lån du måtte betjene. Noen her sier pensjonisten antagelig er rik men jeg kjenner mange pensjonister som lever på minstepensjon. Snakk med ham og bli kjent, 5000 er billig i husleie så du kan øke men 9000???

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du tror det er så lett å få plass på sykehjem, så lykke til med det🤦‍♀️ Ikke rart det finnes joggesko med borrelås🤨

Anonymkode: ed1b3...3ea

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du har ikke engang lån på disse to leilighetene du har arvet og det som står i hodet på deg er å tjene mest mulig penger. Jeg hadde hatt litt mer sympati for deg om du hadde et lån du måtte betjene. Noen her sier pensjonisten antagelig er rik men jeg kjenner mange pensjonister som lever på minstepensjon. Snakk med ham og bli kjent, 5000 er billig i husleie så du kan øke men 9000???

Hvorfor er hun moralsk forpliktet til å drive veldedighet?

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle likt å sett disse latterlige moralistene her i tråden i TS sine sko. Jaggu tenker jeg det hadde blitt dyrt for gamlingen uansett😂

Anonymkode: dcece...c80

• Liker 7
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Dere som har så mye i mot at TS setter opp leia til gjengs leie kan jo gi pensjonisten 4000 kr i måneden selv, det har dere vel ikke noe i mot? Dere synes jo Ts skal gjøre det så hvorfor ikke gå inn med et godt eksempel?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Medmenneskelighet er jo greit å ha da ts 

Anonymkode: 0359b...e4a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Lama_Drama skrev:

Dere som har så mye i mot at TS setter opp leia til gjengs leie kan jo gi pensjonisten 4000 kr i måneden selv, det har dere vel ikke noe i mot? Dere synes jo Ts skal gjøre det så hvorfor ikke gå inn med et godt eksempel?

Hadde jeg arvet 2 leiligheter, så hadde jeg gladelig gjort det ja! Men nå liker jeg å hjelpe andre da, så det er vel forskjellen på oss.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tullprat, det er noe som heter å sile ut kandidater på forhånd. Kun folk med god økonomi og en stabil livssituasjon kommer gjennom nåløyet, og jeg kommer til å kjøre knallhardt på med inkassoselskap og advokat dersom mine leietakere ikke føyer seg.

Humrer litt i skjegget nå. Arrogansen din passer fint med resten av personligheten din. En stabil livssituasjon = jobb? God økonomi=god inntekt? Det finnes nok av folk som har god inntekt og jobb samtidig som de har enormt forbrukslån, rusproblemer, psykiske problemer osv. 

• Liker 13
Gjest Lama_Drama
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg arvet 2 leiligheter, så hadde jeg gladelig gjort det ja! Men nå liker jeg å hjelpe andre da, så det er vel forskjellen på oss.

OK, så det er kun de som har arvet to leiligheter du forventer at skal gi bort 4000,- i måneden til en ukjent person? 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Medmenneskelighet er jo greit å ha da ts 

Hun taper 50 000 i året. Skal fattige folk ha spesialrabatt i butikk også, av medmenneskelighet?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Lama_Drama skrev:

OK, så det er kun de som har arvet to leiligheter du forventer at skal gi bort 4000,- i måneden til en ukjent person? 

Den som gir, den får, er faktisk en sannhet i dette ♥️

• Liker 6
Gjest Lama_Drama
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den som gir, den får, er faktisk en sannhet i dette ♥️

Så hvor mye gir du bort til fremmedfolk i måneden da?

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun (han er det nok) er ikke moralsk forpliktet til noe som helst. Men når man spør, får man svar. Jeg tok inn en leietaker til under markedspris selv så det er ingen dobbeltmoral herfra. Og i motsetning til TS hadde jeg boliglån. Men jeg tror erfaringer man selv har gjort seg har mye å si for hvordan man tenker. Det er vanskelig å sette seg i andres sko om man aldri har vært der selv. 

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, Lama_Drama skrev:

Når ts har leid fast til 5000 over lengre tid, så tviler jeg på at leiligheten plutselig har steget med det dobbelte i markedspris over natten, og at ts først ble obs på det nå. Skal være passe naiv for å ikke se hva det er ts driver med.

Nei, dette er ikke annet enn en kynisk person som ønsker å presse leien til det maksimale, fordi ts vet/eller tro at det er lett å lure og utnytte eldre mennesker. 

Så slutt å sammenligne det med å gi bort 4000, det er en stråmann og virkelig ikke sammenlignbart. 

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...