AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #1 Skrevet 12. mai 2019 Hei! ❤️ Kan man bruke eggløsningstester som graviditetstester? Har lest på ulike forum at en EL stest vil slå ut positiv om man også er blitt befruktet da den ikke klarer å skille hormonene. Men mitt spørsmål er : Hvor tidlig kan en EL test slå ut positiv før en G.Test slår ut positiv? Jeg venter mens ( håper ikke jeg får den ) om 6 dager, har ingen G. tester og vet at det også er for tidlig å begynne å teste, men har skuffen full av billige EL tester.... Anonymkode: c80c7...c56
hotfudge Skrevet 12. mai 2019 #2 Skrevet 12. mai 2019 Sånn jeg har forstått det bruker en eggløsningstest lenger tid på å bli positiv. Så hvis jeg ikke har misforstått blir graviditetstesten positiv før eggløsningstesten. Jeg ville ikke brukt en eggløsningstest som graviditetstest, da den ikke er laget for det. Den kan slå ut på graviditet, men det er jo ikke sikkert i det hele tatt.. Det er vel en grunn til at det er to forskjellige tester
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #3 Skrevet 12. mai 2019 Det stemmer at el-testene ikke klarer å skille på LH og HCG, og slår ut ved graviditet. Men de slår ikke ut før graviditetstester. Dessuten har vi alltid litt LH i kroppen, så el-testen kan slå ut og få en sterk teststrek (men ikke helt positiv) selv om man ikke har HCG i kroppen. Så det blir lite pålitelig, i hvert fall før ventet mens. Anonymkode: a719a...bff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå