Gå til innhold

Lære meg å sy egne klær. Kurs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg har veldig lyst til å lære meg å sy mine egne klær. Stilen min er litt bohem-aktig. Løse klær i flere lag syns jeg er veldig fint. Legger ved et par bilder bare for å gi dere et inntrykk av hva jeg har lyst til å lage. :) 

Har dere noen tips til hvor jeg kan lære meg å sy slike klær? Jeg er så godt som nybegynner, så kanskje det beste ville vært å starte med et grunnkurs av noe slag? Kanskje greit å lære meg basic sying av noen profesjonelle før jeg begynner å eksperimentere på egen hånd?

Har dere evt noen tips til kurs i Oslo/Akershus området? 

På forhånd hjertelig takk. :) 

9449AF27-9554-4227-B747-772FE7B93005.jpeg

D21704B2-4BAB-40F9-A09B-25F215DBCB0A.jpeg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du nødvendig utstyr? Om du har nål, tråd, stoff, symaskin og dukke er det bare å begynne! Bruk youtube. 

Anonymkode: 5612b...443

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Youtube!

Anonymkode: 45d8b...dba

AnonymBruker
Skrevet

Bare sett i gang! Jeg syr selv. Har kjøpt stoff og mønstre, prøver og feiler, og så blir det litt bedre for hver gang.

Du finner masse flotte tips på nett om du søker. Facebook-gruppene Vi sygale og Sygale nybegynnere gir både tips og inspirasjon til meg. 

Lykke til!

Anonymkode: b2af4...3af

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du nødvendig utstyr? Om du har nål, tråd, stoff, symaskin og dukke er det bare å begynne! Bruk youtube. 

Nei, jeg driver å titter etter symaskin om dagen, men fortsatt ikke helt sikker på hvilken jeg skal velge. Prøver å finne en som er enkel å bruke, men som kan gjøre det meste av det grunnleggende. Har du noen tips? :)  

AnonymBruker
Skrevet

Ser også at Oslo sanitetsforening innimellom har gratis sykurs: 

https://osf.no/sykurs/

Anonymkode: 9dc74...60f

AnonymBruker
Skrevet
På 13.5.2019 den 17.32, Spøkelseskladden skrev:

Nei, jeg driver å titter etter symaskin om dagen, men fortsatt ikke helt sikker på hvilken jeg skal velge. Prøver å finne en som er enkel å bruke, men som kan gjøre det meste av det grunnleggende. Har du noen tips? :)  

Jeg syr ikke selv, men min mor gjør det. Hun sverger til Singer symaskin. De or ofte på tilbud hos Coop obs til rundt 1000-lappen.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syr ikke selv, men min mor gjør det. Hun sverger til Singer symaskin. De or ofte på tilbud hos Coop obs til rundt 1000-lappen.

Takk for tips! 😊👍🏻

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt tips er å styre unna. Jeg kjøpte en av disse Singermaskinene på Obs! for litt over 1000kr. De er helt grei for "slurvesøm," men sygleden økes betraktelig med godt utstyr. Det blir litt som å kjøpe en bruktbil med småfeil, som man hele tiden plages med, versus en nybil som går som ei kule. Forferdelig kjedelig å måtte gjøre omigjen sømmer fordi maskinen er ustabil, særlig som nybegynner. Jeg opplevde iallefall _stor_ økning i sygleden etter å ha fått meg en bedre maskin. 

Forøvrig holdes det kurs flere steder. Søk på sykurs + ein by, så får du nok opp noe. Ellers kan jeg anbefale Stina Smith sine kurs (hun reiser rundt). 

Anonymkode: 1727e...2c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å legge noen tusen ekstra. Singermaskinene på obs er noe makkverk  

Viking emerald får du til 2999 og den er veldig bra!

Anonymkode: 45d8b...dba

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt tips er å styre unna. Jeg kjøpte en av disse Singermaskinene på Obs! for litt over 1000kr. De er helt grei for "slurvesøm," men sygleden økes betraktelig med godt utstyr. Det blir litt som å kjøpe en bruktbil med småfeil, som man hele tiden plages med, versus en nybil som går som ei kule. Forferdelig kjedelig å måtte gjøre omigjen sømmer fordi maskinen er ustabil, særlig som nybegynner. Jeg opplevde iallefall _stor_ økning i sygleden etter å ha fått meg en bedre maskin. 

Forøvrig holdes det kurs flere steder. Søk på sykurs + ein by, så får du nok opp noe. Ellers kan jeg anbefale Stina Smith sine kurs (hun reiser rundt). 

Anonymkode: 1727e...2c7

Veldig enig i denne. Kjøpte en av de billige Singer maskinene til datteren min til jul, men den blir aldri brukt fordi det er så mye småpirk og irriterende feil med den. Par lapper opp og du kan få mange brukbare maskiner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...