Gjest Ninakanin Skrevet 25. april 2005 #1 Skrevet 25. april 2005 Hva skal jeg grille i dag Og hvilket tilbehør bør jeg ha? Tips ivei!
Gjest Bhsiltsk Skrevet 25. april 2005 #2 Skrevet 25. april 2005 Skrell og skjær x antall poteter i to. Smør inn med litt olje, og krydre med foretrukket krydder. Pakk inn hver halvdel i folie, og legg på grillen. Blir nam-nam!!! Har man dårlig tid, kan halvdelene kokes 5-10 minutter før de krydres og oljes og pakkes inn. Hvis grillingen skal foregå langt fra hjemmet, kan man ha saus på termos. Salater er jo mulig, så klart...
Gjest lillelou Skrevet 25. april 2005 #3 Skrevet 25. april 2005 Kommer litt an på hva du skal grille...er det kjøtt/fisk, pølser/burgere eller noe helt annet? Til kjøtt (kylling,oksekjøtt,svinefilet) digger jeg grillede tomater-del dem i to, sleng på grillen og la dem bli myke. Skvis gjerne over litt olivenolje og salt/pepper. Maiskolber pakket inn i metallfolie, med smør og salt/pepper er godt, grillet paprika er digg (svartsvidd skall, som ikke spises..), coleslaw er utrolig godt som "grillsalat"(en kål/gulrotsalat med fløte/majones/hvitløksdressing). Jeg bare ramser opp...håper du får inspirasjon!
Plym Skrevet 25. april 2005 #4 Skrevet 25. april 2005 Dette synes jeg er godt: Lag en foliepakke med store terninger av laks eller ørret, noen blåskjell og grønnsaker du liker. For eksempel asparges og vårløk. Sitronskiver, hvitløk, chili, salt og pepper setter smak. Avslutt med en stor kladeis med smør. Pakk inn og grill ca 25 min. Litt godt brød til å dyppe i kraften, så er måltidet komplett.
Arkana Skrevet 26. april 2005 #5 Skrevet 26. april 2005 Hvitløksmarinert indrefilet av svin, hjemmelaget potetsalat (min er knallgod, poteter og hardkokte egg i terninger, mais og hakket løk, et beger lettrømme, hjemmelaget majones og en dæsj balsamicoeddik). Eller bak poteter på grillet. Pakk også hele hvitløk med litt olje i folie og bak i 20 minutter, herlig myke og med mild og god hvitløkssmak. Grillspyd? Forskjellig kjøtt/fisk og grønnsaker (squash, ananas, sopp, småløk, cherrytomater osv, penslet med god grillolje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå