Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er fetaost trygt å spise når man er gravid? 

AnonymBruker
Skrevet

ja, det er det.

Anonymkode: 2fa5a...cbc

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge den er pasteurisert 🙂

Anonymkode: 89e11...b1d

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge den er pasteurisert 🙂

Anonymkode: 89e11...b1d

Står ingenting om det på glasset 🤔 Det er av denne sorten 

15578462292696041296995344073579.jpg

AnonymBruker
Skrevet

På tilsvarende glass i Sverige står det i alle fall at osten er laget av pasteurisert melk i innholdsfortegnelsen. Så den er trygg 😊

Anonymkode: b0009...9a1

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På tilsvarende glass i Sverige står det i alle fall at osten er laget av pasteurisert melk i innholdsfortegnelsen. Så den er trygg 😊

Anonymkode: b0009...9a1

Beklager, når jeg sjekket ordentlig etter nå så fant jeg det 🙈 Litt ny i gamet, fikk nylig positiv. Redd for å gjøre noe feil på veien, så blir sikkert en del spørsmål etterhvert om jeg ikke finner det ut på egen hånd 😊 Finnes det en tråd her om ja og nei mat fra andre gravide? Vet ikke hvordan jeg søker på det. Er ny her inne også 🤣

AnonymBruker
Skrevet

https://www.melk.no/Kosthold-og-helse/Gravide-og-ammende/Kosthold-for-gravide/Hvilke-oster-kan-jeg-spise-naar-jeg-er-gravid

»Kan gravide spise fetaost?

Det er mange gravide som lurer på om de kan spise fetaost. Mattilsynet oppgir at fetaost og lignende salatoster på glass er trygge å spise, dersom glasset er åpnet nylig og osten laget av pasteurisert melk.»

Anonymkode: 5aeab...876

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Tussilussi86 skrev:

Står ingenting om det på glasset 🤔 Det er av denne sorten 

15578462292696041296995344073579.jpg

Jeg spiste ca. 1 boks av denne daglig når jeg gikk gravid 🙈 Ungen er frisk og rask!

Anonymkode: c8415...475

Skrevet

Hvis det ikke står noe på emballasjen så skal det være pasteurisert. Den på bildet kan du fint spise, så lenge den er relativt fersk :) 

AnonymBruker
Skrevet

Apetina er ikke å anse som ordentlig feta. Hvis du ser så står det «white cooking cheese» og ikke feta. Og det kan trygt spises.

Anonymkode: c085e...128

Skrevet

Nå fikk jeg lyst på Apertina. Ut, løp og kjøp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...