Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 23 år, og har vurdert brystreduksjon. Har ikke gigantiske pupper, bruker 75E/80D, men de er en stor plage for meg. Er overvektig (BMI på 28) men ser ikke veldig stor ut, mistenker at store deler av vekten ligger på lår, hofter og bryst.

Holder på å gå ned i vekt og vurderer å snakke med legen når jeg er normalvektig og se om det er mulig å få dekket operasjon (Hadde nesten like store bryster når jeg var normalvektig tidligere, brukte 75D). 

Jeg har ganske mye problemer med rygg og dårlig holdning, føler meg så "tung" der, og for at puppene ikke skal være i veien krummer jeg ryggen hele tiden ryggen. Spesielt når jeg sitter på jobb med kontorarbeid, for at brystene ikke skal være i veien for tastaturet, sitter jeg med brystet nedoverlent. Det har ført til mye vond rygg og nakke. Jeg har også problemer med å jogge fordi det gjør vondt, har prøvd alle mulige sportsBH-er. Vanlige BHer støtter ikke nok i hverdagen. Det gjør også vondt å ligge på magen.

Jeg har også hørt at man bør vente til man har fått barn hvis man ønsker barn, men det er så lenge til jeg har planer om å bli gravid! Vet ikke om jeg orker å gå med dette så lenge, vi snakker 5+ år.

Hvis jeg ikke får det dekket tror jeg faktisk jeg vil begynne å spare opp selv.

Jeg er veldig redd for å operere på kroppen min, men dette føler jeg at jeg sårt trenger. Så jeg er litt ute etter erfaringer med brystreduksjon. 

Tror dere at det er sannsynlig at jeg vil få det dekket med den cupstørrelsen, eller er de for små? Hvilke plager hadde dere før operasjon, og hjalp det for dere å redusere brystene?

Anonymkode: 1cf3b...5eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde samme cupstørrelse som deg, gikk ned i vekt til normalvektig og fikk dekket reduksjon/løft :) de tok ikke så mye, så det ble nesten bare løft. Det hjalp utrolig mye på ryggen.

Jeg fikk dekket det på grunn av ryggplager siden jeg kom i puberteten. 

Anonymkode: 5b627...f89

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde 75H. Har alltid vært normalvektig og i aktiv jobb, med unntak av spedbarnstiden - har hatt en tendens til å gå opp i vekt mens jeg har vært i permisjon. Lite overskudd til aktivitet. Brystene har vært de samme uansett vekt. 

Jeg fikk reduksjon dekket grunnet skulderplager. Mener et av kriteriene var bmi under 27. Altså lett overvekt. På meg fjernet de 300 gram per side. Merker stor forskjell! Skulle ønske de tok mer, da jeg fortsatt føler jeg har mye pupp. 

Anonymkode: ea58e...41d

AnonymBruker
Skrevet

.... jeg har to barn og skal ikke ha fler. Men jeg angrer på at jeg ikke gjorde det før. Hadde spart meg mange år med smerte. Ammet begge barna, men hadde jeg ikke kunnet amme pga en eventuell reduksjon hadde det vært ok. Var 26 da jeg tok reduksjon.

Anonymkode: ea58e...41d

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde samme cupstørrelse som deg, gikk ned i vekt til normalvektig og fikk dekket reduksjon/løft :) de tok ikke så mye, så det ble nesten bare løft. Det hjalp utrolig mye på ryggen.

Jeg fikk dekket det på grunn av ryggplager siden jeg kom i puberteten. 

Anonymkode: 5b627...f89

Jeg har fått innvilget reduksjon på statens regning, men trodde det var et kriterie at man "må" ta minst så og så mye ( rundt 400 gram?) Jeg er usikker her. Saken er den at jeg ikke ønsker ta så mye, for selv om de er store, så vil en altfor stor reduksjon ta vekk litt av det som er "meg" på en måte. Et løft ville vært helt kanon. Kan man ønske seg å ikke fjerne for mye, men heller be om løft? 

Anonymkode: 61c0a...5b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...