AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #1 Skrevet 13. mai 2019 Hei. Fikk beskjed om at det har kommet inn en bekymringsmelding på barnefars samboer fra NAV, som de vil gå gjennom med meg. Er det noen her som har erfaringer med bekymringsmeldinger fra NAV? Hvor alvorlig det er når de sender inn på barnefars samboer som går på barnet (vil jeg tro, hvis ikke hadde jeg vel ikke blitt innkalt til møte pga meldingen), hvor mye som skal til for at NAV sender bekymringsmelding etc? Det må legges til at barnefar og hans samboer har barnet minimalt. Anonymkode: a35ce...750
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #2 Skrevet 13. mai 2019 Dette var litt forvirrende. NAV har sendt bekymringsmelding til BV som går på bekymring for eksens samboer. Er det ditt barn eller eksen og samboeren sitt barn de er bekymret for? Skjønte ikke bæret av dette jeg, ikke frekt ment. Anonymkode: b316f...deb 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #3 Skrevet 13. mai 2019 Mitt og min eks sitt barn. Beklager hvis det var forvirrende. Så barnefar = far til mitt barn. TS Anonymkode: a35ce...750
Carrot Skrevet 13. mai 2019 #4 Skrevet 13. mai 2019 Jeg tenker at du ikke trenger bekymre deg og møte med åpent sinn, det er ikke din rolle å ivareta en evt sak mot din eks men å ivareta ditt barn og dets bete - men jeg er enig i at det er rart at NAV har sendt en slik melding hvis ikke din eks har søkt om sosialhjelp etc og vist tegn på manglende omsorg osv.. Uten at jeg kjenner gangen til nav noe videre.. 6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #5 Skrevet 13. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mitt og min eks sitt barn. Beklager hvis det var forvirrende. Så barnefar = far til mitt barn. TS Anonymkode: a35ce...750 OK, var litt treg. Regner med at din eks og hans samboer skal være med på møtet. Anonymkode: b316f...deb
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #6 Skrevet 13. mai 2019 4 minutter siden, Carrot skrev: Jeg tenker at du ikke trenger bekymre deg og møte med åpent sinn, det er ikke din rolle å ivareta en evt sak mot din eks men å ivareta ditt barn og dets bete - men jeg er enig i at det er rart at NAV har sendt en slik melding hvis ikke din eks har søkt om sosialhjelp etc og vist tegn på manglende omsorg osv.. Uten at jeg kjenner gangen til nav noe videre.. Greia er jo at bekymringen ikke går på min eks, men på hans samboer... Anonymkode: a35ce...750
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #7 Skrevet 13. mai 2019 Trenger ikke å bety noe særlig heller... Dersom bv får en bekymringsmelding, så er de pliktige til å undersøke! Noen ganger er det svært god grunn til mld, noen ganger er det absolutt ikke grunn... Uansett må det undersøkes. Anonymkode: 962f7...5c6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #8 Skrevet 13. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: OK, var litt treg. Regner med at din eks og hans samboer skal være med på møtet. Anonymkode: b316f...deb Nei de blir innkalt til eget møte etter barnevernet har gått igjennom den med meg først. Anonymkode: a35ce...750
stan Skrevet 13. mai 2019 #9 Skrevet 13. mai 2019 Vet du noe om bekymringen? Hvem kommer den fra? Hva går det på, økonomi, rus, vold eller noe helt annet? Er det andre barn, har samboeren egne barn? NAV kan sende bekymringsmelding når noen ikke helt gjør slik de ønsker, noen kan være litt maktarrogante. Uansett må BV ta det seriøst og undersøke. Du vil jo ha et inntrykk av henne gjennom dine barn, og kanskje direkte. Derfor vil de snakke med deg.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #10 Skrevet 13. mai 2019 3 timer siden, stan skrev: Vet du noe om bekymringen? Hvem kommer den fra? Hva går det på, økonomi, rus, vold eller noe helt annet? Er det andre barn, har samboeren egne barn? NAV kan sende bekymringsmelding når noen ikke helt gjør slik de ønsker, noen kan være litt maktarrogante. Uansett må BV ta det seriøst og undersøke. Du vil jo ha et inntrykk av henne gjennom dine barn, og kanskje direkte. Derfor vil de snakke med deg. Vet ingenting om hva som står i den enda. Men har fått beskjed fra barnevernet om at jeg kan bruke den som begrunnelse for at barnefars samboer ikke skal ha noe med barnet å gjøre Anonymkode: a35ce...750
stan Skrevet 13. mai 2019 #11 Skrevet 13. mai 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ingenting om hva som står i den enda. Men har fått beskjed fra barnevernet om at jeg kan bruke den som begrunnelse for at barnefars samboer ikke skal ha noe med barnet å gjøre Anonymkode: a35ce...750 Det er jo ganske alvorlig. Har du selv merket noe? Enten selv eller via barnet? Er det noe du ønsker, at hun ikke skal få ha kontakt? 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #12 Skrevet 13. mai 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Greia er jo at bekymringen ikke går på min eks, men på hans samboer... Anonymkode: a35ce...750 Da hadde jeg nektet samboeren å se barnet. Offentlige instanser som sender bekymringsmelding skal ikke være anonyme, å kunne vitne i en evt rettssak. Så det må være en reell grunn til det, tror ihvertfall jeg at er mest sannsynlig. Du har ingenting å frykte, det er ikke deg bekymringen går på. Men barnet ditt bør kanskje skjermes for evt samboere som kan gjøre skade? Anonymkode: 7443b...7e4
Carrot Skrevet 13. mai 2019 #13 Skrevet 13. mai 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Greia er jo at bekymringen ikke går på min eks, men på hans samboer... Anonymkode: a35ce...750 "greia" som bør være ditt fokus er vel barnet ditt og det miljøet ditt barn befinner seg i enten det er din eks eller hans partner som er grunnen egentlig - har denne partneren som eksen din bor samme med egne barn? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå