Gå til innhold

Foreldre som ikke liker sosiale arrangementer, takler dere å dra på skolearrangement på 17. Mai?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes dere at det er veldig ubehagelig/ kleint? Blir alle lagt veldig merke til? Tar dere slike arrangementer på strak arm og kaster dere ut i det for barna deres? 

Anonymkode: 30497...f2c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må man så må man. Hater det men stiller opp.

Anonymkode: 1f878...172

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Vi andre som «alltid» kommer legger godt merke til at det er de samme foreldrene år etter år som ikke stiller opp på arrangement sammen med barna sine. Vi synes det er utrolig dumt. Det betyr ikke at vi mener at folk med alvorlige psykiske problemer skal «ta seg sammen» og stille opp. Men, det blir som de som ringer inn syk på jobb selv om de kanskje bare er er litt tette i nesa.

Det er ikke alle som har angst/sosial angst osv. De gidder bare ikke. Og så kamuflerer de det som noe annet; sykdom, overtid, glemt det, mangler barnevakt, passet ikke.. osv. 

Alle er slitne, og alle har alltid noe de heller skulle gjort istedenfor å være med på skole/sosiale-aktiviteter,  men de som alltid kommer skjønner at det er viktig, og de ofrer litt av den dyrebare tiden sin fordi det å bygge nettverk og stille opp kommer ungene til gode. Både på kort og lang sikt. 

Anonymkode: bf284...4bd

• Liker 15
Skrevet

Det er til tider fryktelig ubehagelig og kleint, men noe man bare MÅ
-så det har jeg gjennomført i alle år

• Liker 8
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Jeg er både sosial og utadvendt, men kan ikke fordra slike ting. Men når han begynner på skolen så kommer jeg til å stille opp og klistre på et smil 😬

AnonymBruker
Skrevet

Vi holder oss hjemme.

Anonymkode: 7e9a4...4b3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg synes slike arrangementer er fæle, men gjør det jo likevel.

Anonymkode: 59259...be3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

kjenner jeg ikke er veldig keen på 17 mai..men den gleden ungene får når de er med leiker og koser seg med pølser, is og hele pakka...det er veldig trivelig 🙂 

Anonymkode: fb137...e83

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi andre som «alltid» kommer legger godt merke til at det er de samme foreldrene år etter år som ikke stiller opp på arrangement sammen med barna sine. Vi synes det er utrolig dumt. Det betyr ikke at vi mener at folk med alvorlige psykiske problemer skal «ta seg sammen» og stille opp. Men, det blir som de som ringer inn syk på jobb selv om de kanskje bare er er litt tette i nesa.

Det er ikke alle som har angst/sosial angst osv. De gidder bare ikke. Og så kamuflerer de det som noe annet; sykdom, overtid, glemt det, mangler barnevakt, passet ikke.. osv. 

Alle er slitne, og alle har alltid noe de heller skulle gjort istedenfor å være med på skole/sosiale-aktiviteter,  men de som alltid kommer skjønner at det er viktig, og de ofrer litt av den dyrebare tiden sin fordi det å bygge nettverk og stille opp kommer ungene til gode. Både på kort og lang sikt. 

Akkurat dette vet du ingenting om. Jeg sliter selv med å delta på arrangementene som sliter meg ut lenge etterpå. Det vises ikke på meg at jeg sliter. Faktisk så nekter folk å tro meg når jeg forteller dem dette. 

I vår barnehage, klarer ikke fau å planlegge og ordner en arrangement kort tid til den aktuelle datoen, og da rekker jeg ikke å psyke meg opp. 

Når det er sagt så er jeg med på de store arrangementene som er forhåndsvarslet lenge i forkant. 

Jeg er i full jobb og har aldri vært borte fra jobb, selv om har hatt ørten forkjølelser🙄

Anonymkode: 464fd...f94

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kan dra på skolearrangementet, men det er dørgende kjedelig! Som alenemor blir jeg alltid stående der som en idiot. Det blir kun å hilse på de andre barna og foreldrene. 

Ungen spiser kanskje en pølse og en is, trekker lodd for å vinne ubrukelige saker. Barnet vil heller ikke delta på de få lekene som er der. 

I år skal de holde arrangementet FØR barnetoget (det har avgang kl 13 fra sentrum, skolen er ikke i sentrum). Kaldt vær er det også meldt. 

Usikker på om vi drar ned dit i år. 

Anonymkode: 0ac78...1a8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

På større skoler tror jeg virkelig ikke at folk legger merke til noe mer enn sitt eget. Det er stappa i skolegårdene og folk har nok med seg og sitt. Men jeg hater det likevel. Tvinger meg gjennom det, men hater hvert sekund. Det er alt for mye folk på alt for liten plass for min del. 

Anonymkode: c20f8...82f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg få hylle dere?

Etter skilsmissen, så ble jeg boende hos pappa, mamma flyttet mye rundt omkring pga skole, og jeg likte best å bo der jeg alltid hadde bodd.

Pappa er introvert. Han sliter med sosiale settinger, men når han jobbet turnus og han hadde fri og MÅTTE stille opp på 17-mai, dugnad på alt mulig fritidsaktiviteter, så bet han faen meg tenna sammen og stilte opp på alt. Selv om at jeg så at han var helt kjørt i to dager etterpå.

Dere som stiller opp for barna deres, dere som blir helt utkjørt psykisk pga dette, men biter tenna sammen; dere er fantastiske 💕 fy flate ass 😊 

(Og ja, jeg forteller dette ofte til pappa, og han har blitt bedre på det sosiale tilstelningene)

Anonymkode: b82d7...149

• Liker 44
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man viser mye utrygghet og unngår sosiale situasjoner kan den sosiale angsten lett overføres til barna. Det er viktig at man biter tenna sammen og gjør det uansett hvor ubehagelig det er, for barna sine.

Anonymkode: 0b9d8...33b

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig så kjipt? Min sønn er baby så noen år til vi skal delta på slike ting. Men jeg gleder meg til slike sammenkomster hvor vi kan møte andre foreldre og bli bedre kjent med dem.

Anonymkode: 0dca7...700

• Liker 2
Skrevet

Jeg er veldig glad for at vår skole ikke har noe sånt 😅 hater å føle at andre har forventninger til hvordan vi skal feire 17mai.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at det er endel av pakka når man har tatt et valg om å få barn. Da må må tenke over hva slags signaler man sender til barna sine. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen av oss har faktisk behov for at 17. mai er en fridag uten dugnadsaktiviteter og kakesalg på skolen, rett og slett fordi vi står på året rundt for ungene våre og jobben. 

Jeg er aleneforsørger, har to småskolebarn og uteblir fra skoleaktivitetene på 17. mai i år. Etter toget skal vi hjem til min søster og grille i hagen, hvor barna kan leke/herje/spise is med søskenbarn og vi voksne kan sitte med et glass hvitvin i sola og bare nyte at vi har fri. Det er det jeg trenger for å klare å være en oppegående mamma ellers, barna har det helt topp, og jeg kjenner absolutt null dårlig samvittighet for den løsninga. 

Anonymkode: a0dcd...4c3

• Liker 18
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen av oss har faktisk behov for at 17. mai er en fridag uten dugnadsaktiviteter og kakesalg på skolen, rett og slett fordi vi står på året rundt for ungene våre og jobben. 

Jeg er aleneforsørger, har to småskolebarn og uteblir fra skoleaktivitetene på 17. mai i år. Etter toget skal vi hjem til min søster og grille i hagen, hvor barna kan leke/herje/spise is med søskenbarn og vi voksne kan sitte med et glass hvitvin i sola og bare nyte at vi har fri. Det er det jeg trenger for å klare å være en oppegående mamma ellers, barna har det helt topp, og jeg kjenner absolutt null dårlig samvittighet for den løsninga. 

Jeg har det akkurat som deg, men jeg velger å delta på skoleaktivitetene lell.. Tenk om alle foreldra skulle tenke sånn da? 

Anonymkode: b744d...abe

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da burde du strengt tatt ikke hatt fri den 17! Latskapen å egoismen lenge leve! Atpåtil skal du ha alkohol også... 

Anonymkode: 35d5e...d06

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det akkurat som deg, men jeg velger å delta på skoleaktivitetene lell.. Tenk om alle foreldra skulle tenke sånn da? 

Anonymkode: b744d...abe

Tenk hvis alle foreldre - og spesielt aleneforeldre - tok de valgene som var riktig for deres familie, heller enn å bli utbrent? Ja, hva da, ville det vært noen krise? Hvorfor er det viktigere å være med på skoleaktiviteter, enn å f.eks. ha en fin dag sammen med slekt og venner et helt annet sted?

• Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...