mangkeyou Skrevet 14. mai 2019 #1 Skrevet 14. mai 2019 Hei. Jeg ønsker å flytte ut av leiligheten som jeg leier nå. Grunnen er at jeg er misfornøyd med utleier. Det er mugg rundt vinduskarmen på soverommet og stua, kjøleskapet fungerer ikke som den skal, det er problemer med vifta på kjøkkenet, og det kommer opp lukt fra rørene på badet. Jeg har vært i kontakt med utleier flere ganger angående disse problemene og han skyver det alltid unna. Jeg betaler ganske mye for å bo her og forventer mer av utleier. Jeg har 3 måneder oppsigelsestid. Hva skjer hvis jeg sier opp leien men ikke klarer å finne meg en ny leilighet innen 3 måneder? Oppsigelsestiden gjør det svært vanskelig å flytte ut. Jeg har ikke råd til å betale leie for to leiligheter samtidig, og det er veldig vanskelig å finne en ny utleier som ikke vil at du helst skal flytte inn så fort som mulig.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #2 Skrevet 14. mai 2019 Du finner et nytt sted med overtagelse om tre måneder. Anonymkode: 01569...735 4
Nerine_ Skrevet 14. mai 2019 #3 Skrevet 14. mai 2019 Oppsigelsestid er vel helt vanlig å ha. Og de fleste som leier ut forventer vel ikke at folk er klare til å flytte inn dagen etterpå.
mangkeyou Skrevet 14. mai 2019 Forfatter #4 Skrevet 14. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du finner et nytt sted med overtagelse om tre måneder. Anonymkode: 01569...735 Hvis det hadde vært så enkelt hadde det ikke vært noe problem. De fleste leilighetene som blir lagt ut har overtagelse "snarest"
Puny Skrevet 14. mai 2019 #5 Skrevet 14. mai 2019 6 minutter siden, mangkeyou skrev: Hvis det hadde vært så enkelt hadde det ikke vært noe problem. De fleste leilighetene som blir lagt ut har overtagelse "snarest" Men det er jo bare å prøve. Kanskje de ønsker snarest, men at man kan forhandle litt?
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #6 Skrevet 14. mai 2019 Det er ofte greit for ny utleier med overtagelse om 3 mnd dersom man betaler inn depositumet med en gang. Det viser også at du er en seriøs leietager at du overholder en kontrakt. Anonymkode: f1374...d55 1
stan Skrevet 14. mai 2019 #7 Skrevet 14. mai 2019 3 timer siden, mangkeyou skrev: Hvis det hadde vært så enkelt hadde det ikke vært noe problem. De fleste leilighetene som blir lagt ut har overtagelse "snarest" Alle utleiere ønsker jo helst det. Men i realiteten er det vanskelig å få til. Særlig om leiemarkedet er litt tregt. Men noe overlapp i tid kan være vanskelig å unngå. Å skifte leilighet krever litt penger. Dobbelt husleie i en periode, og dobbelt depositum. Depositumet får man jo tilbake, men der og da er over et halvt års husleie bundet opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå