AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #1 Skrevet 14. mai 2019 Her kommer en liten liste til dere: Lær deg å ta bedre bilder! Det er så utrolig mange skrekkelig dårlige bilder der ute. Du trenger ikke legge ut fem nesten like bilder av feks gangen. Det er smart å ta mest liggende bilder og ikke stående. Det er unødvendig å legge ut nærbilde av en "koselig blomst". Skriv hva du EGENTLIG leier ut! Et lite rom i bofellesskap er IKKE det samme som "stor leilighet til leie". Litt lys maling på veggene gjør underverker på panelet som har mørknet drastisk siden det ble bygget på tidlig nittitall. Du trenger ikke presisere at kommunale avgifter er inkludert i utleie, som om det er en bra greie. Dette skal ALLTID være i den faste husleien uansett. Gammelt og rønneaktig er ikke det samme som koselig og sjarmerende. Anonymkode: accad...b32 7
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #2 Skrevet 14. mai 2019 Fortsettelse fra en litt annen vinkel Gjør en så nøye som mulig jobb i prosessen, slik at du ikke ender opp med et ødelagt narkoreir eller leietakere som ikke betaler for seg. Ikke Man kan aldri vite helt sikkert - så gjør følgende: Bruk en ordentlig kontrakts-mal som inkluderer utkastelsesklausul. Sett deg inn i lovverket rundt fravikelse. Ha lav terskel for å agere ved kontrakts- eller regelbrudd. Anonymkode: 9fde4...7bd 7
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #3 Skrevet 14. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Her kommer en liten liste til dere: Lær deg å ta bedre bilder! Det er så utrolig mange skrekkelig dårlige bilder der ute. Du trenger ikke legge ut fem nesten like bilder av feks gangen. Det er smart å ta mest liggende bilder og ikke stående. Det er unødvendig å legge ut nærbilde av en "koselig blomst". Skriv hva du EGENTLIG leier ut! Et lite rom i bofellesskap er IKKE det samme som "stor leilighet til leie". Litt lys maling på veggene gjør underverker på panelet som har mørknet drastisk siden det ble bygget på tidlig nittitall. Du trenger ikke presisere at kommunale avgifter er inkludert i utleie, som om det er en bra greie. Dette skal ALLTID være i den faste husleien uansett. Gammelt og rønneaktig er ikke det samme som koselig og sjarmerende. Anonymkode: accad...b32 Enig. spesielt i det siste der. Er på jakt etter leilighet og er SÅ mange som legger ut forferdelig stygge leiligheter og kaller de for sjarmerende og koselige. Nei, det er ikke koselig med slitt kjøkkeninnredning der malingen har flasset fra 1960, hundrevis av spikerhull i veggene, sprukket gulv, slitt vegg til vegg teppe, lite bad der alle rør er synlige og det er kun en sluk i gulvet, uten dusjforheng og kabinett. Det er heller ikke koselig når en vegg har flere forskjellige farger, det er tydelig at utleieren har gitt faen i vedlikehold osv... Også syns jeg det er viktig med en god beskrivelse! Beliggenhet, er det mulighet for parkering, opplegg for vaskemaskin og oppvaskmaskin, er det lytt, egen inngang, oversiktlig bilde av alle rom... Hva er inkludert i prisen som står oppført. Det er så mye utleiere driter i å ha med. Anonymkode: 5ec9e...3e1 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #4 Skrevet 14. mai 2019 Vurdert å kjøpe deg hus selv? Anonymkode: 01d3f...07d 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #5 Skrevet 14. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vurdert å kjøpe deg hus selv? Anonymkode: 01d3f...07d Ja. Fikk ikke lån. Anonymkode: accad...b32
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #6 Skrevet 14. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Vurdert å kjøpe deg hus selv? Anonymkode: 01d3f...07d Det er ikke alle som får lån, noen ganger skal man bo et sted midlertidig, eventuelt andre årsaker. Det kan være helt supert å leie, men jeg er enig i at det kan være mye rart der ute. Anonymkode: 7e33c...7ac
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #7 Skrevet 14. mai 2019 Så lenge det er utleiers marked der ute spiller det liten rolle. Man får leid ut uansett. Anonymkode: a1586...83b 6
Gjest middagshøyden Skrevet 15. mai 2019 #8 Skrevet 15. mai 2019 (endret) ... Endret 19. mars 2020 av middagshøyden
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #9 Skrevet 15. mai 2019 Har leid ut min hybel to ganger, og begge gangene sto folk i kø for visning, og mange ville leie, så takk for tipsene, men noen av oss utleiere legger faktisk stolthet i å ha et bra leieobjekt. Hybelen er faktisk flottere enn huset vårt, og jeg kunne godt tenke meg å bo der selv... om jeg ikke hadde mann og barn. Men ja, det lønner seg å gjøre litt innsats for at både annonse og faktiske forhold er bra. Vi er ikke i laveste prissjikt, men fordi hybelen er svært gjennomtenkt og flott nøler ikke folk på prisen. Mange slenger alle mulige møbler inn i det de leier ut, ting de ikke selv vil ha, eller har fått gratis av noen som ikke vil ha det. I tillegg er det slitt. Det skal faktisk ikke så mye penger eller innsats til for å gjøre det bedre enn som så! Anonymkode: 78b02...a4c 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #10 Skrevet 15. mai 2019 Enig. Har selv sett utrolig mye rart. Men det tristeste jeg så var de utrolig fine bildene, lyst, åpent. alt så perfekt ut etter våre krav. Kommer på visning, blir vist ned i en mørk kjeller hvor allerede gangen var av ymse slag. Kun vinduer oppe ved taket, mørkt, slitt, lite. Rett og slett en trist leilighet. Jeg ville nesten grine, vi hadde funnet det perfekte leieobjektet for hvordan livet var da. Også møter vi dette når vi kommer for å se. Så den veien er også veldig trist. Anonymkode: 4a769...bcd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå