Gå til innhold

Når man melder fra til bv - får foreldrene da fysisk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Se meldingen eller leser bare de ansatte om hva som står? 

Anonymkode: 72aba...f91

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene har rett til å se den!

Anonymkode: c72d1...be0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er så redd for å bli kjent igjen, men takk for svar 

AnonymBruker
Skrevet

Har du grunn til å melde så driter du jo i foreldrene. 

Hvorfor vil du melde? 

Anonymkode: 5b66d...26d

AnonymBruker
Skrevet

Det er absolutt mulig å melde anonymt til bv!

Anonymkode: 9d538...34a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, men det blir ikke tatt like seriøst. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du grunn til å melde så driter du jo i foreldrene. 

Hvorfor vil du melde? 

En ting er å hjelpe barna, men er jo redd for konsekvensene for egen familie. Man har jo ikke lyst å ha en person med ustabil adferd på nakken når en har sett hvordan personen har gått i mot andre den har vært i konflikt med. Jeg er ikke så sterk til å bare drite i hva personen kan sette i gang om det pågår over lengre tid. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymt ja, men redd skrivemåte eller hva som helst kan gi hint. Om de har mulighet til å studere meldingen og ikke bare få den opplest 

AnonymBruker
Skrevet

Anonymt ja, men redd skrivemåte eller hva som helst kan gi hint. Om de har mulighet til å studere meldingen og ikke bare få den opplest 

Da forklarer du bare bv hva du er redd for! Ikke noe problem!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja de har rett til å se meldingen. Vil du ødelegge en familie? Hvis det ikke er tilfellet  så har du vel ingenting å være redd for. 

Anonymkode: b4773...373

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da forklarer du bare bv hva du er redd for! Ikke noe problem!

Hva kan de gjøre om de likevel får se meldingen? 

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk den lest opp, spurte ikke om å få se den. Men det var ikke så vanskelig å forstå hvem som hadde sendt den inn. Både på skrivemåten, men også særlig for hva som ble meldt, sagt og ikke sagt. Hva de visst og ikke visst om oss gjorde at det var lett å forstå hvem det var..

Men det skal jo ikke stoppe deg å melde. Skriv den på en litt annen måte enn du normalt ville ha gjort.

Anonymkode: adabe...f2a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner du familien det gjelder godt slik at du mener de kan kjenne deg igjen da? Hva gjør at du er bekymret? 

Anonymkode: d53dd...811

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk den lest opp, spurte ikke om å få se den. Men det var ikke så vanskelig å forstå hvem som hadde sendt den inn. Både på skrivemåten, men også særlig for hva som ble meldt, sagt og ikke sagt. Hva de visst og ikke visst om oss gjorde at det var lett å forstå hvem det var..

Men det skal jo ikke stoppe deg å melde. Skriv den på en litt annen måte enn du normalt ville ha gjort.

Anonymkode: adabe...f2a

Enkelte ting og detaljer igjenkjennes uansett hvordan man skriver dem. Folk er ikke dumme. Med mindre ts sender en bekymringsmelding kun fordi h*n har tenkt å fucke opp en familie for moros skyld så skal ikke h*n ha noe å være redd for.

AnonymBruker
Skrevet

Ja de har rett til å se meldingen. Vil du ødelegge en familie? Hvis det ikke er tilfellet  så har du vel ingenting å være redd for. 

Hva vet du om det? Jeg er redd for å innvolvere min familie i en koflinkt over at jeg har meldt til bv. Jeg ødelegger ikke en familie ved å melde ting som er bekymringsverdig, det er ødeleggende for barna og ikke gjøre noe, da dette kan gi dem hjelp. Men BV kan ikke hjelpe meg med konsekvensene som jeg mest sannsynlig kommer til å få. Så hvorfor skal jeg utsette meg og min familie for gal oppførsel hvis ting ikke begynner å bli drøye. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva vet du om det? Jeg er redd for å innvolvere min familie i en koflinkt over at jeg har meldt til bv. Jeg ødelegger ikke en familie ved å melde ting som er bekymringsverdig, det er ødeleggende for barna og ikke gjøre noe, da dette kan gi dem hjelp. Men BV kan ikke hjelpe meg med konsekvensene som jeg mest sannsynlig kommer til å få. Så hvorfor skal jeg utsette meg og min familie for gal oppførsel hvis ting ikke begynner å bli drøye. 

Hvis du hadde brydd deg oppriktig om barna så hadde du bistått med hjelp selv, eller gitt velmenende råd, fremfor å rive en familie i stykker, hvis BV i verste fall tar barna. Da er det ikke så rart at folk reagerer.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner du familien det gjelder godt slik at du mener de kan kjenne deg igjen da? Hva gjør at du er bekymret? 

Vi omgås ofte da vi har barn. Vi bor nære. Og jeg vet det jeg vet ut i fra hva jeg har hørt og sett. Så nå har det gått en stund og jeg føler jeg må, og at det er det beste for barna. Vi er også i familie da jeg er inngift, men ikke slik at vi møtes i familiebursdager. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med «hvis ting begynner å bli drøye»? Hva slags oppførsel har disse foreldrene egentlig?? Du må jo nesten fortelle litt mer for å få gode råd? Hva er bekymringsverdig og hva slags oppførsel er du redd for? Du må jo evt gå til politiet om du er redd de gjør deg noe? Jeg meldte en gang noen som stod meg veldig nære, og forklarte situasjonen til barnevernet og hadde åpen dialog med politiet og bv, så jeg fikk tlf når de skulle videreformidle meldingen etc slik at jeg var trygg. Det kom jo frem at det var meg fordi det bare var jeg som hadde denne sensitive informasjonen, men jeg hadde på forhånd sikret meg slik at jeg ikke skulle få noen represalier. Men dette var en veldig alvorlig sak som ble meldt...

AnonymBruker
Skrevet

Vi omgås ofte da vi har barn. Vi bor nære. Og jeg vet det jeg vet ut i fra hva jeg har hørt og sett. Så nå har det gått en stund og jeg føler jeg må, og at det er det beste for barna. Vi er også i familie da jeg er inngift, men ikke slik at vi møtes i familiebursdager. 

Du har altså hørt noe og stoler blindt på det🤦‍♀️ Også er du såpass feig at du ikke vil ta det opp med personen det gjelder, men velger å ødelegge dem fra lang avstand..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du hadde brydd deg oppriktig om barna så hadde du bistått med hjelp selv, eller gitt velmenende råd, fremfor å rive en familie i stykker, hvis BV i verste fall tar barna. Da er det ikke så rart at folk reagerer.

Hjelpe noen som ikke ser problematikken? Det kommer man ikke langt med. Når foreldre ikke ser sin egen adferd som spesiell, og ikke ser alvoret i hva barna driver med. Da kommer en ikke langt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...