Gå til innhold

Studere i Budapest... Hvordan er det å bo der?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg vil studere et profesjonsstudium jeg ikke kommer inn på i Norge i Budapest... Det virker som den beste byen ut av de øst europeiske byene. Samtidig er jeg veldig lei meg for å flytte vekk fra Norge i 6 år😥 Har aldri hatt noe spesielt lyst å reise til øst europeiske land tidligere... Har noen her studert i Øst Europa/Budapest og kan fortelle om hvordan de trivdes?

Anonymkode: fc5c2...c2e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke studert der selv men har en søster som studerte i Debrecen i Ungarn. Besøkte henne flere ganger mens hun var der og vi var som regel i Budapest noen dager hver gang. Budapest er en kjempefin by med alt du trenger. Det som har mest å si er hvordan universitetet og studentmiljøet er, tror det varierer endel fra by til by. Har du vært i kontakt med ANSA?

Anonymkode: d9e47...585

AnonymBruker
Skrevet

Ikke studer psykologi, ikke sikkert det blir godkjent i Norge.

Anonymkode: 8844e...80f

AnonymBruker
Skrevet

Og som tannlege blir det stadig vanskeligere å få jobb i Norge med utenlandsk utdanning 😉

Anonymkode: 83e27...876

AnonymBruker
Skrevet

Og som legestudent blir du terrorisert dersom du skal gå i Budapest. 

Budapest er fin. Kul arktitektur, gode restauranter, alle butikker du trenger osv. Men landet er enormt gammeldags bak fasaden. Byråkratiet er endeløst, posten kommer ikke frem, de er mannsjåvinistiske og smått rasistiske. Dette er selvfølgelig en generalisering, men en som jeg etter lang tid i Budapest kan stå for. Selvfølgelig noen fine folk som alle andre steder,  men studentene holder seg i de norske/amerikanske/asiatiske boblene sine uansett. 

Anonymkode: f2ac2...627

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...