AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #1 Skrevet 13. mai 2019 Trives dere? Savner dere en partner? Er dere flinke til å holde det ryddig og rent? Jeg har nettopp flyttet inn i en liten gammel leilighet og jeg syns det er forbanna stusselig her. Frister ikke å invitere noen på besøk heller. Det var ikke sånn jeg hadde sett for meg at min voksentilværelse kom til å bli. Anonymkode: cfc53...20f 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #2 Skrevet 13. mai 2019 Jeg trives i leiligheten. Det har riktignok vært et midlertidig bosted, men jeg har innredet det som et hjem med bilder og gjenstander som betyr noe for meg. Det er viktig for meg at jeg kjenner at det er et sted der jeg kan senke skuldrene, og et sted det er greit å invitere noen hjem til. Jeg liker for øvrig godt å bo alene, men igjen er antakelig ikke en permanent situasjon. Anonymkode: 875d5...ea3 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #3 Skrevet 13. mai 2019 Jeg er 33 og bor alene på litt i underkant av 50 kvadrat på landet, likte ikke leiligheten overhodet da jeg flyttet inn, men etter å ha malt og fått det koselig med møbler og planter så elsker jeg den! Mye er gjort om man får det koselig! Og malejobben gjorde alt. Har rutiner på å rydde før jeg legger meg eller drar ut. Savner ikke å ha partner, og kan maks ha besøk i 2 dager av han jeg holder på med. Elsker å ha leiligheten for meg selv og gjøre det jeg vil, lage maten jeg vil, se hva jeg vil på tv eller bare game på PCen. Har en hund da, det hjelper jo 😊 Man må slutte å sammenligne seg med andre hele tiden og heller fokusere på hva en har. Tenk, det er millioner av folk her i landet, hva en selv gjør spiller liten rolle så lenge man trives. Kan banne på at det er nok av gifte, samboere med svært hus og stasjonsvogn som ikke trives i en A4 tilværelse. Anonymkode: 7aba9...59b 12
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #4 Skrevet 13. mai 2019 Jeg har dårlig økonomi, så måtte egentlig bare ta det jeg kunne få. Bor i leilighet på 48 kvadratmeter og trives helt ok. Siden det er en kjellerleilighet, så er det mørkt her og sola kommer ikke ordentlig til. Savner litt mer lys da, men men. Vasker og holder det rent. Det som jeg liker minst er badet. Det er knøttlite og må ha vaskemaskinen på kjøkkenet Planen er å flytte når økonomien blir bedre. Bor her kun midlertidig Anonymkode: e8550...bcf
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #5 Skrevet 13. mai 2019 Jeg hadde en liten ettroms som jeg innredet slik jeg ønsket. Dette var etter at jeg bodde i kollektiv med rotekopper. I min egen leilighet følte jeg meg hjemme, hadde ferske blomster, god sofa og satt ute på balkongen når det var sol. Jeg kunne laget mat når jeg ville, dusje så lenge jeg ønsket eller sitte på do når jeg vil og bli der☺️ Jeg elsket den! Nå bor jeg i en altfor stor enebolig og lengter faktisk etter noe mindre🙈 Stort hus blir for upersonlig for meg. Anonymkode: fa43f...604 6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #6 Skrevet 13. mai 2019 Jeg bor ikke i liten leilighet nå, men planlegger da barna mine har flyttet, og kjøpe en søt liten 2 roms. Men jeg kommer jo til å bruke tid, på å finne en jeg liker godt, så få inn møbler og bilder jeg liker godt. Innrede det så det blir koselig. Og en terrasse vil være viktig for meg, da har man jo et ekstra rom på sommeren. Da jeg var ung bodde jeg alltid i små 2 roms leiligheter, og hadde da familiemiddag, fester, venner på middag osv. Anonymkode: 90e11...649
