Ambador Skrevet 12. mai 2019 #2 Skrevet 12. mai 2019 En som tør å være feilbarlig og ikke er selvhøytidelig. En som har reflekterte meninger og som viser andre hvilken retning de sammen skal bevege seg i. En som er genuint interessert i andres meninger men tør å ta valg andre er uenig i (på bakgrunn av sine visjoner/refleksjoner). En som kan legge ting bak seg og gå videre. Ikke baksnakke. Være positiv og se det beste i de ansatte. La andre ta ansvar men ikke fraskrive seg ansvaret. Det vil si: følger opp selv når oppgaven er delegert, mest for å støtte om nødvendig, men er informert og oppdatert selv når hun/han ikke gjør jobben selv. Tilrettelegger så godt som rå er når ansatte er sykemeldt, uten at det går på bekostning av andres behov. Og mye mer. 1
The Kitten Skrevet 13. mai 2019 #4 Skrevet 13. mai 2019 En som bryr seg om sine ansatte. Eksempler: Hadde en leder som gjorde alt hun kunne da hun fikk vite at jeg hadde vært gjennom noe fælt. Ga meg lønnet permisjon hver gang jeg var i politiavhør og lot meg bestemme selv om jeg ville komme på jobb elller ikke. Hadde en leder i en annen jobb som mente at UANSETT så skulle man være i topp form på jobb! 1
annebanane Skrevet 13. mai 2019 #5 Skrevet 13. mai 2019 Det er et bilde som dukker opp (i ulike varianter, men med samme budskap) i mange lederutdanninger og kurs. Det beskriver ganske godt hva en god leder er. Kan tillegge flere egenskaper ut fra et enkelt bilde. 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #6 Skrevet 13. mai 2019 Min leder er helt enestående. Det er vanskelig å sette helt ord på hvorfor, men jeg kan prøve: 1. Han er utrolig ydmyk om alt han ikke kan 2. Han gir oss STOR frihet i arbeidstiden med masse tillit og antar han får det tilbake i dedikerte ansatte (og det stemmer) 3. Han er helt åpen på at vi kan mer om faget enn han, han lytter til alle og mener alle har gode idéer 4. Han mener hans jobb er å tilrettelegge for oss. Hvis vi får en fin, spennende arbeidsdag så er hans mål nådd. 5. Han bryr seg genuint om oss alle, han ser oss alle og han husker alt. "Hvordan gikk det med møtet i barnehagen, du var jo litt bekymret for..."? Uten at det blir for personlig/invaderende. Han er så flink at jeg etter tre år i jobben fortsatt tenker at jeg lurer på når han skal vise sitt sanne jeg.... 😛 Anonymkode: 4566c...5a5 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå