Gå til innhold

Gi bort gaver fra uskiftet bo -1 år absolutt frist?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier lurer jeg på hvor absolutt fristen på ett år er for å kreve sånt omstøtt? Om det er snakk om en gave forstår jeg fristen, men i dette tilfelle er det snakk om flere gaver og gavesalg, som danner et mønster og hvorav noen av transaksjonene/gaveutdeling har vært ukjent for meg inntil nylig.

Det er en forelder som har gitt bort mange gaver (fast eiendom, tomter) i flere omganger over flere år, og jeg lurer altså på hvor absolutt fristen på ett år er?

Anonymkode: bd287...f6f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her må du nesten bare lese lovteksten selv. Gå inn på Lovdata.no. Se f.eks. på Arveloven paragraf 19.

Les her

https://www.arveoppgjor.no/gi-eller-testamentere-bort-det-jeg-vil-i-uskiftet-bo/

Anonymkode: e8fc8...37f

Ja, jeg har lest lovteksten, og der står det om fristen å ett år. Det jeg lurer på, er om det finnes unntak, som f.eks. når noen i uskiftet bo har gitt bort mange gaver over flere år.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har lest lovteksten, og der står det om fristen å ett år. Det jeg lurer på, er om det finnes unntak, som f.eks. når noen i uskiftet bo har gitt bort mange gaver over flere år.

Noen som vet noe om dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...