Gå til innhold

Hva slags drivstoff bruker din bil?

AnonymBruker

Hva slags drivstoff bruker din bil?  

69 stemmer

1. 1. Hva slags drivstoff bruker din bil?

• Bensin
      25
    • Diesel
      37
    • Gass (LPG/CNG)
      1
    • Hydrogen
      0
    • Strøm
      12
    • Trollfjert
      3

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er så mye snakk om elbil her inne i det siste at jeg lurer på hvordan fordelingen av drivstoff er blant KG leserne sine biler...og vi vet det er vanvittig mange troll her også, så de skal få sitt eget svar. :) Kan krysse av for flere for de som har flere biler.

Anonymkode: 00063...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Og hvor mange av de som har elbil eier en dieselbil :) :) :) 

Anonymkode: 67422...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjører diesel, og kommer til og kjøre diesel så lenge det er på markedet! :)

Anonymkode: 43ac3...470

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har kun elbiler og solgte vår siste bensinbil i 2011. Fikk tredje barn i 2013 og bor 50 km fra jobb, 15 km fra sentrum. Har diesel i båt og traktor og bensin på motorsaga. Skal aldri tilbake til forbrenningsmotor i bil. 

Anonymkode: e04a2...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøpte nylig dieselbil etter at den gamle bensin skraphaugen endelig kollapset 

Anonymkode: 03094...09b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hatt dieselbiler helt siden jeg fikk lappen for 20 år siden. Kjører en Volvo xc60 diesel nå og er superfornøyd

Vi vurderer derimot å kanskje kjøpe en hybrid neste gang vi skal ha ny bil for det minsker på kostnadene når vi driver med mye småkjøring, spesielt om sommeren

Hadde en hybrid som leiebil i fjor sommer og merket det veldig godt da

Anonymkode: dbd58...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kun en el-bil. Kommer aldri til å gå tilbake til fossilbil.
Bor på "bygda" og kjører 3 mil til jobb hver dag. Ypperlig!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har to biler. En på diesel og en på bensin. 

Anonymkode: 055d3...cc2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bensin nå. Hadde el tidligere, var godt fornøyd med det. Men behovet endret seg. Neste bil blir nok el. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stan skrev:

Har bensin nå. Hadde el tidligere, var godt fornøyd med det. Men behovet endret seg. Neste bil blir nok el. 

Elbil var ubrukelig ja 👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Elbil var ubrukelig ja 👍

Slett ikke. Den var ypperlig i byen, til barnehagen og jobben. I tillegg var det en morsom bil å kjøre. Men det var drøyt ti år siden, rekkevidden på bilen var bare noen prosent av dagens elbiler. 

Sist jeg kjøpte bil ville jeg ha med gir, siden det er to i huset som driver å tar sertifikat. 

Men siden jeg kjøpte den, har jeg bare kjørt to turer lengre enn det de fleste elbiler i dag vil klare på en lading.

Så jeg kan fint klare meg med elbil. 

Har prøvekjørt flere og opplever ikke at de er noe dårligere enn bensin biler. 

Har du prøvd? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, stan skrev:

Slett ikke. Den var ypperlig i byen, til barnehagen og jobben. I tillegg var det en morsom bil å kjøre. Men det var drøyt ti år siden, rekkevidden på bilen var bare noen prosent av dagens elbiler. 

Sist jeg kjøpte bil ville jeg ha med gir, siden det er to i huset som driver å tar sertifikat. 

Men siden jeg kjøpte den, har jeg bare kjørt to turer lengre enn det de fleste elbiler i dag vil klare på en lading.

Så jeg kan fint klare meg med elbil. 

Har prøvekjørt flere og opplever ikke at de er noe dårligere enn bensin biler. 

Har du prøvd? 

Så det er jobben, og byen som den er brukbar til? Der er jeg enig med deg, en elbil er ikke noe å satse på til alt mulig bruk, den er rett og slett ubrukelig til langkjøring og til bruk vinterstid her i indre Østlandet hvor jeg bor. 

Jeg leser om mange som har kjøpt elbil for å bruke på jobb og bykjøring og skryter av hvor mye de sparer på det. Men fakta er jo at de har kastet bort minst 200k for ny bil, samt at strømmen også er dyr for ikke å snakke om hurtigladestasjoner. Hadde de kunnet kun hatt el hadde de spart litt, men ikke når de kjøpte ny bil for bompenger osv, det er dyre bompenger det 👍

Nei så langt ned kommer jeg aldri til å synke, har ikke tatt på lakken på en elbil engang, det er lekebiler slik jeg kjørte med når jeg var 5 år gammel 😂  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Jeg har kjøpt meg en Delorean, den går på plutonium.

Du verden! Eksklusiv bil og brennstoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjører en monsterbil, Dodge Ram, som bruker noe sånt som 2,5 l bensin på mila. Jeg gir faen i klimadebatten og kommer ALDRI til å kjøre EL-bil. Å kjøre elektrisk er uansett totalt vekkastet der jeg bor om vinteren. Når det bikker 20 kuldegrader så takker el-bilene for seg. 

Anonymkode: 9f158...2d2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Så det er jobben, og byen som den er brukbar til? Der er jeg enig med deg, en elbil er ikke noe å satse på til alt mulig bruk, den er rett og slett ubrukelig til langkjøring og til bruk vinterstid her i indre Østlandet hvor jeg bor. 

Jeg leser om mange som har kjøpt elbil for å bruke på jobb og bykjøring og skryter av hvor mye de sparer på det. Men fakta er jo at de har kastet bort minst 200k for ny bil, samt at strømmen også er dyr for ikke å snakke om hurtigladestasjoner. Hadde de kunnet kun hatt el hadde de spart litt, men ikke når de kjøpte ny bil for bompenger osv, det er dyre bompenger det 👍

Nei så langt ned kommer jeg aldri til å synke, har ikke tatt på lakken på en elbil engang, det er lekebiler slik jeg kjørte med når jeg var 5 år gammel 😂  

Så du er altså en el-jomfru. 🤣

Du vet ikke før du har prøvd...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...