Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var inne for å utelukke truende prematur fødsel grunnet kraftige kynnere. Alt stod bra til med den lille, men fikk aldri noe svar på den livmoraktiviteten som ble vist på grafen under overvåkningen, fokuset lå nok på babyens verdier. Det ble registrert sammentrekninger ca hvert 5-10 min. formet som "fjelltopper" opp mot grafene topp, med små bølger/støy innimellom. Så etterhvett at et av tallene på skjermen steg og sank i sammenheng med det grafen viste, og var hvertfall oppe i 70-80, men som sagt så jeg ikke sammenhengen før mot slutten så fikk ikke fulgt med. Men noen av toppene gikk utenfor grafen. Ble videre fulgt inn til innvendig UL som viste lukket cervix på 3,2 cm. 

Har i ettertid tenkt på at ingen nevnte noe om den livmor-aktiviteten jeg la merke til, og lurer på om andre her har vært borti lignende? Var det muligens rier eller har jeg bare hatt kraftige kynnere?

Anonymkode: b783a...87f

AnonymBruker
Skrevet

Du hadde nok ganske sikkert fått beskjed om det var grunn til bekymring altså. Hadde det vært rier hadde du blitt innlagt, litt avhengig av hvor langt du er på vei, ville de forsøkt å stanse riene eller gitt sprøyte for å modne lungene i tilfelle prematur fødsel. De sender deg ikke hjem med premature rier :)

Anonymkode: 44e23...3d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det tallet avhenger også hva den er innstilt på. Jeg hadde sterke rier men det viste ikke mer enn 20. Nevnte det til jordmor og hun sa de brydde seg ikke om den for den var så uspesifikk. 

Anonymkode: 53575...0ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...