AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #1 Skrevet 12. mai 2019 Hei barnet mitt var vant til å sove i baby nest. Vi var på ferie og tok babynest med oss. Vi la merke til at babyen vokser veldig raskt og at babynest begynner å bli litt for liten. Så vi ga bort den til noen og bestilte heller sengeslange gjennom facebook. Jeg ga bestilling til et firma som skulle spesial lage til meg med barnets navn og barnets fødselsdato på sengeslangen. Jeg spurte om å betale da jeg bestilte men firmaet sa at jeg ikke trenger å betale enda. De skulle lage den først. De fikk mitt navn og min adresse. Da vi kom hjem fra ferien så skjedde det masse. Vi måtte flytte fra det huset vi bodde i og kom til en liten hybel der vi ikke har plass til sprinkel sengen. Så babyen samsover med oss nå. Da har vi ikke bruk for sengeslange. Men det visste jeg ikke før jeg bestilte. Ca en uke etter at jeg bestilte sengeslangen sendte firmaet melding på messenger at jeg må betale gjennom vipps slik at de kan poste sengeslangen til meg. Spørsmål: Kan jeg nekte å betale for sengeslangen siden jeg ikke har bruk for den nå??? Anonymkode: e91c9...afe
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #2 Skrevet 12. mai 2019 Når du handler på nett har du 14 dagers angrefrist fra du mottar varen. Så jeg vil tro det. Anonymkode: cbfed...938
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #3 Skrevet 12. mai 2019 Ikke når du har fått den spesiallagd med navn og sånn nei. Da ber du bare om inkassokrav. Anonymkode: 266c6...44a 27
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #4 Skrevet 12. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Når du handler på nett har du 14 dagers angrefrist fra du mottar varen. Så jeg vil tro det. Anonymkode: cbfed...938 Den gjelder vel ikke for tilvirkningskjøp Anonymkode: 266c6...44a 6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #5 Skrevet 12. mai 2019 Ja, du må betale. Angreretten gjelder ikke når tingen er laget spesielt til deg. Anonymkode: becc2...f48 9
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #6 Skrevet 13. mai 2019 Som nesten alle andre har sagt: dette er en spesialbestilt vare kun til deg så da gjelder ikke angreretten. Du må betale regningen. Anonymkode: d58a9...c0a 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #8 Skrevet 13. mai 2019 Ærlig talt, man betaler da for en vare man bestiller 🙄 det er ikke firmaets sin feil at din livssituasjon har forandret seg. Om du ikke har bruk for den nå, så regner jeg vel egentlig med at dere ikke blir boende på hybel for alltid med en liten baby, så da får du gjemme på den og ta den i bruk når dere har plass. Anonymkode: 9f848...c26 7
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #9 Skrevet 13. mai 2019 Ja, man må betale for alle bestillinger eller økonomiske avtaler man inngår. Anonymkode: 46536...01e
Million Skrevet 13. mai 2019 #10 Skrevet 13. mai 2019 Siden den er spesiallaget til deg og ikke kan brukes av andre, pga barnets navn og fødselsdato er satt på, så må du betale den. Hadde det vært en vanlig vare som de kunne videresolgt til hvem som helst andre, hadde det vært mulig å ombestemme seg. Men ikke med spesiallagede varer. Forbrukerrådet sier dette. Du har ikke angrerett på kjøp eller bygging av bolig persontransport som buss, tog og fly pakkereiser (men her har du gode muligheter til å avbestille) det du kjøper på nettsider som formidler salg for andre noe som er spesiallaget utfra dine valg 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #11 Skrevet 13. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, man må betale for alle bestillinger eller økonomiske avtaler man inngår. Anonymkode: 46536...01e atemmer ikke helt. men i dette tilfelle må ho betale siden produktet er spesiallaget til henne Anonymkode: cc269...89c
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #12 Skrevet 13. mai 2019 Må innrømme at jeg synes det er drøyt i det hele tatt å tenke tanken om å nekte å betale for noe du har bestilt. Dette er jo en vare spesialbestilt til deg - og da kan du så klart ikke ombestemme deg. Det er ikke butikkens feil at ditt liv har endret seg og du ikke trenger varen lenger. Dumt å bestille en spesiallaget vare da, for da kan du hverken angre på kjøpet eller selge den videre til en ok pris. Anonymkode: a0c80...7d6 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #13 Skrevet 13. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, man må betale for alle bestillinger eller økonomiske avtaler man inngår. Anonymkode: 46536...01e Hadde dette vært standard lagervare hadde hun hatt 14 dager angrerett fra hun mottok produktet. Anonymkode: d58a9...c0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå