Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt utskrapning 2 ganger pga 2 MA siden november. Men jeg husker ikke fra sist gang når mensen kom. Men jeg har ikke blødd siden samme dagen jeg tok utskrapingen. På torsdag 9 mai tok jeg utskrapning, Igår begynte jeg å blø, har små mensenmurringer og småblødninger siden. Kan det være starten på mensen eller bare dn liten blødning etter utskrapning?🙈

så derfor lurer jeg på, fikk du små blødninger etter utskrapning selvom du ikke blødde flere dager etter utskrapningen? Når kom mensen tilbake?🙈

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

6 uker etterpå. Ingen mellomblødninger innimellom.

Jeg er faktisk usikker på om jeg hadde utskrapning men tror det.Legen brukte noe han kalte endovac for å stoppe de kraftige blødningene som kom etter aborten. Det var et slags vakuumsug han brukte for å tømme livmoren for vevsrester/blod.

Anonymkode: bc6d3...88a

AnonymBruker
Skrevet

Fått beskjed om at utskraping er udatert pga det gjør en del skade innvendig.

Forøvrig burde innlegget ditt flyttes til «ufrivillig barnløse og prøvere»

Anonymkode: 43777...621

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fått beskjed om at utskraping er udatert pga det gjør en del skade innvendig.

Forøvrig burde innlegget ditt flyttes til «ufrivillig barnløse og prøvere»

Anonymkode: 43777...621

Noen ganger bare ender man opp til utskrapning når kroppen ikke klarer å tømme det ut selv og blir en infeksjon. Har barn fra før, så visste ikke hvor jeg skulle legge det..

AnonymBruker
Skrevet

Dette har ingenting med temaet å gjøre, men hvordan føltest det (mental) å ta abort?

Anonymkode: 53234...079

Gjest Solkremen
Skrevet

Tror jeg gikk i 14 dager med småblødninger som ikke nødvendigvis varte sammenhengende i flere dager. 

Hadde ett opphold, og så kom det en kraftig mens ca 5 uker etter utskrapninga. Fikk anbefaling om å unngå graviditet før den første menstruasjonen var over.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde småblødninger ca 4 uker etter. Regner det ikke som en mensturasjon. 

Anonymkode: 002ab...247

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har ingenting med temaet å gjøre, men hvordan føltest det (mental) å ta abort?

Anonymkode: 53234...079

Det var helt forferdelig. Sliter fortsatt med skam,skyldfølelse og anger hver dag selv om det snart er gått 1 år. Det er en livssorg rett og slett.

Anonymkode: bc6d3...88a

AnonymBruker
Skrevet

jeg blødde i ca 3 uker etter utskrapning.blødde litt mindre en en vanlig mens i ca 10 dager, så spottet jeg i 1 uke, så en litt større blødning i noen dager, så mer spotting... så sluttet jeg å spotte... så kom mensen etter 3-4dager etter siste gang jeg spottet...

Anonymkode: b90ae...8fd

AnonymBruker
Skrevet
På 13.5.2019 den 20.49, xxhmj skrev:

Jeg har hatt utskrapning 2 ganger pga 2 MA siden november. Men jeg husker ikke fra sist gang når mensen kom. Men jeg har ikke blødd siden samme dagen jeg tok utskrapingen. På torsdag 9 mai tok jeg utskrapning, Igår begynte jeg å blø, har små mensenmurringer og småblødninger siden. Kan det være starten på mensen eller bare dn liten blødning etter utskrapning?🙈

så derfor lurer jeg på, fikk du små blødninger etter utskrapning selvom du ikke blødde flere dager etter utskrapningen? Når kom mensen tilbake?🙈

Det skal ta normal lengde fra det du pleier ha fra første dag i en mensen og til første dag i neste mensen. Så du ser på dagen for utskraping for første dag i mensen.. Tok 28dager alle gangene jeg mista og måtte ha utskraping pga rester.

Anonymkode: 626fb...a1f

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg blødde i ca 3 uker etter utskrapning.blødde litt mindre en en vanlig mens i ca 10 dager, så spottet jeg i 1 uke, så en litt større blødning i noen dager, så mer spotting... så sluttet jeg å spotte... så kom mensen etter 3-4dager etter siste gang jeg spottet...

Anonymkode: b90ae...8fd

Hvor lenge er dette siden og hvordan har syklusene vært siden det?

Anonymkode: 626fb...a1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...