Gå til innhold

Er det vanlig at foreldre kommer og vasker ut leiligheten til barn etter studiet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når min kjæreste er ferdig på politihøgskolen nå, så skal mor og far kjøre 60 mil for å vaske ut leiligheten. Er det vanlig? Jeg har aldri fått slik tilrettelagt fra mine. Ikke har jeg hatt behov heller 😅 

Anonymkode: 05e47...d62

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva i alle dager, nei det er ikke vanlig.

Anonymkode: 3dfbd...ac1

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Haha, nei! Det har jeg aldri hørt om. Mine foreldre har kjørt mangt et flyttelass for oss opp i gjennom, men vaskinga har vi tatt sjøl. 

Anonymkode: 164ab...82c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt ikke. Men noen gjør sånt. Håper du forteller ham at det er flaut.

Anonymkode: 4fe9e...c21

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Om det er vanlig, vet jeg ikke, men det er ikke første gang jeg har hørt om det.

Anonymkode: 827d9...b14

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Flyttehjelp er da ganske vanlig, men vaskingen har jeg aldri hørt man trenger hjelp til. Det er da oftest ganske begrenset areal man skal flytte fra som student, og burde ikke være en uoverkommelig oppgave for én person.

Anonymkode: 26199...16b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun mor dikkederer så innmari. Når de er der hjemme så ligger guttene på sofaen og hun henger rundt og serverer. Nå skal de opp for å vaske. Når han gikk på videregående så lagde hun middager for hele uken han kunne fryse ned, og hun vasket alle klær hver helg. VGs er litt annet da, men nå synes jeg han er stor nok til å ordne selv. 

Hun kommer til å dra å gjøre det til mine barn når den tid kommer, for jeg kommer ikke til å gjøre det 😅 Og da kommer jeg til å bli en dårlig mor i forhold 😅

Anonymkode: 05e47...d62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at de tar turen for å besøke og samtidig hjelpe til? 

Anonymkode: 7168f...d01

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk hjelp av mine fordi de skulle hjelpe meg med å pakke og bære. Jeg fikk til og med hjelp sist jeg flyttet, som 34 åring! 

Anonymkode: 3ad1b...f65

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er vel vanlig at foreldre hjelper til? Vi har hatt vaskehjelp fra begges sider. Og flyttehjelp. Samtidig hjelper vi jo tilbake om de trenger noe. For noen dager siden var mannen oppe å hjalp svigers med å male huset, mens jeg bakte en kake for mamma. Det går jo opp i opp på sikt, og det er vanlig at familie stiller opp og hjelper til. 

Anonymkode: e8f46...c05

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok fått hjelp, men mamma og pappa bor 40 minutter fra studiebyen min og jeg ville uansett trengt hjelp til å bære. Syns det hadde vært greit, mamma er så sykt nøye på sånt at det ikke ville vært en støvkorn igjen, og jeg tror nok at jeg fortsatt er på det stadiet der det er lett å glemme noe (kjøkkenvifta, for eksempel, som jeg presterte å glemme sist jeg flyttet ut og måtte tilbake for å vaske den). 

Anonymkode: 927ff...2df

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke tro det er så veldig vanlig. Eller det er jo egentlig ikke unormalt å få flyttehjelp/vaskehjelp når man flytter da. Jeg har hjulpet foreldrene mine mange ganger med å flytte og vaske ut. 

Hadde mine gutter spurt kunne jeg trådd til å hjelpe, kanskje vise noen tips og triks. Men å kjøre 60 mil hadde vært uaktuelt altså. 

Anonymkode: 19c16...8dc

• Liker 1
Skrevet

jeg er 31 og mine kommer gjerne å hjelper til med flytting. De kommer riktignok ikke enkomst for å vaske ut av leiligheten, det gjør jeg selv😅 Men det er vel forskjellig hva folk ønsker hjelp til og hva foreldre ønsker/evner å hjelpe til med. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig blant mine venner og venninner. 

Anonymkode: 72ae0...71a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Snakk om å sy puter under armene på ham. Bjørnetjeneste kalles det. 

Når de stiller opp slik så håper jeg inderlig han stiller opp for dem de gangene de trenger noe. 

Anonymkode: f68db...243

• Liker 1
Skrevet

Samme om det er vanlig eller ikke. De ønsker å hjelpe...

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å sy puter under armene på ham. Bjørnetjeneste kalles det. 

Når de stiller opp slik så håper jeg inderlig han stiller opp for dem de gangene de trenger noe. 

Anonymkode: f68db...243

Sy puter under armene? På hvilken måte? Det kan jo være de har lyst å bidra, ta det som en tur. Hyggelig med folk som hjelper hverandre. Bedre det enn foreldre som ikke gjør noe for eller med barna fordi de er livredde for å «sy puter under armene» på de...

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått hjelp fra mammaen min til å vaske ut fra flere leiligheter faktisk. Har ikke bedt om hjelp og er ikke hjelpesløs - men hun har ønsket å bidra. Det går jo mye raskere å vaske når man er to i stedet for en, og det er mye koseligere og ☺️

Er selvsagt takknemlig for hjelpen, men føler meg ikke spesielt «bortskjemt» eller «uselvstendig» av den grunn. Ikke synes jeg det er flaut heller. Vi begge vet jo at dette ikke er fordi jeg ikke klarer å vaske selv. Hvis hun en dag skal flytte, da kommer jeg å hjelper henne! Det er da bare flott å hjelpe hverandre? 

Anonymkode: 7a0c4...308

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sy puter under armene? På hvilken måte? Det kan jo være de har lyst å bidra, ta det som en tur. Hyggelig med folk som hjelper hverandre. Bedre det enn foreldre som ikke gjør noe for eller med barna fordi de er livredde for å «sy puter under armene» på de...

Enig. Da jeg skulle bli innlagt på et sykehus langt unna kjøre foreldrene mine meg dit. Det var 70 mil på en dag, 10 timer i bil. Jeg spurte ikke om det, men de tilbød seg det fordi de hadde lyst. Jeg var 20 år da. 

Anonymkode: c94f7...814

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hjulpet alle barna mine å vaske ut av hus og leiligheter når de har vært på flyttefot. Alder har da vært på mellom 19 og 26.

Det er da helt normalt at familie hjelper hverandre, er det ikke??

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...