Gjest nyherinne Skrevet 13. mai 2019 #1 Skrevet 13. mai 2019 (La meg si det sånn , eg er på besøk hos venninnen min som har bruker her inne, så jeg lager ikke en ny bruker kun for en gang) Jeg lurer litt på dere som har rasehund, hvor mye hjelp får dere fra oppdretter? Grunnen til at jeg lurer er at jeg har 2 hunder, Terver, hvor de kommer fra forskjellige oppdrettere. Og den ene er utrolig hjelpsom , og hvis hun ikke kan vite svaret så sjekker hun med andre i miljøet. Og jeg har mulighet til å ringe henne ved behov, noe jeg ikke gjør ofte altså. Så har vi oppdretter nr 2, hvor det fra ganske tidlig var klart at det er lite hun ser på som problemer, og når hannhunden flyr på tispa vår helt ut av det blå ( han er fra henne) og alt svaret jeg får er at du må bare la de ordne opp, de er ganske jevngamle, han er 16 mnd og hun er 21 mnd. Men jeg har de siste dagene vurdert omplassering, han kom til meg da han var 5 mnd da gammel eier døde tragisk og oppdretter ikke kunne ta han tilbake , så jeg fikk han, det er innad i famiien. Når jeg henvender meg til oppdretteren og ber om hjelp så vet jeg at hun i opprinnelig kontrakt har forkjøps rett men det er noe som hun ikke ser på som aktuelt da hun ikke kan ta han tilbake. Så hvor mye støtte / hjelp får dere av oppdretteren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå