AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #1 Del Skrevet 13. mai 2019 Noen som har gjort det? Tenker da på håndverkeryrker/mekanisk osv.. Lurer rett og slett på om det lar seg gjennomføre, om du ble tilbudt jobb etter læretid selvom du fikk barn, om hvor langt du kunne jobbe ut i graviditeten og alt sånt praktisk. Hvordan gjorde du det? Trenger litt råd og høre litt erfaringer. Anonymkode: e0acf...cb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet 13. mai 2019 #2 Del Skrevet 13. mai 2019 Er du gravid eller tenker du å bli det? Jeg ønsket også barn på tiden jeg var lærling, men valgte å vente da man ha elendig lønn og man faktisk lærer seg en helt ny jobb. Jeg jobber i fabrikk og det er mye å sette seg inn i samt få arbeidserfaring. Nå har jeg jobbet samme sted i 6år inkl læretiden og er snart klar for permisjon. Har vært en del sykemeldt i svangerskapet. Nå vet ikke jeg hvor lenge du har igjen av læretiden, hva du tjener eller noe da. Men for meg så synes jeg det var mest fornuftig å vente med tanke på å få fast jobb, og bedre lønn før foreldrepermisjonen. Om du allerede er gravid så er det jo bare å snakke med sjefen 😊 alle svangerskap er også forskjellige så kan godt henne det går helt fint å jobbe frem til permisjon. Men er det mye tunge løft osv i jobben din så må du jo ha hjelp til mye, evt tilrettelegging. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #3 Del Skrevet 13. mai 2019 Det høres rett og slett ut som en veldig dårlig ide. Læretia er jo bare to år? Man kan da vente. Er du allerede gravid så må det jo bare stå til. Anonymkode: 1e071...0c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #4 Del Skrevet 13. mai 2019 1 time siden, Anjatapinjata skrev: Er du gravid eller tenker du å bli det? Jeg ønsket også barn på tiden jeg var lærling, men valgte å vente da man ha elendig lønn og man faktisk lærer seg en helt ny jobb. Jeg jobber i fabrikk og det er mye å sette seg inn i samt få arbeidserfaring. Nå har jeg jobbet samme sted i 6år inkl læretiden og er snart klar for permisjon. Har vært en del sykemeldt i svangerskapet. Nå vet ikke jeg hvor lenge du har igjen av læretiden, hva du tjener eller noe da. Men for meg så synes jeg det var mest fornuftig å vente med tanke på å få fast jobb, og bedre lønn før foreldrepermisjonen. Om du allerede er gravid så er det jo bare å snakke med sjefen 😊 alle svangerskap er også forskjellige så kan godt henne det går helt fint å jobbe frem til permisjon. Men er det mye tunge løft osv i jobben din så må du jo ha hjelp til mye, evt tilrettelegging. Er egentlig bare noe jeg har tenkt på, det haster jo egentlig ikke. Med tanke på lønn tenker du da om jeg har dårlig råd generelt eller på noe annet? Kjæresten min har en god lønn så det hadde ikke vært for sparsommelig tror jeg. Er nok best å vente så klart uansett, men så blir man jo litt babysjuk i blant og da kommer alle spørsmålene..😋 Anonymkode: e0acf...cb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet 13. mai 2019 #5 Del Skrevet 13. mai 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er egentlig bare noe jeg har tenkt på, det haster jo egentlig ikke. Med tanke på lønn tenker du da om jeg har dårlig råd generelt eller på noe annet? Kjæresten min har en god lønn så det hadde ikke vært for sparsommelig tror jeg. Er nok best å vente så klart uansett, men så blir man jo litt babysjuk i blant og da kommer alle spørsmålene..😋 Anonymkode: e0acf...cb3 Har med å gjøre hvor mye du får utbetalt når du er hjemme med babyen i permisjon 😊 hvis det ikke haster hadde jeg ventet til etter læretiden å kommet inn i fast stilling før graviditet. Det lønner seg på alle måter. Og læretiden er jo heldigvis ikke så lang 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #6 Del Skrevet 13. mai 2019 Ble gravid som lærling i helsefag. Rakk akkurat å bli ferdig med lærligtiden før jeg gikk ut i permisjon. Fikk jobb på samme plass (først vikar, så fast) rett etter permisjonen. Anonymkode: f48a6...38b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #7 Del Skrevet 13. mai 2019 Ville ventet til etter fagprøven mtp lønn og permisjonspenger. Jeg er elektriker og jobbet frem til 5 uker før fødsel med begge barna, da var jeg i god form da, det er vanskelig å forutse hvordan det blir ☺️ Anonymkode: 01036...248 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #8 Del Skrevet 15. mai 2019 På 13.5.2019 den 18.49, Anjatapinjata skrev: Har med å gjøre hvor mye du får utbetalt når du er hjemme med babyen i permisjon 😊 hvis det ikke haster hadde jeg ventet til etter læretiden å kommet inn i fast stilling før graviditet. Det lønner seg på alle måter. Og læretiden er jo heldigvis ikke så lang 😊 Det var jeg ikke klar over! Takk for info 😊 På 13.5.2019 den 19.33, AnonymBruker skrev: Ville ventet til etter fagprøven mtp lønn og permisjonspenger. Jeg er elektriker og jobbet frem til 5 uker før fødsel med begge barna, da var jeg i god form da, det er vanskelig å forutse hvordan det blir ☺️ Anonymkode: 01036...248 Takk for råd, tror nok jeg venter da det virker litt enklere.😁 Anonymkode: e0acf...cb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #9 Del Skrevet 15. mai 2019 Ble gravid rett før jeg starta som lærling (barne-og ungdomsarbeider, så veldig fysisk jobb). Lønnen i permisjonen var den samme som jeg fikk når jeg jobbet før permisjonen. Jobbet halve sv.skapet i 60% pga vanskelig å tilrettelegge. Også ble jeg 100% sykmeldt fra uke 35. Jeg angrer ikke på at jeg fikk baby, men måtte forlenge lærlingtiden derreter, så det var jo litt surt når de du gikk i klasse med tok fagbrevet, så hadde jeg enda 1 år igjen. Men det gikk absolutt. Og du får jo hjelp fra lånekassen mens du er hjemme. Pluss lærlinglønnen. Men om du ikke har det travelt, så ville jeg anbefalt deg å vente, men absolutt overkommelig å få baby i lærlingtiden også. Men bare husk at lærlingtiden blir forlenget. Om du er sykmeldt hele sv. Skapet og du tar full perm, så blir det mye jobb etterpå. Men det går 😊 Anonymkode: f8e3e...393 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå