Gå til innhold

Dra fra barn 1.5 mnd for å dra på kjæreste helg..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen og jeg vurderer å ta oss en lang helg i en storby i slutten av mai. Det blir første gang vi gjør noe bare oss to siden vi ble foreldre for 20 mnd siden... Og det hadde vært veldig bra for parforholdet som har fått seg noen trøkker de siste månedene.

Barnet skal passes av bestemor...

Men skikkelig skummelt å dra fra barnet sitt 3 netter....føles nesten vondt i magen. 

Hadde dere dratt?

Anonymkode: 29fa4...5d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen og jeg vurderer å ta oss en lang helg i en storby i slutten av mai. Det blir første gang vi gjør noe bare oss to siden vi ble foreldre for 20 mnd siden... Og det hadde vært veldig bra for parforholdet som har fått seg noen trøkker de siste månedene.

Men skikkelig skummelt å dra fra barnet sitt 3 netter....føles nesten vondt i magen. 

Hadde dere dratt?

Du burde kanskje redigere overskriften? ;)Jeg var på vei inn for å kjefte på deg her.. ;)

Men 1,5 år er veldig annerledes enn 1,5 mnd, så jeg sier Go for It. Hvis barnet har god tilknytning til bestemor, og du føler deg trygg på det, så ville jeg dratt. Høres ut som dere trenger det. ❤️

Anonymkode: 7e9dd...b79

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

1,5 år eller 1,5 måned? 

Det første så skal det gå fint. 

Nei, hadde ikke dratt, men det er ikke relevant for deg og din situasjon. Mitt barn hadde ikke taklet det. 

Anonymkode: 04b9d...f65

Skrevet

Mine barn hadde taklet det fint.

Sannsynligvis hadde jeg kost meg masse men med en liten bismak av savn og bekymring.

AnonymBruker
Skrevet

Vi dro på helgetur fredag morgen til søndag kveld, da vår var 13mnd. Gikk helt fint med pass av besteforeldre som han ser minst én gang i uken ellers. De hadde hatt han på overnatting et par ganger før, men aldri en helg. Fikk masse bilder og oppdateringer underveis, og det satt jeg veldig pris på. Det gikk tilsynelatende helt fint for mini, men for meg var den første dagen ganske tung, og så løsnet det greit:). Vi venter tvillinger når som helst nå, så det blir sikkert mange år til neste mulighet. Er derfor glad vi gjorde det på tross av magefølelsen min rett før avreise 🙈

Vi droppet forresten Skype og telefon da det viste seg å gå helt fint uten. Han hadde nok bare blitt forvirret av det. 

Anonymkode: e20be...dc4

AnonymBruker
Skrevet

Det å komme hjem og legge seg inntil ham søndag kveld var bedre enn å få han opp på brystet etter fødselen 😂❤️❤️

Anonymkode: e20be...dc4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan en på 1.5 mnd være født for 20 mndr siden?? Har dere en annen tidsregning....

Anonymkode: a4ddf...cb2

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan en på 1.5 mnd være født for 20 mndr siden?? Har dere en annen tidsregning....

Anonymkode: a4ddf...cb2

..eller så har de to barn.

Skrevet (endret)

Ts her

Overskriften er feil! Barnet er 20 mnd. Dvs 1.5 år!

Ikke 1.5 mnd :P

nå er ferien bestilt... jeg kjennerjeg glede/gruer meg. 

barnet har et godt forhold til sin bestemor, men har aldri spvet over der før, og dette er 3 netter. Kommer nok til å gå helt fint, men er skummelt. 

og så var man ikke anonym lenger...jaja spiller ingen rolle 

Endret av Rucula
  • Liker 1
Skrevet

Husk at det å gjøre en investering i parforholdet på denne måten, det er også viktig for barnet deres :)  Også så hyggelig med overnatting hos bestemor! Det blir bra, dette her - kos deg på tur.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kos dere på tur😊 ville tatt en «test-natt» før den tid der dere er tilgjengelige for å se til at gutten takler dette når dere er lengre unna.

Anonymkode: ad6a5...eb9

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde dere dratt?

Da bør du ikke gjøre det, ungen vokser og blir eldre, da er det mer greit. Jeg ville ikke gjort det, kun noen timer i såfall, en middag f.eks. Har du dårlig samvittighet så bør du høre litt på den og ikke blende deg av forelskelse. Unger kommer først.

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, Rucula skrev:

Ts her

Overskriften er feil! Barnet er 20 mnd. Dvs 1.5 år!

Ikke 1.5 mnd :P

nå er ferien bestilt... jeg kjennerjeg glede/gruer meg. 

barnet har et godt forhold til sin bestemor, men har aldri spvet over der før, og dette er 3 netter. Kommer nok til å gå helt fint, men er skummelt. 

og så var man ikke anonym lenger...jaja spiller ingen rolle 

Ok, da er det mer akseptabelt fra manges hold. Gjør det du føler.

Skrevet

Det kommer til å gå så fint! Barnet får verdifull kvalitetstid med bestemor, dere får verdifull kvalitetstid med hverandre. Vinn-vinn! Husk at bestemor har erfaring med oppdragelse - hun har tross alt oppdratt fine folk før 😊 

God tur!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...