Grigga Skrevet 14. mai 2019 #1 Skrevet 14. mai 2019 Hei, Jeg trenger virkelig råd her nå. Har jobbet i dagligvarebutikk i 7 år nå, er 25 år gammel. Har alltid sett for meg en karriere i dagligvarebransjen. Har de siste to årene kjent på ønsket om å ta et steg videre, nemlig en assisterende butikksjef stilling. Kjeden jeg jobber i skal åpne ny butikk i kommunen min, og da så jeg muligheten. Sjefen på min nåværende arbeidsplass pusha meg til det, samt familie og kollegaer. Jeg søkte på stillingen, og fikk beskjed etter intervju at jeg absolutt var en kandidat til denne stillingen, og at jeg skulle få nærmere beskjed om nytt intervju etter de hadde funnet butikksjef. Dette er en butikkjede som skryter av at de satser på sine ansatte med gode karrierenuligheter, er opptatt av å gi sine ansatte mulighet til å utvikle seg. Så både jeg, venner, kollegaer og sjefen (30 år med erfaring som butikksjef i kjeden) min var rimelig skråsikker på at mine 7 år med erfaring ville føre meg inn i denne stillingen. Samtidig så vet jeg at den normale praksisen i andre kjeder når det kommer til assisterende butikksjef er at de finner unge talenter fra egne rekker til den stillingen for å videreutvikle de. Det gikk to uker etter at de hadde ansatt butikksjef uten at jeg hørte noe fra de, så får jeg høre fra kollegaer at de har begynt med intervjuer på ferskvaresjef stillingen. Så jeg ringte dermed til kontaktpersonen for å høre hvordan de lå ann i forhold prosessen til ass butikksjef stillingen. Blir da mildt sagt sjokkert og satt ut av svaret. De hadde ikke ansatt ass butikksjef enda, men de hadde tatt meg ut av den bunken da de ønsket noen med mer ledererfaring. De hadde nå lagt meg inn i bunkene for deltidsstilling og 50% stilling som frukt og grønt ansvarlig. Så da begynner jeg å lure på om det finnes noen fremtid for meg i denne kjeden, eller blir jeg stuck på det nivået jeg er på nå. Disse mulighetene dukker ikke opp ofte, og det kan sikkert gå 10 år til neste slik mulighet åpner seg i denne kjeden her hvor jeg bor. Jeg kan gå over til en annen butikkjede. Men da må jeg nok begynne helt på nytt igjen, og jobbe meg opp igjen da andre kjeder SJELDENT ansetter utenforstående til ass butikksjef stillinger fremfor egne talenter. Bør jeg finne meg en ny bransje, en ny karriere og satse på? Har jeg en fremtid der jeg er nå? Jeg er litt satt ut, og føler jeg har kastet bort 7 år av karrieren min nå, og veit ikke helt hvordan jeg skal håndtere dette. Har noen her noe gode råd til meg, setter pris på alle råd, jeg trenger det virkelig nå.
solmåneogstjerner Skrevet 14. mai 2019 #2 Skrevet 14. mai 2019 Joda, folk blir ofte ansatt som assisterende butikksjef selv om de kommer fra andre kjeder og andre typer butikker. Jeg kjenner mange som har fått det. Om jeg var deg så ville jeg søkt på alt av slike stillinger i alle butikkene du kunne ønsket å jobbe i. Siden sjefen din tydeligvis har troen på deg så er han nok en god referanse for deg. Lykke til! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå