AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #1 Skrevet 13. mai 2019 De som ikke vil bruke masse penger på bunad til konfirmanten, men likevel gjerne vil se sin konfirmant i bunad. Har opplevd flere ganger å få spørsmål om ikke døtrene deres bare kan låne min datters bunad. Man blir jo litt satt ut over at de selv ikke vil bruke penger på bunad, men låner gjerne. Det har aldri vært spørsmål om å leie. Flere som opplever dette? Anonymkode: 05b95...25c
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #2 Skrevet 13. mai 2019 Har aldri opplevd at folk spør om å få låne eller leie. Hadde nok personlig ikke lånt bort (eller leid bort) til andre enn de aller nærmeste. Det er jo et veldig dyrt plagg, og dessuten har akkurat denne bunaden stor affeksjonsverdi for meg. Den eneste som både passer bunaden min OG jeg vet med 100 prosent sikkerhet at ville erstattet med største selvfølge er mammaen min. Så i praksis er hun den eneste som ville fått låne (og hun hadde jeg selvsagt ikke tatt meg betalt fra heller). Men ellers tenker jeg at folk må jo få lov til å spørre. Også må folk få lov til å si nei. Anonymkode: 86bc1...26d 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #3 Skrevet 13. mai 2019 Hadde nok sagt nei til å låne ut en bunad altså... er snakk om veldig store verdier! Jeg leigde til sønnen min, kostet ikke all verden. Da var det inkludert alt, og de tok seg av rens etterpå. Anonymkode: f2bcb...b9a 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #4 Skrevet 13. mai 2019 Jeg hadde aldri i verden lånt ut bunaden min! Det er et dyrt plagg og også et plagg som har stor affeksjonsverdi. Jeg kunne muligens gjort unntak for mine søsken, men de har egen bunad. Jeg synes faktisk dette er litt spesielt å spørre om. Anonymkode: 0e763...e2a 1
Gjest O.G. Skrevet 13. mai 2019 #5 Skrevet 13. mai 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som ikke vil bruke masse penger på bunad til konfirmanten, men likevel gjerne vil se sin konfirmant i bunad. Har opplevd flere ganger å få spørsmål om ikke døtrene deres bare kan låne min datters bunad. Man blir jo litt satt ut over at de selv ikke vil bruke penger på bunad, men låner gjerne. Det har aldri vært spørsmål om å leie. Flere som opplever dette? Anonymkode: 05b95...25c Ja og jeg takker nei, de får ikke låne bunaden min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå