Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to boder på ca 2 kvm (ca 1 m x 2 m), som jeg vurderer å leie ut i et borettslag. Jeg ser at boder på denne størrelsen leies ut av firma for rundt kr 600 i mnd. Hva er det da fornuftig av meg å sette som leiepris ? Fordelen for de som leier, er at de har den tilgjengelig i sitt eget borettslag. Jeg tenkte sånn ca kr 300 i mnd ? Er det for lite ? Hva ville du vært villig til å betale ?

Anonymkode: d188e...f7b

AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket om det er tillatt i ditt borettslag? Alle har vel som regel sine egne boder, det har vi. Vi har to stk. Ender med at folk bare samler skrot i de hvis de får mer plass. Hos oss er de blitt mer restreksive med hvor mye man fyller opp med pga brannfare. Uansett så tror jeg ikke du får mer enn 300 kr

Anonymkode: f537d...ed6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du sjekket om det er tillatt i ditt borettslag? Alle har vel som regel sine egne boder, det har vi. Vi har to stk. Ender med at folk bare samler skrot i de hvis de får mer plass. Hos oss er de blitt mer restreksive med hvor mye man fyller opp med pga brannfare. Uansett så tror jeg ikke du får mer enn 300 kr

Anonymkode: f537d...ed6

Det er tillatt, på lik linje med å leie ut garasjeplass en selv ikke bruker. Det er mine boder og min garasjeplass.Leieforholdet må selvsagt ha en oppsigelsestid, og en klausul på at det opphører automatisk når boligen skifter eier. Tror ikke det er et problem. 

Vi har ingen regler i borettslaget for hva og hvor mye som kan oppbevares i bodene, men det er et godt poeng å presisere i kontrakten at det ikke skal oppbevares brannfarlige væsker der, eller illeluktende mat osv. Jeg forventer at folk flest er oppegående og kjenner for så vidt godt til de fleste i borettslaget, og vet hvem jeg ihvertfall aldri ville leie ut til. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tillatt, på lik linje med å leie ut garasjeplass en selv ikke bruker. Det er mine boder og min garasjeplass.Leieforholdet må selvsagt ha en oppsigelsestid, og en klausul på at det opphører automatisk når boligen skifter eier. Tror ikke det er et problem. 

Vi har ingen regler i borettslaget for hva og hvor mye som kan oppbevares i bodene, men det er et godt poeng å presisere i kontrakten at det ikke skal oppbevares brannfarlige væsker der, eller illeluktende mat osv. Jeg forventer at folk flest er oppegående og kjenner for så vidt godt til de fleste i borettslaget, og vet hvem jeg ihvertfall aldri ville leie ut til. 

Det er helt feil. Du eier adkomstdokumentene til leiligheten. Resten er fellesareal og eies kun av borettslaget. At du har nøkkel til en separat/avstengt eller avmerket del av fellesarealene gjør deg ikke til eier.

Det er ikke få slike boder som brukes til kriminelle aktiviteter, f eks dyrking av "hasjplanter", mellomlagring/distribusjon av narkotika, sprit eller utbytte fra innbrudd. Mangel av sporbarhet er alltid attraktivt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...