Gå til innhold

Sa til min samboer at han er er dårlig far...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter åtte år hvor mitt barns far ikke har stilt opp på en eneste foreldresamtale i barnehage, en stk. foreldre samtale på skolen men kun fordi jeg gav han dårlig samvittighet for det.. Han har ikke betalt noe særlig for utstyr og klær til barnet, og har lagt barnet kanskje tjue kvelder siden det ble født...  Han skal kun ha noe å si når han ikke er enig i oppdragelsen jeg gir barnet.. da er han engasjert... 

Ellers er det jeg som tar meg av barnet vårt  98% av tiden.  Barnet var uønsket fra hans side da jeg ble gravid, og jeg føler kanskje at det er det som er grunnen.

De to barna sine fra tidligere forhold, som var ønskebarn, stiller han opp for hele tiden, selv nå de er hos sin mor. Han diller og daller, kjører og henter,  prioriterer kvalitetstid osv. 

Nå ble det nok, og jeg sa til min samboer at han er en dårlig far for minstebarnet sitt.. at han ikke stiller opp og at jeg vet om stefedre som stiller mer opp for stebarna sine enn han... 

Han ble såklart forbannet og ba meg da om å finne en god stefar til barnet mitt i stedet... 

Gjorde jeg rett i å si fra?  Jeg mener at når det er så tydelig at han er mer glad i de andre barna så trengs det en Wake up Call...

Anonymkode: 19e03...264

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel, du tvang på han ett barn som han ikke ville ha. Da er det ikke så rart at han oppfører seg som han gjør. 

Du kan ikke forvente at han skal endre mening, når barnet var uønsket fra hans sin side når du var gravid.

Anonymkode: 99223...f77

• Liker 16
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, du tvang på han ett barn som han ikke ville ha. Da er det ikke så rart at han oppfører seg som han gjør. 

Du kan ikke forvente at han skal endre mening, når barnet var uønsket fra hans sin side når du var gravid.

Hva i alle dager? Han var vel med på sexen, var han ikke?? Og skal barnet straffes for det?

Jammen bra du sa ifra! Han ER jo en dårlig far, det må gå an å kalle en spade for en spade!

Håper det gjør at han får tenkt seg litt om, for barn i tenårene er ikke så tilgivende, så han burde skjerpe seg innen den tid!

Endret av Ella Ellefantella
  • Liker 41
AnonymBruker
Skrevet

må tilføye at vi har vert sammen hele tiden. Men han var ikke med på en eneste svangerskapskontroll, og bare 1/3 ultralyder. Ingen helsekontroller etter at barnet ble født

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff, det der kan ikke være lett for deg.. Sender deg en stor *klem*

Anonymkode: ae7c7...13c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

må tilføye at vi har vert sammen hele tiden. Men han var ikke med på en eneste svangerskapskontroll, og bare 1/3 ultralyder. Ingen helsekontroller etter at barnet ble født

Men barnet var UØNSKET!!! Hvordan kan du forvente at han skal være med på kontroller og lignende? Ja, han var med på å lage barnet, og utover barnebidrag så kan du ikke forvente at han tar seg av barnet like mye som deg når han i utgangspunktet ikke ville bli far til dette barnet.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig at fedre er med på svangerskapskontroller? 😳 og helsekontroller nor mor er i permisjon? Det er jo i arbeidstiden stort sett for far. Her var ikke far med på slikt og synes ikke set var så rart.

Anonymkode: 49533...dd1

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men barnet var UØNSKET!!! Hvordan kan du forvente at han skal være med på kontroller og lignende? Ja, han var med på å lage barnet, og utover barnebidrag så kan du ikke forvente at han tar seg av barnet like mye som deg når han i utgangspunktet ikke ville bli far til dette barnet.

barnet var uønsket da han fant ut at jeg var gravid, men da han skjønte at jeg ikke kom til å ta abort så godtok han jo det..   vi har jo vert ett par siden.. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

barnet var uønsket da han fant ut at jeg var gravid, men da han skjønte at jeg ikke kom til å ta abort så godtok han jo det..   vi har jo vert ett par siden.. 

Vel, utifra hva du skriver i HI så virker det ikke som at han har godtatt det, selvom han kanskje har sagt at han har gjort det så beviser handlingene hans noe annet..

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge han velger å spre sædcellene sine, så må han også ta ansvar for barn som kan komme. Utrolig at mange fedre har så tungt for det. 

Anonymkode: 7a76c...ab9

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig at fedre er med på svangerskapskontroller? 😳 og helsekontroller nor mor er i permisjon? Det er jo i arbeidstiden stort sett for far. Her var ikke far med på slikt og synes ikke set var så rart.

Anonymkode: 49533...dd1

Han var med på ALT til de to største barna, derfor synes jeg at det er rat.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han var med på ALT til de to største barna, derfor synes jeg at det er rat.

Ja, fordi de var ØNSKET, det var ikke det barnet dere har fått sammen.

• Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, utifra hva du skriver i HI så virker det ikke som at han har godtatt det, selvom han kanskje har sagt at han har gjort det så beviser handlingene hans noe annet..

Hvilket gjør han nettopp til en elendig far. 

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboer var ikke med på svangerskapskontroll med barn nr 2,kun en ultralyd (og det var ikke den ordinære). Men han er en utmerket pappa til begge barna allikevel. Så å bruke dette som argument for om man er en god far er bare tull. 

Anonymkode: 9a1b9...470

AnonymBruker
Skrevet

Samboer var ikke med på svangerskapskontroll med barn nr 2,kun en ultralyd (og det var ikke den ordinære). Men han er en utmerket pappa til begge barna allikevel. Så å bruke dette som argument for om man er en god far er bare tull. 

nei, men jeg har mange argumenter... 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, fordi de var ØNSKET, det var ikke det barnet dere har fått sammen.

Nei, men om mannen velger å fortsette i forholdet og bo i samme hus som ungen så får han vel jøssenavn ta på seg farsansvaret også. Videre er det ganske spesielt å ha to barn fra før av som man følger opp og viser omsorg for, også får man et barn til som man velger å drite fullstendig i, selv om man bor sammen med sistnevnte barn. Da burde han ha flyttet ut for lengst, så ikke barnet må gå å kjenne på denne forskjellsbehandlingen. 

Synes du gjorde helt rett i å si ifra ts, for barnets skyld. Hadde det vært meg, hadde forholdet vært avsluttet. 

Anonymkode: 473c2...bd0

• Liker 41
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Min daværende mann var aldri med på en eneste kontroll, bortsett fra ultralyd og overtidsundersøkelse. Jeg tenkte aldri at det gjorde ham til en dårlig far. 

Når det gjelder foreldremøter og slikt så var han ikke veldig interessert, så jeg tok dem. Det savnet jeg faktisk at han var litt med. 

Uansett: om man er en god forelder eller ikke, har lite med slike ting å gjøre.

Men at han omtrent aldri har lagt barnet, det er noe som jeg reagerer på. Håper ikke det er fordi du ikke klarer å gi ham ansvaret. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Ella Ellefantella said:

Hva i alle dager? Han var vel med på sexen, var han ikke?? Og skal barnet straffes for det?

Jammen bra du sa ifra! Han ER jo en dårlig far, det må gå an å kalle en spade for en spade!

Håper det gjør at han får tenkt seg litt om, for barn i tenårene er ikke så tilgivende, så han burde skjerpe seg innen den tid!

Det er ingenting som heter «er du med på sexen, er du med på barnet» 

Han ville ikke ha barnet. Hun ville det. Kvinnen har all makt. Hun tok avgjørelsen om å få barn alene, men ønsker bare halvparten av jobben. Buhu. Kjempedumt å måtte sitte igjen å klage på et anonymt forum årevis etterpå. 

Anonymkode: b511a...34c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde et barn vært så forbanna krise for han kunne han gått fra Ts og unngått kontakt, men siden han ikke gjorde det så får han ta seg sammen å være med å ta ansvar for barnet han var med å laget! Menn lider av stor ansvarsfraskrivelse altså, da får de gjøre noe, gå fra dama, kutt kontakt. Men ikke bli igjen å lek familie om du egentlig hater det, for det er så jævlig patetisk. Bra du sa fra Ts.

Anonymkode: f2523...d5f

• Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...