Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har det, er det vanskelig om det kommer 1 til 2 ekstra personer  i frokosten på 17 mai?

Anonymkode: 3b94f...eba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten spørre? Jeg hadde i det minste tilbudt å ta med champagne

Anonymkode: b11e4...a25

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må nesten spørre? Jeg hadde i det minste tilbudt å ta med champagne

Okay da spør jeg, hadde du synes det hadde vært greit med 1 eller 2 gjester i din frokost?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Okay da spør jeg, hadde du synes det hadde vært greit med 1 eller 2 gjester i din frokost?

Ekstra gjester

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Kommer helt an på opplegget, om jeg kun ønsket nære og kjente, og noen tok med fremmende hadde det vært strek i regningen. Om det var familie og et par ekstra familiemedlemmer ble med hadde det vært ok. 

• Liker 1
Gjest Melis123
Skrevet

Jeg syns ikke det hadde vært så skrekkelig stress, men hadde likt å få beskjed på forhånd. Om noen ringer dagen i forveien og spør om de kan ta med to venner, så hadde det vært helt ok. Hyggelig om vedkommende hadde spurt samtidig om de kunne bidra med noe til frokosten, selv om jeg hadde takket nei til det😊

Skrevet

Det kommer helt an på hvem det er, hvordan det har blitt kommunisert på forhånd og hva jeg hadde planlagt. 

Man kan ikke bare forvente at det er greit å ta med seg et par ekstra liksom. 

Spør pent, tilby å ta med mat og drikke. Aksepter det om verten ikke ønsker flere gjester. Ikke press deg på. Om svaret er litt nølende så trekker du forslaget. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Null problem.

Anonymkode: 09196...b92

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer helt an på opplegget, om jeg kun ønsket nære og kjente, og noen tok med fremmende hadde det vært strek i regningen. Om det var familie og et par ekstra familiemedlemmer ble med hadde det vært ok. 

Okay,  selv om det var familien din, men ikke nær, hadde det gått okay? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Det kommer helt an på hvem det er, hvordan det har blitt kommunisert på forhånd og hva jeg hadde planlagt. 

Man kan ikke bare forvente at det er greit å ta med seg et par ekstra liksom. 

Spør pent, tilby å ta med mat og drikke. Aksepter det om verten ikke ønsker flere gjester. Ikke press deg på. Om svaret er litt nølende så trekker du forslaget. 

Selvfølgelig, vi er i familie. Om det hjelper mer på svaret. Familie på besøk i byen.

Skrevet

Selvfølgelig, vi er i familie. Om det hjelper mer på svaret. Familie på besøk i byen.

Helt greit å spørre verten. Forklar situasjonen og tilby å ta med litt mat og drikke. 

Sannsynligvis ville jeg ikke syntes at det var noe problem. Men andre kan jo synes noe annet. Men spør nå! Mange handler inn og gjør klart noen dager i forveien. Og liker å forberede seg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Melis123 skrev:

Jeg syns ikke det hadde vært så skrekkelig stress, men hadde likt å få beskjed på forhånd. Om noen ringer dagen i forveien og spør om de kan ta med to venner, så hadde det vært helt ok. Hyggelig om vedkommende hadde spurt samtidig om de kunne bidra med noe til frokosten, selv om jeg hadde takket nei til det😊

Slik tenker jeg å 😊

AnonymBruker
Skrevet

Helt greit å spørre verten. Forklar situasjonen og tilby å ta med litt mat og drikke. 

Sannsynligvis ville jeg ikke syntes at det var noe problem. Men andre kan jo synes noe annet. Men spør nå! Mange handler inn og gjør klart noen dager i forveien. Og liker å forberede seg. 

Okay, fint å se at de fleste ikke synes det er et problem og bare hyggelig 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Null problem.

Anonymkode: 09196...b92

Supert 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde ikke gått hos meg i min lille leilighet. Hadde jeg hatt plass hadde det ikke vært noe problem. 

Anonymkode: e418d...2cf

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde ikke gått hos meg i min lille leilighet. Hadde jeg hatt plass hadde det ikke vært noe problem. 

Anonymkode: e418d...2cf

Den ser jeg, men tror ikke handler om plass, er ikke hos de vi skal være hos 

Skrevet

Okay, fint å se at de fleste ikke synes det er et problem og bare hyggelig 🙂

I utgangspunktet så synes jeg det er bare hyggelig. 

Så kan man tenke seg situasjoner hvor det ikke er. Basert på din informasjon:

1. Man har planlagt å være sammen med venninner. Så finner du ut at det er greit å ta med tante Olga og onkel Olav på 90 år. Det passer jo ikke. 

2. Man har invitert forskjellige folk, og så kommer akkurat det ene søskenbarnet som man faktisk ikke liker (av varierende grunner)

3. Man har tenkt at det kun var for voksne, så kommer noen som har med seg barn

4. Man har tenkt at det skulle være barnevennlig, og så kommer noen som drikker altfor mye og skaper stemning som ikke passer seg for barn

Og sikkert mange andre situasjoner. Tenk igjennom det, spør på en ydmyk måte, og ta et hint om du får det 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1. Man har planlagt å være sammen med venninner. Så finner du ut at det er greit å ta med tante Olga og onkel Olav på 90 år. Det passer jo ikke. 

2. Man har invitert forskjellige folk, og så kommer akkurat det ene søskenbarnet som man faktisk ikke liker (av varierende grunner)

4. Man har tenkt at det skulle være barnevennlig, og så kommer noen som drikker altfor mye og skaper stemning som ikke passer seg for barn

Og sikkert mange andre situasjoner. Tenk igjennom det, spør på en ydmyk måte, og ta et hint om du får det 

Jeg ser den 🙂 vi alle er "ungdommer",men litt eldre 🙂

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Og alle kommer overens 😶

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...