Gå til innhold

Onanivaner sperrer sex sammen

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har vært sammen med en mann i seks måneder. Sexlivet er ok men ikke fantastisk.

Vi har begge problemer med å komme når vi har sex. Vi er fortrolige med hverandre og det er ikke der det stopper.

Nei, vi har begge gått i flere år uten sex og partner, og har begge lært å leve med å gi oss selv orgasme.

Problemet er at jeg ikke kommer om ikke jeg gjør det på "min" måte, og han må ha akkurat "slik" behandling (runking) for å komme. Det tar også veldig lang runketid før han kommer, og jeg er ofte utslitt i armen. Det kjeder meg, og irriterer meg, og nå har det blitt et fast mønster som jeg ikke liker.

Kan man virkelig bli så fastlåst i en onanivane, at man ikke kan komme på annet vis, med annen stimuli? Er det noen andre som har lignende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Tror slike ting kan gå seg til etterhvert. Men det er klart gammel vane kan være vond å vende.

Jeg opplevde for eksempel etter et lengre forhold hvor hun alltid ga meg veldig direkte stimulering av penis at jeg "trengte" dette for å få ereksjon senere.

Så man vender seg definitvt til ting, men tror nok man kan avvendes også - bare gi det tid.

Gjest Sesselja
Skrevet

Sexolog Gro Isachsen tok opp akurat det der i spalten sin nå på lørdag. Ei dame skrev inn og fortalte at mannen ikke klarte å komme i henne, men måtte runke seg til orgasme. Rådet de fikk var å ta seg runke-fri - eller å gjøre det på andre måter var det kanskje. Men hun sa også at de måtte være forberedet på at de kunne ta litt tid å avlære seg vanene. Men det er kanskje verdt det? :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Har du en link, Sesselja? Jeg greide ikke finne det du henviste til? På forhånd takk.

Skrevet

Jeg tror det kommer med tid og tillit.

Jeg og kona hadde også i mange år vært alene, og kun onanert.

I starten av vårt forhold slet kona med å få orgasme når vi hadde sex, men etterhvert gikk det greit.

Det handlet om å bruke nok tid for meg, og å gjøre det hun ønsket. For hennes del betydde det at hun måtte stole fullt og helt på meg.

Forresten så onanerer vi fortsatt, både sammen og alene!

Gjest Sesselja
Skrevet
Har du en link, Sesselja? Jeg greide ikke finne det du henviste til? På forhånd takk.

Dessverre. Jeg leste dette i papir-utgaven, og aner ikke om de legger ut dette på nettet. Jeg kan heller ikke legge ut teksten på grunn av copyright hensyn.

Men Isachsen har et nettsted om sexologi: http://www.sexologen.no/

Kanskje du kan finne noe mer informasjon der?

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar til dere alle!

Jeg skal prøve å få tak i lørdagsdagbladet hos noen jeg kjenner.

Jeg føler vel at det er mest problematisk med han (kan det ha noe å si at han har vært lengst vekke fra forhold?)

Men skal prøve å ta det med ro, evt be han runke selv om jeg blir for sliten underveis... :) Håper det går seg til, han er en fin mann !

Tar gjerne imot flere tilbakemeldinger og erfaringer!

Gjest Sesselja
Skrevet

Jeg skal prøve å få tak i lørdagsdagbladet hos noen jeg kjenner.

Jeg tok feil: du finner spalten i søndagens Dagbladet, og ikke i bilaget. Sjekket nettopp for å være sikker. Kanskje får du tak i den på nærmeste butikk eller bensinstasjon om de ikke har gjort avisreturen allerede.

Skrevet

Leste den artikkelen jeg også...

Fritt gjengitt etter minnet:

Problemet var at enkelte menn hadde vent seg til relativt hardhente/spesielle onanimønstre. Den "friksjonen" de var vant med (opp i gjennom årene?) var således ikke mulig å gjenskape ved vanlig samleie, og orgasmen kunne dermed utebli. Botemiddlet var å endre måten å onanere på slik at kroppen ga bedre respons på selve samleiet. Noe som vistnok skulle hjelpe var å bruke andre handa en stund og ellers venne seg til å variere litt mer, og ikke være så brutal på "innspurten" når man koste seg alene.

Ser for meg legen med alvorlig mine når han skriver ut: 2-3 såperunker daglig, i 2 måneder :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei! Vi har vært der. Men det bare gikk seg til etterhvert, prøvde å unngå å fokusere for mye på det og prate for mye om det. Ville ikke lage det til et problem. Heldigvis bare ordnet det seg av seg selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...