Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Til høsten har jeg søkt høyere utdanning på bakgrunn av 23/5 regelen. Det jeg er usikker på er om jeg dekker alle kravene helt og fullt. Jeg har hatt 38% stilling siden midten av september 2011. I denne tiden har jeg også vært noe sykmeldt samt hatt permisjon (gikk ut slutten av november 2011) og fødte barnet i midten av februar 2018. Jeg har også tatt alle de 6 fagene (vanlig påbygg) for å få generell studiekompetanse.

Har jeg da dekket alle kravene om stud.kompetanse og 100% arbeidspraksis i 5 år?

Anonymkode: c5d4c...705

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det gjør du nok ikke. Du har jobbet 38% i 7 1/2 år. Hvis du ganger 38 med 7,5 og deler det på 5 så får du 57%. 

Men dersom du har jobbet mer enn det du har på kontrakt, hvis du feks i realiteten har jobbet 80% så kan du få det godskrevet. Og da dekker du kravet. 

Anonymkode: 3a99d...fcd

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør du nok ikke. Du har jobbet 38% i 7 1/2 år. Hvis du ganger 38 med 7,5 og deler det på 5 så får du 57%. 

Men dersom du har jobbet mer enn det du har på kontrakt, hvis du feks i realiteten har jobbet 80% så kan du få det godskrevet. Og da dekker du kravet. 

takk for svar. leste at omsorg for barn også skulle telle som 100%, barnet er 15 måneder gammelt. har også gått 1 år vgs pga studiekompetansen. 

ja jeg har til tider jobbet mer enn 38%, men tror ikke dette blir dokumentert.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

takk for svar. leste at omsorg for barn også skulle telle som 100%, barnet er 15 måneder gammelt. har også gått 1 år vgs pga studiekompetansen. 

ja jeg har til tider jobbet mer enn 38%, men tror ikke dette blir dokumentert.

Hvis året på vgs var 100%, så hjelper det en del. Dersom omsorg for barn også teller så er du fort i mål allikevel, men akkurat det vet jeg for lite om:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...