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #7 Skrevet 13. mai 2019 Bor i en liten leilighet på 50 kvadrat og stortrives! Flyttet ut fra eksen før jul så dette er første gangen jeg bor alene, og jeg elsker det. Anonymkode: c217d...ec4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #8 Skrevet 13. mai 2019 Det har mye å gjøre med hva man gjør det til og ikke minst med hva man er vant med fra før. Klart at du ikke får laget et slott av en rønne, men man må jo gjøre det beste ut av det. Hold det ryddig og rent, innred med ting du synes er fine, og prøv å få gjemt unna typisk "stygge" ting du helst ikke vil andre skal se. Jeg bor på ca. 50 kvadrat, og trives med det. Klart at jeg har tenkt på at tørkestativet mer eller mindre konstant står framme i stua (har ikke plass til tørketrommel), og at besøket kjenner aromaen når pus gjør sitt fornødne, men det er sentralt, lyst og fint, naboene er normale, og dette er sannsynligvis det beste jeg får til den prisen. Så får jeg heller prøve å spare til noe større, men enn så lenge trives jeg egentlig godt her. Anonymkode: 07e3c...d2f 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #9 Skrevet 13. mai 2019 Leier en 30 m2 ettroms med en liten balkong. Bygget er slitt og dårlig vedlikeholdt, gamle vinduer som trekker og slipper inn for mye støy, altfor tynne vegger og bråkete naboer, derfor kvier jeg meg for å ha besøk her, ikke pga. antall kvadratmeter. Holder det ganske rent her, men det blir fort rotete siden jeg ikke tør ha ting i bod(innbruddsfaren)og tungvint da det ikke er plass til vaskemaskin. Hadde blitt gal uten balkongen og av å skulle ha noen boende sammen med meg(slik mange av naboene mine har). Blir boende her i overskuelig fremtid, pga. økonomisk situasjon. Anonymkode: 5508c...f09 1
Gjest Tankefull18 Skrevet 13. mai 2019 #10 Skrevet 13. mai 2019 Jeg bor alene i en bitteliten leilighet på 38 kvadrat i sentrum. Elsker det ☺️ Flyttet fra stor leilighet på 120 kvadrat. Trives mye bedre i denne lille. Nå er dette selvvalgt og ikke noe jeg måtte gjøre. Har det like ryddig og rent her som alle andre steder jeg har bodd. Er kanskje mer organisert her hvor det er liten plass.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #11 Skrevet 13. mai 2019 Jeg trives ikke men samtidig så gjør jeg det. Trives ikke fordi jeg måtte kjøpe møbler så billig som mulig. Ikke har jeg råd til å innrede det slik jeg vil. Jeg klager ikke men har jo mange planer som ikke lar seg gjennomføre pga økonomi. Størrelsen gjør meg ingenting. Bor på 42 kvm og trives. Kunne glatt ha bodd litt mindre, så lenge romløsningen er genial. Eneste jeg savner er baderom som er stort nok til å ha tørkestativ innpå. Trasig å ha det i gangen, hvor gangen også er unødvendig stor. Kunne heller ha hatt større bad istedenfor stor gang. Anonymkode: 48028...dae 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #12 Skrevet 13. mai 2019 Jeg bodde i mange år alene på 45 kvm og trivdes bra. Flyttet fra kollektiv dit så følte jeg hadde MASSE plass i starten (mye mer enn rommet jeg leide i kollektivet). Hadde kjæreste hele tiden jeg bodde der men vi bodde ikke sammen. Synes egentlig ikke 40-50kvm for 1 person er så veldig lite, mange bor jo på 15-30kvm i Oslo og på andre studiesteder. Rom i kollektiv kan være små, kjenner folk som leide så lite som 6kvm (men da var jo bad og kjøkken + kanskje et annet felles oppholdsrom utenfor). Største problemet med min leilighet var at det var et veldig lite bad og lite skapplass kombinert med at jeg hadde alt for mye ting (det kunne jeg sikkert fikset men kom aldri til det). Jeg slet med rydding og vasking men det var ikke fordi jeg syntes det var for lite, heller omvendt at det var mye å rekke over for meg siden jeg sliter litt med slike ting. Anonymkode: 6479f...bb9
Million Skrevet 13. mai 2019 #13 Skrevet 13. mai 2019 Jeg bor på 68 kvm med en tenåring, og vi har et knøttlite bad. Det er ikke plass til å tørke klær der inne lenger, etter renoveringen. Nå må jeg ha tørkestativet enten ute på balkongen eller i stua, evt soverommet. Det er et pes å få tørket klær kjapt nok når det er dårlig vær. Det regnet for eks. i flere dager nylig, og klesvasken på stativet på balkongen (tak over) ble jo aldri helt tørt, så måtte ta det inn i stua likevel. Ellers er kjøkkenet i minste laget også, ikke plass til å spise der, men det er ok. Spiser alltid i stua uansett. Stua er stor nok, da. Og så har vi to soverom, hvor jeg har det største med god plass til dobbeltseng. Det er en ganske sliten leilighet (unntatt badet som er nyrenovert), men jeg trives her likevel, selv om det kunne vært bedre plass. Det var dette jeg hadde råd til etter skilsmissen, så da får man bare innrette seg etter det.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #14 Skrevet 13. mai 2019 Er 28 år, bor sammen med 2 katter, 2 soverom, 55kvm. Jeg stortrivs! Men er dog introvert, så elsker å ha tid alene 😅 Anonymkode: b84e7...db2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #15 Skrevet 13. mai 2019 Jeg bor på 47 kvadrat og stortrives med det. Har ikke behov for noe større nå som jeg bor alene. Men jeg har heller ikke så mange ting. Anonymkode: dda76...c23
SoWhat? Skrevet 13. mai 2019 #16 Skrevet 13. mai 2019 Jeg vokste opp i en murbygning på kysten av Italia. En liten leilighet hvor det var to soverom, og vi var mange søsken. Vi delte rom, og hadde det superfint syntes jeg! Så gjorde foreldrene mine suksess som restauranteiere her i Norge etterhvert. De bygde hus som var stoore! Jeg giftet meg og flyttet i stoort hus. Jeg skilte meg og kjøpte stoort! Der var det igrunnen ok mtp at jeg liker å pusse opp og styre. Så solgte jeg. Jeg leide en veldig liten leilighet, og følte jeg "kom på plass"! Noe så deilig! Så har jeg sverget til veldig små leilugheter senere. Om det kommer av gode barndomsminner vet jeg ikke, men jeg elsker å ha det lite og intimt! Helst store vinduer da 🙂 ihverfall ett. Liker utsyn og lys, men aldri om jeg vil ha noe stort igjen, ever! Jeg skal ikke si at jeg aldri vil eie igjen, men nå og i nær (relativt) framtid vil jeg leie. Om jeg kjøper blir det uansett aldri stort, garantert. Orker ikke masse ting, mye å eie eller "tomme" rom. Jeg stortrives 🙂 30 kvm, men jeg har stort vindu med bred karm. Det betyr litt. Sitter ofte "i vindu" og ser på folkelivet om kveldene. Koselig. Ja, det er stort sett ryddig og rent her. Ikke mye å holde styr på da. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #17 Skrevet 13. mai 2019 Bor dere uføre i en ålreit leilighet? Bare lurer på hvordan det er med økonomi når man er alene og skal kjøpe bolig. Får inntrykk av at uføre ikke kan ha fine ting... Anonymkode: 8747e...a1e
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #18 Skrevet 13. mai 2019 Jeg har en liten leilighet, men siden den går over to halvplan og har vinduer fra gulv til tak, virker den større enn det den er. Har også egen uteplass. Nå er jeg ikke så veldig rotete av meg så det er ikke mye å rydde, og gjør rent en gang i uka. Den var helt allright da jeg kjøpte den, men ikke helt min stil så jeg har fått gjort noen endringer. Anonymkode: 123c2...c71
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #19 Skrevet 13. mai 2019 Bor på 40kvm med en tenåring på 18 år. Jeg sover på sofaen i stuen og han har rommet. Midt i byen. Trives glugg ihjel her selv om det er lite. Kvittet meg med overflødige ting og det er så godt å bare ha akkurat det du trenger og ikke noe mer Anonymkode: 50a71...7cd 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #20 Skrevet 14. mai 2019 Ts her, takk for innspill. Heldige dere som har balkong, det hadde gjort så mye.. Anonymkode: cfc53...20f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå