Gå til innhold

Legge fra seg jobben på fritiden

Anbefalte innlegg

Gjest studentinorge1998
Skrevet (endret)

Jobber i helse og merker at jeg sjeldent klarer å legge fra meg jobben når jeg kommer hjem. Har masse ukonstruktive tanker som surrer rundt i hodet, mye «burde jeg ha gjort» og «husket jeg å gjøre», selv om jeg VET alt er gjort og er i orden. Blir utmatta etter å ha vært «på» i så mange timer, men greier allikevel ikke å koble av. 

Er det andre som føler på det samme? Hva får dere til å koble av etter jobb? 

Endret av studentinorge1998
Skrivefeil
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, studentinorge1998 skrev:

Jobber i helse og merker at jeg sjeldent klarer å legge fra meg jobben når jeg kommer hjem. Har masse ukonstruktive tanker som surrer rundt i hodet, mye «burde jeg ha gjort» og «husker jeg å gjøre», selv om jeg VET alt er gjort og er i orden. Blir utmatta etter å ha vært «på» i så mange timer, men greier allikevel ikke å koble av. 

Er det andre som føler på det samme? Hva får dere til å koble av etter jobb? 

Jeg har en helt annen type jobb, men har også jobben med meg store deler av døgnet. I tillegg får jeg jo e-poster ettermiddag og kveld, som jeg ikke er pålagt å lese eller svare på, men gjør det likevel. De siste årene har jeg blitt flinkere til å logge helt av - både direkte og indirekte - og tenke på andre ting. Det er viktig å kunne legge fra seg jobben og koble av.

Anonymkode: 85c64...7df

Gjest studentinorge1998
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en helt annen type jobb, men har også jobben med meg store deler av døgnet. I tillegg får jeg jo e-poster ettermiddag og kveld, som jeg ikke er pålagt å lese eller svare på, men gjør det likevel. De siste årene har jeg blitt flinkere til å logge helt av - både direkte og indirekte - og tenke på andre ting. Det er viktig å kunne legge fra seg jobben og koble av.

Anonymkode: 85c64...7df

Vet du hva som har fått deg til å klare å legge det vekk, eller har det vært en gradvis prosess? Er det noe spesifikt du har gjort som har forenklet avgjørelsene? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sykler alltid, en time hver vei, og i løpet av hjemturen kobler jeg av. I vintermånedene jogger jeg etter jobb.

Anonymkode: a4b9d...c48

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...