Gå til innhold

Oppfordrer til sexnekt i protest mot abortlov

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alyssa Milano oppfordrer nå alle kvinner til å avstå fra sex med menn i protest mot strenge abortlover i USA. Bra å engasjere seg, men her blir vel virkemidlet skivebom.

Hvorfor "straffe" sin partner (og seg selv!) ved å ikke ha sex? Hvis formålet er å ikke bli gravid, kan kan noen opplyse Milano om prevensjon? Hva i alle dager skal en slik boikott være godt for? :klo:

I tillegg virker det nesten som at hun fremstiller sex som noe kvinne gjør for å tilfredsstille mannen. Merkelig holdning.

Vil dere følge hennes oppfordring og nekte å ha sex med mannen deres? 

https://www.nettavisen.no/livsstil/skuespiller-alyssa-milano-ber-omsexstreik-som-en-protest-mot-abortlover/3423683825.html

Anonymkode: 28f4c...f2a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jeg ikke hadde visst med sikkerhet at jeg hadde muligheten til å ta abort dersom jeg ble gravid til tross for prevensjonen jeg bruker, hadde jeg faktisk ikke turt å ha sex. Effekten hadde vært «boikott», selv om det ikke var ment som det. 

Det at jeg bruker prevensjon hadde i tillegg gjort det veldig usannsynlig at jeg hadde oppdaget det innen seks uker. En slik boikott skal vel være godt for å informere og få mannen til å kjempe for det samme. Kvinnene står ofte ganske alene i abortkampen, men den er like viktig for menn. 

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Ananas. said:

Om jeg ikke hadde visst med sikkerhet at jeg hadde muligheten til å ta abort dersom jeg ble gravid til tross for prevensjonen jeg bruker, hadde jeg faktisk ikke turt å ha sex. Effekten hadde vært «boikott», selv om det ikke var ment som det. 

Det at jeg bruker prevensjon hadde i tillegg gjort det veldig usannsynlig at jeg hadde oppdaget det innen seks uker. En slik boikott skal vel være godt for å informere og få mannen til å kjempe for det samme. Kvinnene står ofte ganske alene i abortkampen, men den er like viktig for menn. 

Sant! Men tror nok jeg hadde stemt med føttene mine om jeg bodde i en amerikansk stat som ikke respekterte retten til abort. Ikke bare for min egen del, men også for at mine barns del. Tenker også at om mange nok kvinner flytter ut av disse statene så blir mennene også mer villige til å se på hva slags politikk staten fører.

Skjønner at ikke alle er i en posisjon hvor de kan flytte på seg.

Anonymkode: c0b9b...a75

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er i samme kategori som å vise puppene for å redde regnskogen. Ingen skjønner sammenhengen.

Anonymkode: 05cd8...ccd

• Liker 6
Skrevet

Det er et vellykket mediestunt. Verken mer eller mindre.

• Liker 3
Skrevet

Aristofanes har skrevet om noe liknende.

Ellers så blir det feil å skylde på middelaldrende hvite menn i dette tilfelle også. Det politiske flertallet og aksjonistene har ikke støtt bare der. Det er et ikke neglisjertbart innslag av kvinner i gruppene som vil stramme inn muligheten for abort.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er i samme kategori som å vise puppene for å redde regnskogen. Ingen skjønner sammenhengen.

Anonymkode: 05cd8...ccd

Du ser ikke sammenhengen med å avstå fra sex og en restriktiv abortlov?

Anonymkode: acb69...62a

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke mediestunt- hva- du synes det er helt greit at noen mannfolk bestemmer hva kvinner får lov å gjøre med sin egen kropp!!?? I tillegg til dette kan de som bo i Georgia bli straffet hvis de reise til et stat hvor abort er lovlig. Kall det hva du vil men ingen andre, mest viktig INGEN MENN, bør bestemme hva JEG gjør med kroppen MIN!

Hvis de sier at en 6 uker gammel foster er et menneske kan disse fedre begynne å betsle barnebidrag fra bekreftelsen av graviditet da. 

Anonymkode: 19cb1...f96

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det virker totalt mot sin hensikt. Det signaliserer jo at de trenger abort som prevensjon og ikke familieregulering. Vært mer logisk å få 15 barn enn sexnekt...

Anonymkode: f2036...98d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det alltid kvinnene skyld når vi blir gravid? Det verden IKKE trenger er flere uønsket barn og ubrukbar fedre som nekter å gjør opp for seg når de får en kvinne gravid. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker at det virker totalt mot sin hensikt. Det signaliserer jo at de trenger abort som prevensjon og ikke familieregulering. Vært mer logisk å få 15 barn enn sexnekt...

Anonymkode: f2036...98d

Er du imot selvbestemt abort, som vi har i Norge?

• Liker 3
Skrevet (endret)
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mediestunt- hva- du synes det er helt greit at noen mannfolk bestemmer hva kvinner får lov å gjøre med sin egen kropp!!?? I tillegg til dette kan de som bo i Georgia bli straffet hvis de reise til et stat hvor abort er lovlig. Kall det hva du vil men ingen andre, mest viktig INGEN MENN, bør bestemme hva JEG gjør med kroppen MIN!

Hvis de sier at en 6 uker gammel foster er et menneske kan disse fedre begynne å betsle barnebidrag fra bekreftelsen av graviditet da. 

Det er et mediestunt uansett. Et smart og vellykket stunt som jeg applauderer og støtter. 

Kvinner flest kommer ikke til å straffe partnerene for en politikk som han ikke rår over. Blant annet fordi liberale kvinner ofte er sammen med liberale menn.

Hvis du vil streike  så for all del, sett i gang. Det er et problen for typen din, og ikke for meg. 

Endret av Isambard
AnonymBruker
Skrevet

Vi menn burde nekte kvinner sex frem til det blir lovlig med juridisk abort. Dagens lov er kjønnsdiskriminerende.

Anonymkode: 1113f...7e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Menn vil ha sex med damer. Sex er for menn et basalbehov.

Kvinner klarer seg fint uten sex. Sex er for kvinner en overskuddsaktivitet.

Kvinner har noe menn vil ha og trenger. Menn...har ingenting kvinner trenger. Derfor har kvinner sex-makt. Og når menn innfører kvinnediskriminerende lover, er det naturlig at kvinner bruker makten de har til å slå tilbake. Så derfor sexnekt, og jeg støtter Milano.

Anonymkode: 462d1...ee8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du ser ikke sammenhengen med å avstå fra sex og en restriktiv abortlov?

Det kreves minst 75 i IQ for å se slike sammnehenger. Det er det ikke alle som har.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi menn burde nekte kvinner sex frem til det blir lovlig med juridisk abort. Dagens lov er kjønnsdiskriminerende.

Anonymkode: 1113f...7e2

:rolleyes:

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kreves minst 75 i IQ for å se slike sammnehenger. Det er det ikke alle som har.

Sant det. 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg blitt gravid på prevensjon 2 ganger, selv om jeg har vært svært nøye med å ta det til rett tid. Så hadde det ikke vært lov å ta bort i Norge, så hadde ikke jeg turt å ha sex. 

Anonymkode: 39bb6...a1e

• Liker 4
Skrevet

Selvfølgelig gjør hun det. Alyssa Milano er "grunnleggeren" av MeToo bevegelsen. Hun var også tilstede under rettsaken til Brett Kavanaugh.

Det ville aldri falt meg inn å straffe en mann jeg er glad i ved og ikke ha sex. Er ikke fan av denne Kvinner VS Menn kulturen som sprer seg som ild i tørt gress for tiden. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...