Gjest studentinorge1998 Skrevet 12. mai 2019 #1 Skrevet 12. mai 2019 (endret) Jobber i helse og merker at jeg sjeldent klarer å legge fra meg jobben når jeg kommer hjem. Har masse ukonstruktive tanker som surrer rundt i hodet, mye «burde jeg ha gjort» og «husket jeg å gjøre», selv om jeg VET alt er gjort og er i orden. Blir utmatta etter å ha vært «på» i så mange timer, men greier allikevel ikke å koble av. Er det andre som føler på det samme? Hva får dere til å koble av etter jobb? Endret 12. mai 2019 av studentinorge1998 Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #2 Skrevet 12. mai 2019 Akkurat nå, studentinorge1998 skrev: Jobber i helse og merker at jeg sjeldent klarer å legge fra meg jobben når jeg kommer hjem. Har masse ukonstruktive tanker som surrer rundt i hodet, mye «burde jeg ha gjort» og «husker jeg å gjøre», selv om jeg VET alt er gjort og er i orden. Blir utmatta etter å ha vært «på» i så mange timer, men greier allikevel ikke å koble av. Er det andre som føler på det samme? Hva får dere til å koble av etter jobb? Jeg har en helt annen type jobb, men har også jobben med meg store deler av døgnet. I tillegg får jeg jo e-poster ettermiddag og kveld, som jeg ikke er pålagt å lese eller svare på, men gjør det likevel. De siste årene har jeg blitt flinkere til å logge helt av - både direkte og indirekte - og tenke på andre ting. Det er viktig å kunne legge fra seg jobben og koble av. Anonymkode: 85c64...7df
Gjest studentinorge1998 Skrevet 12. mai 2019 #3 Skrevet 12. mai 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en helt annen type jobb, men har også jobben med meg store deler av døgnet. I tillegg får jeg jo e-poster ettermiddag og kveld, som jeg ikke er pålagt å lese eller svare på, men gjør det likevel. De siste årene har jeg blitt flinkere til å logge helt av - både direkte og indirekte - og tenke på andre ting. Det er viktig å kunne legge fra seg jobben og koble av. Anonymkode: 85c64...7df Vet du hva som har fått deg til å klare å legge det vekk, eller har det vært en gradvis prosess? Er det noe spesifikt du har gjort som har forenklet avgjørelsene?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #4 Skrevet 12. mai 2019 Jeg sykler alltid, en time hver vei, og i løpet av hjemturen kobler jeg av. I vintermånedene jogger jeg etter jobb. Anonymkode: a4b9d...c48 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå