Mimmii Skrevet 13. mai 2019 #1 Skrevet 13. mai 2019 Hei! Jeg har eksamen i 2P neste mandag, og til nå har jeg dessverre ikke skjønt bæret av Geogebra🙄 Har dere noen gode triks til å lære seg dette litt raskt? Er det så vanskelig som det virker? Forståelse av Geogebra er dessverre en stoor del av karakteren!
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #2 Skrevet 13. mai 2019 Ikke for å stresse deg, men det skal godt gjøres å klare det på en uke hvis du ikke har gjort det til nå. Men hvilke ting er det du sliter med da? Anonymkode: d1be8...e8d
Mimmii Skrevet 13. mai 2019 Forfatter #3 Skrevet 13. mai 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å stresse deg, men det skal godt gjøres å klare det på en uke hvis du ikke har gjort det til nå. Men hvilke ting er det du sliter med da? Anonymkode: d1be8...e8d Haha ja, jeg vet det 😂 Jeg føler jeg har full kontroll på alt annet i matematikk, bortsett fra Geogebra.. Jeg tror kanskje det er begrepene jeg sliter mest med å huske i allefall, og når jeg skal finne stiningstall, konstantledd osv.. Er visst helt blank på geogbra, ser det ut for 🙄
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #4 Skrevet 13. mai 2019 5 minutter siden, Mimmii skrev: Haha ja, jeg vet det 😂 Jeg føler jeg har full kontroll på alt annet i matematikk, bortsett fra Geogebra.. Jeg tror kanskje det er begrepene jeg sliter mest med å huske i allefall, og når jeg skal finne stiningstall, konstantledd osv.. Er visst helt blank på geogbra, ser det ut for 🙄 Hmm, det blir litt vanskelig å forklare, men jeg har et hjelpehefte som læreren ga oss, der står det veldig mye nyttig. Det står ihvertfall forklart hvordan man bruker de forskjellige funksjonene osv. Dette kan jo brukes på eksamen og er enkel å slå opp i. Om du ikke har fått et sånt så kan jeg sende deg mitt?:) Anonymkode: d1be8...e8d
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #5 Skrevet 13. mai 2019 Tja, jeg lærte en del GeoGebra i løpet av kort tid for å undervise i programmet. Mesteparten lærte jeg bare ved å sitte og trykke meg fram og tilbake. Uansett, jeg ville sett på hva slags oppgaver som typisk dukker opp på eksamen, og så søkt meg fram til hvordan man gjør dette, om du ikke har en slags manual fra skolen. Du har vel også tilgang på hjelpemidler på denne delen av eksamen? Anonymkode: 06630...f42 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #6 Skrevet 13. mai 2019 1 time siden, Mimmii skrev: Hei! Jeg har eksamen i 2P neste mandag, og til nå har jeg dessverre ikke skjønt bæret av Geogebra🙄 Har dere noen gode triks til å lære seg dette litt raskt? Er det så vanskelig som det virker? Forståelse av Geogebra er dessverre en stoor del av karakteren! Når jeg hadde eksamen i 2017, var nesten halve eksamen geogebra. Veldig enkelt når man først forstår det. Glad det var mitt sterkeste område innenfor matte. Skolene burde hatt mer fokus på geogebra i timene. Anonymkode: cb565...e66 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #7 Skrevet 13. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å stresse deg, men det skal godt gjøres å klare det på en uke hvis du ikke har gjort det til nå. Men hvilke ting er det du sliter med da? Anonymkode: d1be8...e8d Det handler om å forstå hvordan geogebra fungerer. Skjønner du det, klarer du alle oppgaver. Sleit lenge med det, satt dag og natt, plutselig gikk det opp for meg. Anonymkode: cb565...e66 1
dr_zhivago Skrevet 13. mai 2019 #8 Skrevet 13. mai 2019 Om du har en hel uke og det eneste som skorter er kunnskap om Geogebra vil jeg si du ligger bra an. Søk "geogebra 2p" på youtube så kommer det opp masse relevante filmer. Da er det bare å sette seg ned og se, prøve, og øve. Sørg også for å gjøre flest mulig gamle eksamensoppgaver hvor geogebra er en del av de. Lykke til! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå